Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 2 augusti 2012

Av Nina Palm - 2 augusti 2012 08:00

Ungefär så kan man - ganska otippat - sammanfatta Yaxxons lydnadsträning igår, om man vill vara lite elak   . Han tjyvade på inkallningen IGEN nämligen   ! Nåväl. Resten gick iaf ganska bra om man inte räknar att det tog 2.5 timme uppvärmning för att få till 10 minuters rätt så fint fritt följ med Jonas som kommenderade (jobbigt bara det eftersom han alltid kommenderar exakt det jag inte känner för att göra i vissa lägen     ). Tyvärr är Yaxxon just nu inne i vad jag brukar kalla en "JAS-fas" (Jakt Attack Spaning kompletterat med lite låtsaskrig) och är väldigt toppad. Detta kan eventuellt bero på att han fått lite kött på kroppen igen efter återgången till ProPlan-mat  men oxå på att han fått vila från träning ett tag . Ingenting kan enligt honom gå tillräckligt snabbt och han är överglad = fort och fel   . Hur som helst. Det enda som inte gick fort var läggandet under gång som verkligen är hans absolut sämsta moment. Han kan lägga sig jättefort, med kabangljud t.o.m., och det gör han inför kryp, inkallning och allt men under gång ... allvarligt, det är SÅ söligt och tradigt att man blir rent matt   . Jag har grejat med momentet länge nu och jag inser - så klart - att jag misslyckats kapitalt på nån avgörande punkt under inlärningen  . Ställandet gick iaf bra (enstaka balanssteg bara), apporteringen gick ok (tyvärr lite tugg plus att det föreligger risk för morr innan grip men igår var han tyst), rutan gick inte alls första skicket men sen, när jag skärpt upp honom, sprang han fint och rakt till mini-rutan (1.5 x 1.5 m) och ställde sig   . Nåväl - vi hade iallafall ganska kul, både jag och Yaxxon.

_
Frasse - som ironiskt nog "kunde" sitta kvar igår - fick oxå komma ut och träna ett pass. Linförigheten gick både bra och dåligt, det började rätt dåligt men slutade riktigt bra. Han var för "på" och trängde i början och det fick jag fixa till, vilket tar en stund när Fräset är på det humöret. Framförgåendet var lite snett (mot Ajaxx apporter) men i övrigt ok och sitt kvar:en gick riktigt bra igår. Först med godis bakom och sen med brandslangen   . Avslutade passet med en platsliggning på 4 minuter som var hur lugn som helst. Har fortfarande kvar stödhjulet i form av brandslangen bakom, men jag tycker det räknas ändå   .

_
Faxe är fortfarande i positionsfas i lydnaden (förutom att han börjar lära sig sitt kvar, platsliggning, inkallning + ingångar) och igår fick han jobba ordentligt för sin boll   . Det såg bra ut och Faxet är snabb i vändningarna, minst sagt. Han fick två pass och Jonas var nöjd. Jag har lite funderingar på OFS (OrdetFickanSaken) eftersom han är liiite väl utåtriktad mellan varven och kräver ganska täta belöningar.

_
Ikväll är det bara att köra lite mer lydnad med Kamelkungen. Tänkte joina vännerna i Burlöv   . I övrigt har jag haft en helvetesmorron här på jobbet och lagom till det är 2 timmar kvar till hemgång har jag koll på läget   . Remissföredragningen gick bra och svaret är skrivet. Nånstans blir det lite räcka upp handen i skolan-läge när man ska göra sånt här, man vill ju kunna svara på frågor, ha vettiga synpunkter och koll på läget   .

_
ANTAL STEG IGÅR: 11 618

_

Å så lite barnslig visdom:


"Du ska inte baktvätta någon bakom deras ryggmärg."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards