Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 14 augusti 2012

Av Nina Palm - 14 augusti 2012 06:48

Man kan ju undra vad 2.3 betyder och det ska jag förklara - sommar nr 2 i huset och 3:e varvet rabatterna runt   . Mannen i familjen som bodde i vårt hus tidigare hade ett stort (för att inte säga sjukt) trädgårdsintresse och det är ju iofs trevligt, bara det att det ploppar upp nya växter med blommor på hela tiden samtidigt som andra växter blommar ut och blir skitfula med ungefär samma hastighet. Lite som domino, fast åt båda hållen   . Nu har jag ju lite koll tack vare min trädgårdsguru till mamma och klipper ner perenner som värsta slaktaren, vilket jag även gjorde förra året och alla har kommit tillbaka   . Igår var det alltså hög tid att påbörja det tredje varvet rabatterna runt och på dryga 20 meter lyckades jag fylla en svart sopsäck IGEN   . Helt seriöst är jag inne på att fixa en kompost för det blir ju en jädrans massa körande till Sysav på det här viset. Jonas klippte gräset och roundup:ade på några ställen   .

_
 

Del av nyfixad framsida   

_
Annat som hände igår var att Jonas fick sin snygga examensklocka fixad med ny borett (själva höljet runt klockmaskineriet), nytt armband och nytt batteri   . Han skulle byta batteri själv för nåt år sen och det gick inte så bra ... för klockan, om man säger så   . MEN nu är den fixad med otroligt bra service av 5.11 Tactical i Limhamn   .

_
 

_
Iom detta fick jag chans på Jonas andra klocka som inte är riktigt lika bautastor och dessutom svart   . Nu är den ju bautastor på min klena handled iofs men jag gillar den!

_
 

_
Trädgårdar och klockor får ursäkta men gårdagens bästa var faktiskt att Faxe fick sin rygg röntgad och den visade sig vara utan anmärkning   . Ytterligare ett steg på rätt håll!

_
 

När han ändå var utslagen av lugnande medel inför röntgen fick han sina klor fixade på riktigt och han är numera innehavare av 4 helt perfekta bolltassar   

_
Vi har klippt hans klor några gånger men eftersom han inte tycker att det momentet i hundlivet är det roligaste som finns precis har jag bara tagit det yttersta yttersta och bolltassarna har lixom inte blivit verklighet riktigt.

_
Gårdagen avslutades med en långis med Hobbisarna och det är lite herrejössesvarning på vad de kan springa de där två   .

_
Idag får vi se vad som händer. Jag har en hög med 13 mål som ska fixas och efter jobbet väntar förmodligen några meter rabatt och minst en långtur med utvalda pälsar.

_
ANTAL STEG IGÅR: 9 954

_
"Personer som saknar humor förstår sällan allvar."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards