Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 2 oktober 2012

Av Nina Palm - 2 oktober 2012 08:54

Idag blir det en lång dag på jobbet för mig - gamen i mig skriker "show me the money" nämligen  . En jäkla tur att Jonas jobbar kväll och rastar Hobbisarna innan han sticker alltså  .

_
Igår var det TK-möte på klubben visade det sig ... det hade jag helt förträngt och istället för att ha en lugn hemmakväll, gå långpromenad och träna lite lydnad med Hobbisarna blev det att kasta på sig någorlunda presentabla kläder igen och köra in till stan för att gå på möte  . Mötet tog inte så där jättelång tid och var rätt givande men när jag kom hem hade Jonas redan hunnit ta med sig Hobbisarna ut på långrunda i mörkret  . Det är faktiskt lite extra kul att promenixa nu när de har så fina lysklänningar . Faxe hade minst sagt blivit välaktiverad under dagen och hade dessutom varit döduktig - särskilt på vindmarkeringarna   - så han fick sig bara en liten kissetur.

_
I söndags började jag dagen med att jobba några timmar innan jag åkte ut till Lilla huset på prärien för att leverera latte till Vicky och Mattias, som passar nämnda byggnad och dess djurbestånd under en vecka   . Jag hade ytterligare ett uppdrag (signerat min goa kompis Tommy i Hallstahammar) och det var att fotografera och hälsa på valparna efter PH Wilses Yoker och Yla  .

_
 

Tommys Demonen's Gilla   

_
 

Gruffa   

_
 

Greja (the gremlin)   

_
Alltså de var (är) ju hur fina som helst, vilka glada gosebär   . Fullt ös jätteklös och på upptäcktsfärd mest hela tiden. Efter ett tag fick de tag på Vickys bautanyckelknippa, som Gruffa drog ur Vickys byxficka så att nycklarna rasade ner rakt över huvudena på dem med en krasch. Världens roligaste leksak visade det sig ... Denna preferens kan eventuellt vara genetiskt betingad, deras morbror Yaxxon hade en nästan pervers förkärlek för nyckelknippor (tomburkar, burklock och annat skrammel) som liten   .


Fler bilder finns HÄR   .

_
  
Yaxxon 8 veckor med min nyckelknippa   .

_

Nyckelknippeleksfilm   

_
Efter valpgoset var tanken att jag skulle åka ut till skogen och köra sök men så blev klockan nästan halv fyra innan rutan var vallad och klar + att det var så många som skulle köra att jag bara kände "nä, jag måste hem och hälla mig på locket en stund, det är måndag imorron"   . Frasse fick dock hjälpa till att valla rutan innan jag körde hem och det gjorde han väldigt bra   . Han tycker det är buskul med mycket folk, särskilt om de säger "hej hej" när han kommer farandes.

_
Ikväll får vi se vad som händer. Hobbisarna ska på långtur iaf och förhoppningsvis ska jag samla kraft till träning av ett par moment per hund iaf.

_
ANTAL STEG IGÅR: 8 617

_
"Övning ger träning."    

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards