Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 31 juli 2012

Av Nina Palm - 31 juli 2012 07:22

Igår var en sån där dag man helst glömmer bort. Händelserik iofs men inte på ett bra och själavårdande sätt, om man säger så   . Jonas jobbade dagpass han med och nästan allt mög berodde på att jag bestämde mig för att åka med honom till stan, lite som privattaxi från dörr till dörr lixom   .

_
Följande hände:


* jag glömde taggen, inpasseringsbrickan, till jobbet och fick stå och vänta ute i regnet till vår vaktmästare Enver upptäckte mig, släppte in mig och ordnade en lånetagg åt mig   .


* jobbet visade sig vara rätt tufft den här veckan: beredningsansvarig vecka 31-33 (fixa med alla nya mål och mål som är under utredning = 25-30 mål som ska gås igenom NOGA varje dag), psykförhandlingar x 6 på onsdag, föredra och lämna svar på en remiss om lagändring om aktivitetsersättning på torsdag kl. 09 (har ingen aning om hur man gör det ...) och så har jag en bunke brådismål som det ska skrivas domar i   


* när det började dra ihop sig för hemfärd visade det sig att Jonas blivit kommenderad till stan från hundträningen för att jobba övertid   (jättebra dag för det - NOT - iom att det var en av de mkt sällsynta dagar då Hobbisarna får vara ensamma hemma hela dagen   )


* jag upptäckte att jag varken hade husnycklar eller busskort med mig och greps av rastahundarnapanik   


Här ordnade det upp sig lite iaf - Jennifer påminde mig om att hon hade nycklar till vårt hus - och busskort kan man ju lixom köpa nya   .


* kastade mig på bussen mot Värnhem, fixade nytt busskort och när jag sprang (allt är relativt) mot busshållplatsen gick buss 142   och det var bara att vänta på nästa 142:a



* väl framme i Bara var himlen kolsvart och just när jag skulle börja traska hem från Jennifer började det ösregna, blixtra och dundra   


Här hände det en bra grej till - Jessica, som var på besök hos Jennifer, körde mig hem   .


* Väl hemma var det bara att gå ut med Hobbisarna i skyfallet och åskvädret ... blev fullständigt dyngsur och lite rädd oxå eftersom det kändes så där lämpligt att gå på ett öppet fält när det bara var ett par tre sekunder mellan blixtarna och de efterföljande åskknallarna   .

_
Man kan säga att jag inte var så nöjd med min måndag MEN det kunde varit värre   . Tänker främst på den stackars kvinnan som blev mördad igår och hennes anhöriga. I det sammanhanget känns jättenödiga och superhungriga hundar, lite stresspåslag och logistiska motgångar väldigt lindriga. Dessutom blev jag inte träffad av blixten, jag fick skjuts hem och till på köpet hade Jonas med sig gofika hem  . För att inte tala om att våra vänner Mulle och Irene skickat urbra tips på torktumlare till oss på mailen   .

_
Det blev en ganska lugn kväll - hur som helst - fika, kolla TV, spela lite spel, hänga lite tvätt, kolla lite annonser och långtura med Hobbisarna    . Det enda som inträffade åt det negativa hållet var att Tok-Frasse, som var lätt överladdad inför kvällsturen, avslutade det arbete som Nixx påbörjat en gång genom att slutligt tackla ner elementet i hallen   . Knast!

_
Idag får vi se vad som händer. Förhoppningsvis blir vi med torktumlare. Jag ska ringa på ett par annonser iaf   .

_
ANTAL STEG IGÅR: 10 380

_
"Som man sår får man skörda."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards