Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 17 oktober 2012

Av Nina Palm - 17 oktober 2012 07:03

Igår var det fotbollsdags och jag var allt lite lissen' i ögat när Sverige lät målen rulla in ishockeystyle och gick till halvtidsvila med 3 mål i lallan  . Nu spelade de ju mot mitt reservhejapå-lag Tyskland, som är sjukt bra, men allvarligt 0-3  . Nu borde jag ju veta bättre, som inbitet MIF- och MFF-fan (där kan det se nattsvart ut och så bara vänder det) ... men jag gick iallafall och la mig   . Ett mycket dumt beslut, skulle det visa sig imorse när jag vaknade. Sverige vände och sprang ikapp hela 4 mål på 45 minuter   . GUD så underbart roligt! HEJA Sverige  !

_
 

_
Annars var det en ganska lugn kväll igår. Jobbade över 2.5 timme och när jag kom hem tog jag ett varv med snabeldraken, diskade undan och så, innan jag tog en kopp kaffe och insåg att det var hög tid att traska iväg med Hobbisarna  . Medan jag fikade kollade jag igenom momenten i lydnadsklass 3 och upptäckte att jag helt har missat "sättande under gång"    och eftersom jag fått en biverkning av mina skoinlägg i form av en bautablåsa på ena hälen bestämde jag mig för att ta två lite kortare rundor istället för en bautalång (med draghjälp av 80 kilo schäfer) och kombinera rundorna med lite hobbyträning  .


_

Yaxxon var först ut och med honom började jag med sättande under gång, som han faktiskt tyckte var helt ok. Nu bromsade jag ju och visade extra tydligt vad jag ville att han skulle göra så det var väl kanske inte så konstigt men eftersom han tycker det är sjukt kul att gå på ensamrunda och träna hade det lika bra kunnat bli kaos  . Vi upprepade ganska många gånger och jag tror att han kommer att fatta snart. Problemet kommer ju sen när man ska göra både sitt, stå och ligg efter varandra i random ordning i elitklass   . Fjärren sen och den börjar ta sig, han flyttar fram knappa 10 cm när han växlar från sitt till stå men när han växlar från ligg till stå reser han sig rakt upp  . Kör en växling i taget med en rejäl paus emellan. Det tar på en Kamelkungshjärna att lära sig nya saker och efter ett par vändningar på stället och stegförflyttningar var vi klara.

_
Frasse fick ligga plats i 5 minuter, sitta kvar och krypa. Platsen gick bra - trots att jag stod med ficklampa i beckmörker - och även sitt kvar kändes stabilt. Krypet är ju egentligen inget nytt moment för Frasse men däremot är det nytt för honom att han inte får krypa iväg hur som helst och det kostar på för honom att räkna ut var han ska hålla sig positionsmässigt för att få sin karamell   . Jag gör med Frasse som jag gjorde med Yaxxon, låååånga sträckor med max två steg mellan stoppen och med belöningen på marken mellan framtassarna. Det jag var extra nöjd med igår var att han låg och tittade på gräset framför sig i halterna och inte på min hand eller upp på mitt ansikte   . När han kollar upp på mig kryper han nämligen gärna in framför mina fötter. Min tanke är att han som nr 1 ska följa mitt vänsterben. Targetsticka framför nosen fungerar tyvärr inte, eftersom han (som kan dutta på targeten hur fint som helst) hugger tag i den när vi övar moment. Jag tar the easy way out där eftersom Frasse lätt varvar upp sig om man skäller på honom och det måste man göra om han hugger efter targeten som han gör. Frasse är snart 8 år gammal och man får helt enkelt välja sina strider   .

_
 
En targetmördare    

_
Faxe och Jonas var iväg och tränade spår och det hade gått bra - det tar sig sa mordbrännaren   . Kommer inte exakt hur långa spåren var men det ena var iaf hårt och det andra gick på kort gräs   . När Faxe kom hem var jag i klickertagen och började med projekt "stoppa nosen i munkorgen frivilligt"  . Det gick över förväntan och innan jag var klar satt han vid min vänstra sida, jag höll korgen en bit framför nosen på honom och han stoppade in snudan' på kommandot "in". Duktigt litet pucko   !

_
Idag väntar Onsdagsparty och jag hoppas innerligt att det just nu fina vädret håller i sig!

_
ANTAL STEG IGÅR: 10 546

_
Hur var det nu Gary Lineker sa   ?
_
"Fotboll är ett enkelt spel, 22 spelare sparkar på en boll i 90 minuter och sen vinner alltid tyskarna."   


Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards