Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 4 september 2012

Av Nina Palm - 4 september 2012 06:53

... att stiga upp när klockan ringer   .

_
Igår tog vi ytterligare ett steg mot riktigt bra flås på hundarna   . Kajsa och Nixx hade ju alltid grym kondis i sin glans dagar och det fick de främst av långpromenader varvade med intervallpass i form av långa budföringar hallaballoo-style på plant och springvänligt underlag, inget annat. Jag införde cykelförbud för mig själv efter en näradöden-upplevelse jag hade när jag skulle cykla ner till havet med Gråbenen och nästan höll på att köra ihjäl ett par medmänniskor på vägen   . Jag hade inte en chans att bromsa trots att Nixx både var ankrad i springern OCH i mkt kort koppel + stryp. Jag fick vråla HÅLL UNDAN! SE UPP! hela vägen och folk fick kasta sig åt sidorna och höra ett URSÄKTA FÖRLÅT FÖRLÅT! just innan vi försvann i ett rökmoln ... typ. Kajsa var mer lättmanövrerad men hängde gärna på i vansinnesfärderna   . Nu har jag börjat cykla med Yaxxon iofs men han är cirka 800 gånger mer lättmanövrerad än vad Nixx nånsin blev, alla hjälpmedel till trots   . Hur som helst. Yaxxon fick Lilla Passet intervall (budföring 4 x 150 meter x 3 med 5 min vila mellan skickomgångarna) och höll riktigt fin fart ALLA skick och hade t.o.m startskall (helt plötsligt  ) på de två sista skicken från mig. Faxe har - vad vi vet - aldrig sprungit budföringar under mer organiserade former och vi började förutsättningslöst med att jag blev stående och Jonas gick iväg med honom efter uppvärmningsrundan helt enkelt. Faxe var mycket bekymrad över att jag blev kvar och inte följde med och Jonas fick jobba för att få med sig honom och när han vände om och satte Faxe fot var det lixom inga problem - full sula mot mig, bollek, in till sidan "fot" och då upptäckte Faxe att "shit pappa är ju skitlångt bort!" och sprang när han fick kommandot "marsch!". Hur svårt är det lixom  ? Vi körde första skicket på ca 75 meter men sen ökade vi ut till minst 120 m utan problem   . Jag är ju inte den som är den men jag blev väldigt imponerad av Faxe, att han bara fattade och sprang för kung och fosterland   .

_
När de springtokiga var nervarvade och nöjda tog vi ut Frasse på en rejäl långtur och som han njöt av att vara själv med oss och att få utforska nya territorium   . Jag gick igenom hans päls med furminatorn i förrgår och nu ser han förresten riktigt slank ut igen.

_
Idag får vi se vad som händer. Eventuellt satsar jag på ett lydnadspass nånstans - liite sugen på att greja med lydnadsklass 3-momenten. Vi har en hemmatävling den 28 oktober och det hade ju varit grymt roligt att kunna vara med där och göra ett försök iaf   .

_
ANTAL STEG IGÅR: 13 033

_
"Om du tänker för länge på nästa steg, kommer du att tillbringa ditt liv stående på ett ben."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards