Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 21 september 2012

VARDAGSBUBBEL

Av Nina Palm - 21 september 2012 07:04

Igår var det alltså dags att fira Inger, som fyllde 50 år (jag veeet - helt otroligt   !) i tisdags  . Det är ett jäkla pådrag i vårt sällskap när man fyller jämnt och den här gången började jubilaren troligen misströsta en aning ... helgen före födelsedagen gick - ingen överraskning, dagen före födelsedagen gick - ingen överraskning, födelsedagen kom ... och gick - bara några grattisar, ingen överraskning, dagen efter födelsedagen gick - fick present av Eva och Chrille (liten och naggande god överraskning  ) men IGÅR hände det till slut  . Ingers grupp, Onsdagstårtgruppen och några som tidigare tillsammans med Inger var med i Torsdagsgruppen planerade tillsammans en ganska rolig kupp. Vi - s.a.s obehöriga på torsdagar - skulle smyga oss in i klubbstugan och duka iordning, leverera mat och vardagsbubbel (sagt på dalmål av söta Gabrielle - tänk Guld-Gunde - och jag tyckte det var ett så himla bra ord för alkoholffritt bubbel i tjusig flaska) medan Ingers träningsgrupp med Jessica i spetsen skulle se till att Inger fick en fin present och att hon och Hjalle skulle vara sysselsatta med lydnadsträning ganska långt ner på planen innan överraskningens minut  . Varje gång det kom in en bil på på parkeringen blev det "helt om marsch" i riktning bron   . Det tog liiite tid alltihop och Jessica fick sms hela tiden om sakernas utveckling och Inger fick dessutom föra en diskussion kring stjärntecken mitt i alltihop för att få tiden att gå (jag menar en genomkörning på 45 minuter är ju icke nådig, tur att vänsterhalterna strulade lite  ). Till sist var allt klart och ett gäng på 25 pers tågade i klunga ner på planen sjungandes (nåja  ) "Vi gratulerar" för full hals ... flera gånger, det var en bit att gå nämligen  . SÅ bra det blev!

_
  
Födelsedagsgrisen Inger   

_
 

Vi var några stycken   

_
 

_
Supergoda danska smörrebröd i mängd serverades, de var signerade Smörgåshörnan - tack snälla Anna för att du fixade   

_
Nu har vi snart en jubilar till *moahahahahaha* - tänk så mkt jäkelskap man kan hitta på ... på hela fyra månader   !

_
Någon hundträning blev det inte men en superhärlig kväll med goa vänner och en jätterörd, glad och säkert lite överväldigad Inger  .

_
ANTAL STEG IGÅR: 8 993

_
"Som man ropar får man svar."   

 
 
Ingen bild

Anki o Astrid

21 september 2012 09:04

Så härligt att ni fick till ett så fint firande av Inger! Jag satt här ute på Fårö och funderade på hur det gick med det hela. Vi i Jessicas spårgrupp hade samlat ihop till ett presentkort på TEBA och tänka sig Inger har aldrig varit där....hur är det möjligt!? Tänk vilken härlig shoppingrunda hon har framför sig:-)

Nina Palm

21 september 2012 10:17

Det blev hur bra som helst :)! Hennes min var obetalbar när den gick från "va håller dom på me!? idioter!" till "näää - dom sjunger ju ... för MIG!"! Underbart på riktigt (och då menar jag inte sånginsatsen *fniss*). Hur man kan ha missat Teba är för mig ett under! Ha det så skönt på Fårö nu när du känner lugnet! //Kramkram

 
Annette Olsson

Annette Olsson

21 september 2012 16:19

Ni är ett fantastiskt gäng. Dixon och jag såg er gåendes ut mot Inger och vilket härligt Hurra! Jag blev faktiskt riktigt rörd<3

http://team-dixon

Nina Palm

21 september 2012 16:33

Tack :)! Det var ju minst sagt kaos där ett tag *puh*! Vi måste ha haft tunnelseende - var var ni? Kramis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards