Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 15 augusti 2012

Av Nina Palm - 15 augusti 2012 07:05

Igår satte jag för hundrafemtioelfte gången igång med projekt flåsträning med Yaxxon, han behöver ju lixom orka springa i söket och då räcker det inte med långpromenader. Så är det bara. Jag brukar varva med bollkastning i uppförsbacke med högt gräs (för att undvika tvära stopp och annat skadebringande elände) och budföringar på relativt plant underlag   . Igår tog jag med mig två snörbollar och körde ett pass (15 kast, 12 kast, 9 kast) med pauser på 6 minuter emellan. Jag rättar mig efter Yaxxons form där och det är viktigt att han tycker det är njutbart och roligt att springa och när han börjar tappar fart bryter jag och tar paus (strosar omkring till flåset har lugnat sig). Budföringarna är roligare men innan jag väl fick tid var Jonas tvungen att duscha och göra sig iordning för nattpass. Efter en runda med något stapplig Yaxxon stretchade jag igenom honom och han verkade tycka att det var rätt gött   . Mindre gött var att han under springaktiviteterna högg efter en boll och råkade pricka mitt lillfinger av bara farten   .

_
  
Omplåstrad krigsskada   

_
Frasse tycker att intervallträning (och cykling i koppel) är för idioter, oavsett hur många bollar man frestar med, men kan däremot tänka sig att dragträning i 8 mil (typ) eller cykling där han får springa fritt framför cykeln hur långt som helst. Nu funkar det inte att låta Fräset springa lös framför en cykel i Bara (note to self : leta upp cykeltransportgrejen att sätta på dragkroken) så det fick bli en långis med dragträning istället   . Han stampade på fint och med munkorg på funkade stretchingen oxå bra efter en stunds mullrande ā la "ge fan i att mecka med mina bakben"   . Frasse har lite korta bakbensmuskler men har definitivt blivit mer rörlig och kunde mysa av stunden han med   .

_
  
Våra fina Hobbisar  - Yaxxon och Frasse  

_
Innan hundaktiviteterna tog jag en timme till rabatterna och antalet svarta sopsäckar är nu 2.5   . Har kommit till husgaveln och har - tycker jag - det lindrigaste kvar.

_
Ikväll väntar förhoppningsvis Onsdagsparty, ska hänga med Jonas och shoppa lite innan dess så det KAN bli lite stressigt men det är kul att vara smakråd så ...   .

_
VVAI: - 0.6 kilo (3.1 kg totalt)

_
ANTAL STEG IGÅR: 10 789

_
 

_
"Livet är som en fastlagsbulle - godast i mitten."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards