Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 24 oktober 2012

Av Nina Palm - 24 oktober 2012 07:15

Efter helgens värmebölja känns det verkligen som att vintern är på G, lagom till att sommartid slutar på söndag (och man får nanna en timme extra  ). Det är ganska rått ute med regn som hänger i luften och med en temperatur på cirka 6 grader. Dessutom - och jobbigast av allt - är det beckmörkt ute fortfarande trots att klockan snart är halv 8  .

_
I måndags rådde det rejäl måndagskoma hos oss och det enda som orkades med var klippning av Yaxxons klossingar och en rejäl runda med honom och Fräsen  . Det var segt som tusan att komma iväg men när man väl hade traskat ett par hundra meter kändes det helt ok. Ja just ja, vi pluggade lite klimat oxå, jag och Sebbe.

_
Igår var det dags för ett 11-timmarspass på jobbet. Övertidsprojektet rullar på om man säger så och det är jag SÅ tacksam för även om jag är rätt trött i bollen när jag kommer hem   . Hur som helst hade Jonas kaffet klart när jag väl landade och han hade även shoppat gott bröd och efter fika och lite surfning var jag hyfsat på G igen   . Vi lyfte buren ur Caddyn och jag tänkte att vi skulle packa skåpet fullt med trädgårdsavfall och annat bråte för vidare befordran till Sysav idag, när vi ändå var igång men eftersom Jonas är ledig idag sa han att han kan packa möget själv  . Istället blev det ett ytterligare ett pass attackpluggning inför Sebbes prov idag i ämnet Klimat, tur ungen har ett läshuvud som heter duga för hans framförhållning lämnar ju en hel del i övrigt att önska kan jag tycka  . Faktum är att jag börjar förstå svärföräldrarna Christers och Stinas frustration under Jonas skoltíd - HUR kan man ha så lätt för att lära sig, förstå och - framförallt - komma ihåg och ändå inte anstränga sig så lite extra som behövs ? Sebastian har sjukt lätt för att komma ihåg och läser dessutom snabbt och det hade kostat en enda dags pluggportion till för att ässa provet idag, nu blir han säkerligen godkänd och det är ju det viktigaste men jag blir frustrerad. Det blir jag. Ett lysande exempel på detta var när han berättade för mig att han var "lite efter" i matten, mao var han MYCKET efter (positivt att han berättade det själv iaf   ) 3 dagar före ett diagnostiskt prov och 10 dagar före ett vanligt prov. Jag ringde Vicky (bästa läxhjälpen för Sebbe - han gillar henne skarpt men är samtidigt lite rädd för henne) i ren panik! Sebbe pluggade hemma hos Vicky i tre (3!) timmar, kom ikapp med allt och klarade BÅDA proven med glans   . Jaja. Vi får fortsätta tjata.

_
  
Vem skulle inte vara flitig med en så här snygg flöken'   ?

_
Gårdagens största drama var ändå att Frasse plötsligt blev jättehalt på ett bakben  . Han var inte halt på morronen men däremot sladdade han järnet över golvet i hallen, både när vi skulle ut på morronturen och när han skulle in för att få maaaaaat och troligen sträckte han sig då. Nån annan förklaring har vi inte och ryggen (vi gjorde lyft svansen rakt upp-testet) är ok. Däremot ville han verkligen inte sträcka ut bakbenet när Jonas försiktigt försökte med det. Fransmannen är nu ordinerad vila och får Metacam och redan igår kväll var hältan borta och imorse (15 timmar efter Metacamdosen) var han inte heller halt  . MEN han får vila och medusin' en vecka nu. Måste tänka på att farbrorn fyller 8 år snart ju  .

_
  
Vilogubbe   
_
Ikväll väntar Onsdagsparty och stackars Frasse får inte följa med. Nu ska jag bara försöka komma fram till nån form av plan för aftonens övningar oxå   ... Det brukar falla på plats under dan om man säger så.

_
   
En kille som får hänga med på party   

_
STEGRÄKNAREN ÄR FORTFARANDE UR FUNKTION - ajabaja   .

_
"Personer som saknar humor förstår sällan allvar."   



Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards