Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 13 september 2012

Av Nina Palm - 13 september 2012 09:17

Igår släpptes Iphone 5 och stora VILL HA-känslan infann sig   . Aja - min telefon är bäst i världen men ändå lixom. Apple har sannerligen lyckats med marknadsföringen och med lite tur kanske jag vinner en lur i nån av de utlottningstävlingar jag anmält mig till  .

_
 

_
Övriga händelser igår var att jag tog med mig Frasse och Yaxxon till ett bra ställe i Bokskogen för att träna uppletande . Det blir ju gärna så att man tränar sakletning på ungefär samma ställen jämt när man har så förhållandevis lite mark att träna på. Hur som helst. Jag hittade ett bra ställe och snitslade upp en skitfin ruta - om jag får säga det själv. Vallade som en tok och la ut föremål på lite kluriga ställen. Hämtade Yaxxon, satte på honom klänningen och sen körde vi ett kanonfint uppletande  . Full rulle kanelbulle och med kamelsnoozern på hela tiden  . Efter det kluriga uppletandet riggade jag rutan ā la motivation - la upp grejerna en bit från marken för att han skulle få vind lätt och det gick i ett flygande fläng att få in alla grejer .

_
   
_
Frasse sen. Hans uppletande är inte riktigt lika injobbat som Yaxxons så för hans del blev det lite höjd på föremålen, tre föremål på djupet och ett ganska nära. Frasse har en tendens att vända in för tidigt eller bli för grund när han inte får vindträff tillräckligt snabbt och vi har övat på "stanna - UT!" en del och igår funkade det riktigt bra  . Han hade nämligen bry med ett föremål (det sista) som låg som i en liten ravinliknande del av rutan och det blev kanon när jag stannade honom på vägen in och kommenderade UT! och han efter att ha vänt fick vind på föremålet  . Istället för 2 varv i rutan för Frasse gick vi först och plockade ner snitslarna och sen på en liten promenix där vi övade på att släppa brandslangen i utbyte mot ett uppletandeföremål - funkar bäst när Frasse fått blåsa ur sig energi, så det är då jag passar på  .

_
 
Frasse skyndar sig ... *herregud*   

_
På kvällen var det Onsdagsparty som vi - efter obligatorisk fika - inledde med platsliggning, som gick bra och så en kvarsittning på det där Yaxxon satt fint men höll på att vrida huvet' av sig i en minut och 48 sekunder   . Körde framåtsändande med grupp - först med lina, sen utan - och det kändes ganska stabilt. Betyg har vi iaf. Avslutade med apporteringarna och hoppet. På hoppet är det väldigt viktigt att jag står på rätt avstånd för att Yaxxon ska hoppa rent, dvs. utan att slå i.

_
Frasse fick stanna hemma med husse igår och gå på runda - bästa sortens  . Faxe fick åka iväg och öva på miljöspår tillsammans med Peter och Hex. Det hade börjat dåligt för en överladdad Faxe men slutade bra  . Alla nöjda och glada.

_
Idag får vi se vad som händer. Säkert lite garderobsmålning + spårträning (upptag, upptag, upptag) och sakletning för Yaxxon eller blir det lydnad? Aja - det ger sig.

_
I förrgår var vi ute på en redig långtur längs med landsvägarna här omkring och man kan ju säga så här; våra stackars reflexhalsband räcker inte långt i beckmörkret här på stäppen så igår beställde jag jag tre reflexvästar *låt blossen rulla* hos Vipdog   .

_
 

_
ANTAL STEG I FÖRRGÅR: 15 997
ANTAL STEG IGÅR: 9 661

_
"Do you want to be happy or do you want to be right?"   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards