Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2012

AJAJ I HÄLSENAN & LITE ANNAT GREJS

Av Nina Palm - 29 augusti 2012 07:14

Jo då - nu har baksidan av höger lår läkt ordentligt och jag kan t.o.m gå ner för trappor och halka på mördarsniglar (  ) utan att det hugger i muskelfästena på baksidan   . Goody goody! Vad händer då? JO - min vänstra hälsena börjar jävlas IGEN   . Det är inte lönt att ens fundera på att det ska gå över med vila så nu är jag igång med en kur Diklofenak igen. Det kostar på att bli gammal och sliten   . Iofs känns det redan bättre efter 3 dagas behandling men ändå.

_
Igår var jag och Sebastian ensamma hemma eftersom Jonas hade ett sent hundträningspass (14-23). Hundarna hade varit på långis innan Jonas stack till jobbet och maten var handlad   så det var bara för mig att ställa mig på det absolut obehagligaste stället i huset, dvs. vid spisen  , och laga mat. På menyn stod falukorv och makaroner, i stort sett omöjligt att misslyckas med kan man tycka, men andra omgången korv fick jag käka själv (med hjälp av Frasse och Yaxxon) eftersom jag råkade glömma att vända dem i tid  . Sebastian försäkrade att första omgången korv var alldeles perfekt och tog 2 portioner - snäll unge det där   . Efter att ha gjort fysikläxan och blivit förhörd blev Sebastian jättedålig - huvudvärk, feber, jättehes och supersnorig   . Har väl aldrig varit med om maken till plötsligt insjuknande. Han somnade på soffan efter en Ipren och sen låg han där och råsnarkade hela kvällen   .

_

Eftersom hundarna var långrastade ägnade jag mig åt lite lydnadsträning med båda. Yaxxon fick öva på fritt följ, kryp, fjärr och skall. Samlade ihop honom ordentligt för han var väldigt busig och pigg och sen satte vi igång med fria följet och jag tycker att det hela gick ganska bra. Han plogade för mkt för min smak men jag godtar det till en viss gräns just nu i utbyte mot att han ger fan i att skälla i en del marschanträden (diplomati på hög nivå   ). Fjärren gick jättebra, avsluten inkluderade (läg särskilt märke till hur snärtigt han sätter sig upp efter kommandot "fot")  .

_

_
Krypet var jag inte nöjd med - för snabbt, för mycket "nu ska vi nog åt vänster - helst fortast i världen" ... Ja. Not good at all   ! Efter det att jag la lite mer tryck (ordning och reda) på honom blev det ganska ok men vi har en del att jobba på. Skallet fungerade bra - lite glesare skall i första omgången än i andra men helt klart bra, han satt stilla och stampade inte + att han var helt tyst mellan sekvenserna   .

_
Frasse fick börja sin träning med sitt värsta moment, nämligen platsliggning   . Han låg dock hur fint som helst i hela 6 minuter - lite oro nånstans på mitten - men i övrigt utan anmärkning   . Sitt kvar/inkallning gjorde han oxå bra igår, han satt stabilt och kom inte farande när jag belönade på håll. Fria följet börjar sätta sig, han inleder iofs gärna med att ligga på för mycket men nu har han förstått vad jag menar med "in" och "back" och dessutom att han inte får en enda karamell när han inte är på rätt ställe. Läggande under gång och kryp fick avsluta träningen och medan läggandet är en klockren 10:a från början till slut är krypet ett moment som vi börjat om med helt   . Vi är på nivån "ett steg i taget" med lååååånga halter för att få ner stressen.

_
Annars intet nytt under solen, som f.ö just trängt undan dimman som låg över Malmö (och Bara) imorse. Idag väntar ett extremt efterlängtad besök hos Alexandra, troligen världens bästa frisör, för klipp och sling   och efter det hoppas jag att jag känner mig piggare än nånsin och redo för Onsdagsparty   .

_
ANTAL STEG I MÅNDAGS: 11 756

ANTAL STEG IGÅR: 8 126

_
En favorit i repris:

_
"Bästa sättet att fånga en kanin är att gömma sig bakom en buske och låta som en morot."   

 
 
Petra

Petra

29 augusti 2012 08:43

Makaroner är förvånansvärt lätt att misslyckas med- jag minns en kastrull jag gjorde till lunch efter skolan och som inte ens Isa gick nära :)! Trist med attackförkylning, hoppas den försvinner lika snabbt igen. //kramar

http://www.petraoschafern.bloggplatsen.se

Nina Palm

29 augusti 2012 09:37

Ha - jag lyckades med makaroner ... igår iaf :). Våra monster går nära allt, inklusive hackad lök. Mycket trist, tydligen fler barn som blivit så där attacksjuka :(. //Kramkram

 
Ingen bild

Susanne

29 augusti 2012 10:59

Här lös flitens lampa minsann:-)).
Mina hade världens tråkdag igår:-(, inte ens en långis fick de..stackarna...men andra bullar ikväll får det bli!!!

Konstigt det där att det bara flög på...samma för Rasmus. Vips så hade han 39 gr, helt hes, ont i hals och snorig...märkliga saker.

Ses i kvällningen// Kramis

Nina Palm

29 augusti 2012 13:42

Iofs inte så länge men en stund iaf, var den tänd den där lampan :). Nya dagar, nya bullar alltså. Mycket konstigt men då är det helt enkelt en sån attacksjuka som går nu :(. Stackars pågar! Ses ikväll! //Kramkram

 
Ingen bild

Cina

29 augusti 2012 14:43

finfin fjärr (oxå utan ljud ;) eftersom jag sitter i öppet kontorslandskap).

Usch för att bli så kass helt plötsligt :( Hoppas tillfrisknandet går lika snabbt.

Nina Palm

29 augusti 2012 22:34

Visst blev det bra :)! Lovar att ljudet stämmer med växlingarna *hehe*. Sebbe var faktiskt piggare redan idag! Kramar

 
Ann-Margret, Vinja & Bozza

Ann-Margret, Vinja & Bozza

29 augusti 2012 15:01

Vad tråkigt att när du lagom blir bra i det ena låret så får du ont i det andra låret :-(
Bra att vovvarna fått promenixa redan så du kunde träna lite :-)

Det där med krypa är inget lätt moment, tycker vi tragglat med det också. Men ja tror nog framåtsändande är ett mera helvetes moment som man aldrig känner sig riktigt nöjd med :-(

Ha det så bra du och alla fyrbenta.
Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

Nina Palm

29 augusti 2012 22:33

Inte låret den här gången utan hälsenan :(. Värdelöst men omväxling förnöjer ;)! Jag älskar framåtsändande jag *fniss* - hellre det 100 ggr än kryp. Sjukt - jag vet, men helt sant :)! Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards