Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 30 augusti 2012

Av Nina Palm - 30 augusti 2012 08:06

Vi köpte ju en brevlåda i helgen och eftersom Jonas var ledig igår tog han tag i det här med att få den på plats   . Det är lixom inte bara att ställa dit en brevlåda utan det ska grävas en del ...   . Först och främst skulle den gamla brevlådan grävas bort och det var inte det lättaste, stolpen var längre än man  kunnat tro och längst ner i underjorden var den fastgjuten i cementklump   . Hur som helst kom den nya, mer tidsenliga, brevlådan på plats och vilken skillnad det blev!

_

Nya brevlådan är på plats och på bilden, i övre vänstra hörnet, syns även det gamla husnumret som ska bytas ut   .

_
Efter jobbet igår gick jag direkt till min frisör Alexandra som fixade urfina slingor och dessutom klippte bort det slitna (hela 3 cm   ) och klippte ur hela håret - som är lite för tjockt för sitt eget bästa om man säger så   . Jag blev som vanligt jättenöjd   .

_
Hem till Bara i expressfart och sen efter ombyte vidare till klubben för Onsdagsparty, som inleddes med att vi med gemensamma krafter och fikabjudning fick ordning på kursstrul som uppstått   . När instruktören var på plats - tack Irene för att du kunde komma så fort - och fikat var avklarat var alla nöjda och glada och vi kunde sätta oss och ta en kopp kaffe i goda vänners lag innan träningen  . Jag tog ut Yaxxon på en rastningsrunda innan jag smög igång träningen av det fria följet, som inleddes lite störigt men ändå ovanligt bra   . Lite för mkt plogning stundtals men inga skall och inget tjafs. Sändande till ruta gick bra och även fjärren, där Cobramatte Anna stod bakom och vevade med armarna, hopp och inkallning med kommendering funkade oxå smärtfritt - dvs. utan tjyvstarter   . Så här i efterhand kan man lugnt säga att att vi hade en redigt bra dag på jobbet, jag och Kamelkungen   . Körde ställande och läggande under gång och även om jag gärna hade sluppit ha ett så "hårt" liggkommando är jag nöjd med snabbt läggande. Allt är relativt så klart men Yaxxon kan mycket väl ta en kvart fjorton dar' på sig att få ner röven   . Körde avslutningsvis 2 platsliggningar, en med Yalla och en med Elvis och Ajaxx där Jonas agerade störning   . Nu är ju (peppar peppar) platsliggningen inget issue för Yaxxon utan det är avslutet som kan bli tokigt eftersom jag egentligen inte haft nån direkt rutin förut för det här med att ligga kvar till jag säger "fot".

_
  
Världens finaste Kamelkung   

_
Faxe fick oxå träna lydnad och det börjar se riktigt bra ut, det där. Han var lite vimsig inledningsvis men på slutet såg det samlat och fokuserat ut på riktigt   .

_
När mörkret började falla över Sibbarp tog vi ut Frasse på en tur och med honom körde vi budisar och - tro't eller ej - så sprang han faktiskt allt vad han kunde mellan oss och kommandot marsch börjar sätta sig   . Han springer ju helst inte i onödan (såvida det inte är fria vidder och helst kaniner runt omkring) och det var riktigt kul att se honom rusa på.

_
 

_
Väl hemma var det inte så mycket kväll kvar tyvärr men semestern närmar sig nu med stormsteg - om prick en vecka avnjuter jag min allra första semestermorron av 7   .

_
ANTAL STEG IGÅR: 12 449

_
"Har man gett fan i båten får man ha den på land."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards