Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 1 augusti 2012

Av Nina Palm - 1 augusti 2012 07:47

Gårdagen började bra tycker jag, kom in på jobbet och allting lixom   . Jag fick lite koll på den där remissföredragningen. Tydligen är det meningen att jag ska tycka till oxå, jag ska säga om jag tycker lagförslaget är bra eller dåligt, vilket jag personligen kan tycka är lite gambling,  ur ett rent kompetensmässigt perspektiv   . Anyway. Jag gör som jag blir tillsagd och nu vet jag hur reglerna ser ut idag, hur de är tänkta att se ut efter lagändringen, jag har förstått syftet med förändringen (bara det lixom!) + att jag har bestämt mig för vad jag tycker   . Jag tycker förändringen i sig är bra men det var ju jävelen vad de behövde paragrafer för att få till det   .

_
Under hela dagen igår försökte jag få tag på en kvinnan hade en annons om en ganska ny torktumlare ute på Blocket och efter många om och men svarade hon (tog 6 timmar och 20 samtal   ). Hon hade "nyss kommit från jobbet" och det var därför hon inte hade svarat. Orkade inte berätta för henne att numret hade varit upptaget "den du söker är upptagen i ett annat samtal" - jag ville ha en torktumlare, punkt slut. Hur som helst. Kunde jag komma vid 19.30? Jodå det kunde jag ju även om jag hade föredragit en tidigare tid - återigen, jag ville ha en torktumlare punkt slut   . Jag fick adressen i Lund (fast annonsen sa Malmö Centrum Syd) och vi körde iväg i två bilar eftersom Jonas skulle iväg på hundträning med kollegor efter tumlarinköpet. Vi hade bestämt att jag skulle ringa när jag var på väg och jag ringde, ringde, ringde och ringde. Inget svar. Vi hittade inte adressen heller och till sist kände vi - nä, vi skiter i detta   . Jonas hade hela tiden en känsla av att det var nåt som inte stämde med tanke på maskinens ålder (1 år), märke (Hoover) och pris (800 kr) och var väl tveksam hela tiden men jag är ju mer lyckopelle i det avseendet ...   . Man kan ju kolla om säljaren ser ut som en pundare i behov av flis ... inte för att verka fördomsfull men efter flera år med LVM har  man ju liiite koll   . Hur som helst. Arg som ett bi körde jag hem och när klockan var kvart över 8 ringde säljaren upp ... hon hade inte kunnat svara för att hon "varit på jobbet" ... Yeah right! Och nog lät hon lite såsig på rösten allt   . Summa summarum: vi har fortfarande ingen tumlare.

_
I ren aggression lastade jag in alla sopsäckar på väg till Sysav i Silver Bullitt, hängde upp en bautatvätt och städade undan en massa mög i hemmet innan jag tog ut Hobbisarna på var sin runda med tillhörande lydnadsträning   .

_
Frasse fick öva på fritt följ med fokus på "ett sitt per halt" och korrekt position och han var verkligen jätteduktig, den lille knasten   . Det är så där lätt att filma ett fritt följ när man går det s.a.s men jag gjorde ett försök iallafall och syftet med filmen är visa hans framtassars position i förhållande till min vänsterfot - ja, ni fattar va   ? Nu blev det ett snett sitt mitt alltihop men skit i det   .

_

_
I övrigt trixade vi med framförgående utan koppel (jodå - det går), kryp och the usual shit dvs. sitt kvar   .

_
Yaxxon sen. Han fick träna på fritt följ han med, fjärren, stå- och ligg under gång och kryp. Tyvärr var han tvåa ute och då var det för mörkt för att filma vilket var lite synd för han gjorde en jättefin fjärrdirigering   . Fria följet var lite väl fritt om man säger så men vi hade iaf inga startskall och det var ju bra   . Stå och ligg gick ovanligt bra och just nu funderar jag mest på hur i all världen det kan komma sig att han ena dagen kastar sig ner i läggande medan han nästa dag tar 20 minuter på sig att få ner röven   ? Krypandet tar sig, vi måste bara starta i rätt fart för att han inte ska bli för hög bak. Det är inte det lättaste att starta sakta för Yaxxon nämligen, det ligger som inte för honom   .

_
Vad händer idag då? Jo, jag ska på psykförhandlingar hela eftermiddan och ikväll väntar Onsdagsparty på klubben   . Jonas är ledig och ska köra iväg med allt mög som jag lastade igår till Sysav och efter det, när jag kommit hem, ska buren in i bilen igen   . Börjar bli något less på att lasta i och ur den där buren 48 gånger i veckan   .

_
ANTAL STEG IGÅR: 9 998

_
Å så en gammal Nalle Puh:

_
"Ibland är en båt en båt och ibland är den närmast en olyckshändelse. Det beror på om du är över eller under den."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards