Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2012

TORSDAGSNÖJEN

Av Nina Palm - 19 oktober 2012 06:49

Ibland börjar man undra lite över hur frisk man är ... egentligen  . Igår kväll gick vi först en långtur ute på lannet' utanför Bara med Hobbisarna (jo - vi måste ta tag i det här med att släppa ihop hela flocken snart  ) och sen gick vi på en hyfsad prommis med Flaxet inne i själva Bara. Jonas hade med sig spårlina och sele och när Flaxet var rastad och nöjd stannade vi, Jonas selade på honom och sen gick jag helt enkelt iväg. Jag gick som på en vanlig promenad som började med en sträcka över gräs och sen vidare in på en villagata, över en annan gata, längs med en trottoar och så vidare in på en parkering, där jag satte mig bakom en buske. Faxe spårade stundtals mycket bra men han fick två "hjärnsläppsstopp" som vi kallar det, han bara slutar att spåra och så står han där och ser helt lost ut en stund. Hur som helst fortsatte han spåra efter stoppen och hittade mig även om han missade sista vinkeln rätt rejält. Efter lite mys och bus gick jag iväg igen - längs med en villagata, in på en cykelväg och sen vinklade jag in på en annan cykelstig och gömde mig bakom en häck  . Det här spåret var hjärnsläppsstoppsbefriat (prova det ordet den som ska leka Hänga gubbe  !) och efter lite snurr i andra vinkeln, där jag bytte cykelbana s.a.s., kom han fram till mig och blev sjukt lyllig  . Sista spåret blev det längsta och här gick jag först över en ganska stor gröning, vinklade längs med en trottoar (där jag lyfte på en pinne ... undra om han markerade den förresten  ?) som jag följde en bra bit, ända till jag kom till en skolparkering som jag korsade och sedan gick vidare in på en gräsmatta, vinklade längs med skolbyggnaden och gömde mig bakom en blomsterinstallation   . Det här spåret gick kanon ända till Faxe skulle korsa parkeringen, där fick han lite problem som han dock löste jättefint (det var rätt mkt vind just där, där det s.a.s öppnade upp sig) och nöp i igen och spårade klockren fram till mig  . Fjärde och sista spåret var världsklass på riktigt trots att det var hundrastare och en massa annat löst folk i rörelse. Här gick jag över en kulle, vidare in på en cykelväg som vinklade två gånger och sen upp på en villagata där jag jag återigen gömde mig bakom en häck   .

_
Sammanfattningsvis en riktigt bra spårträning, Faxe var i perfekt jobbmood efter promenaden och var lixom inte riktigt beredd på att jobba och jag tror för min del att det blev väldigt logiskt och meningsfullt för honom att doppa snoozern för att kunna leta upp mojjan  . Sen var det nog bra för Jonas att inte ha en aning om var jag hade gått  . Han tränar ju väldigt mkt spår just nu och går oftast spåren själv och hur mycket man än bestämmer sig för att INTE styra blir det så att man gör det ändå, det är nästan medicinskt omöjligt att inte göra det när hunden är rent av banan  . Det blev i runda slängar 1000 meter "tätortsspår" på varierande underlag och Faxe var ganska trött när vi kom hem  .

_
 

_
En helt annan sak var att jag var skitnervös för att nån skulle ringa polisen - det är ju så där vanligt att folk sitter gömda bakom buskar och blomsterinstallationer i mörker, en helt vanlig torsdagskväll, om de inte är tjuvar vill säga  .

_
Idag väntar ett övertidspass igen och därmed en lååååång dag i Gruvan . MEN det är det absolut värt så jag kvider icke utan är faktiskt tacksam för att vi får möjligheten att jobba övertid med lönekompensation (kvalificerad övertid = dubbel timlön) istället för att bara få en massa plustid på flexen   .

_
"Bättre ett ord före än tio efter."   

 
 
Ann-Margret, Vinja & Bozza

Ann-Margret, Vinja & Bozza

19 oktober 2012 16:17

Vad kul att spåren gick så bra för Faxe :-).
Ja dom kan ju undra vad det är för konstig än som sitter och gömmer sig ;-). Men du kunde ju bara sagt då att du är redan jagad av polisen :-P

Ha en skön helg.
Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

Nina Palm

19 oktober 2012 21:05

Hahahaha :)) - ja det kunde jag ju ha sagt förståss! Det är hur kul som helst nu när spåren håller på att bli stabila på riktigt! Ha en go helg du med! //Kraaaaaam

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards