Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 20 augusti 2012

Av Nina Palm - 20 augusti 2012 07:30

Idag rapporterar tidningarna om att gårdagen var årets varmaste dag och det är jag beredd att skriva under på för herrejösses vilken värme det var . Hur som helst var Onsdagstårtgruppen igång på lite olika håll och jag för min del skippade lydnadsträningen och åkte ut till Vomb för - skulle det visa sig - ett pass med fokus på uppletande och budföring   . Det var jag, Sabina, Gosia och Petra som var ute. Frasse och jag hade ju vissa diskussioner kring kommandot "UT" förra helgen och det innebar minst sagt ett visst spänningsmoment i gårdagens sakletningsträning där alla föremål låg längst ut i rutan   . Jag tyckte att det gick bra - han var lite tagen av den 30-gradiga värmen - men sprang ut ordentligt. Sista föremålet hade han bry med att hitta och när jag hade skickat honom 3 gånger mot ungefär samma ställe blev han trött på riktigt och gick inte ut, jag gick ut en bit i rutan för att hjälpa honom och till sist hittade han föremålet och blev lyllig på riktigt   . Värmen hade en stor fördel och det var att han var riktigt smidig att hantera på stigen, där han annars brukar stampa omkring som ett lokomotiv och inte vara helt lätt att hålla styr på   . Budföringarna till Gosia var tjyvstartsfria och det var ju oxå ett fall framåt på riktigt   .

_
 

_
Yaxxon fick två uppletanden där jag inte hade en aning var grejerna låg och han var jätteduktig. Lite sämre fart generellt än vad han brukar ha men trots värmen kunde jag konstatera att jag har ganska många skick i honom   . Vindarna bytte riktning ganska mycket i rutan nämligen och det var lite besvärligt att välja skickpunkt i den breeeeda rutan och då är det extra gött att kunna kalla in och skicka igen utan att intresset och motivationen mattas av   .

_
 

_
Även Ajaxx fick två lyckade varv i rutan med ett backat band medan Khan och Diva fick ett pass uppletande var som de skötte finfint - var och en på sin nivå - och sen blev det budisar för dem, som oxå fungerade riktigt bra  . "Det funkar bäst bakifrån ..." blev dagens bevingade ord   .

_

Jonas och Faxet var ute och spårade med Peter och Hex - först i skogen och sen i tätort - och det hade gått bra   . Faxes spårkondis ligger nånstans kring 500 med fullt fokus och Jonas kommer att hålla sig där ett tag och öka på med att lägga flera kortare spår varje träning. Iofs är det kanske inte helt rättvisande att bedöma spårkondis i 30 graders värme men det är ungefär där de landat i mer normal väderlek oxå.

_
Väl hemma var det bara att hutta sig på locket och försöka hålla kroppsaktiviteten så låg som möjligt för att inte dö värmeslagsdöden   .

_
I lördags hände det inte så mycket i hundlig väg utan jag avslutade mitt rabattprojekt i gassande sol och höll på att smälla av på kuppen   . MEN fint blev det! Jonas var iväg och hjälpte Peter och Carina uppe i South Fork (  ) med att bära brädor till det blivande trädäcket och var helt slut han med sen. På kvällen grillade vi gott innan vi traskade upp till South Fork för att ta en öl och - skulle det visa sig - gosa med Hex, troligen en av Sveriges gosesjukaste mallar   . Mallen som gav snuttekudden ett ansikte ... typ. Enligt uppgift från säker källa går det åt ca 4 nya huvudkuddar per år i hushållet på grund av Hex snuttekuddsvanor   .

_
 

Så vad? Jag är en kille som gillar kuddar faktiskt   !

_
 

Snutt snutt snutt   

_
 

Avsvimmad   

_
I fredags blev det grillning all inclusive innan jag tyvärr somnade framför dumburken och missade slutet på en jättespännande film   . Kul tjej ... not.

_
ANTAL STEG IGÅR: 8 765

ANTAL STEG I LÖRDAGS: 6 555

ANTAL STEG I FREDAGS: glömde räknaren men säkert bedrövligt få   

_
"Intuition är ett annat ord för det undermedvetnas samlade intryck."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards