Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 30 juli 2012

POFF! SA DET

Av Nina Palm - 30 juli 2012 08:55

... så var det måndag och Gruvtajm igen   . Helgen har varit helt ok, tycker jag. Jonas har varit ledig, vi har tränat med jyxen och även hunnit ta det take it easy   . I fredags efter jobbet tog jag en tur till låtsassolen   och när jag kom hem hade Jonas rastat hundarna och shoppat hem nödvändigheter   . Lite mer onödiga grejer, som t.ex en låda vin, shoppades oxå. Gött! En redig myskväll blev det med iskall mojito i väntan på maten och sen var vi ju bara tvungna att kolla på OS-invigningen. Har man väl börjat kolla är det ju svårt att sluta, särskilt när man - som jag - är sjukt nyfiken på vem som ska tända elden ... Det blev inte Dailey Thompson iaf, som jag hejade på, utan istället sju unga talanger   . Jovisst - ungdomarna är vår framtid och allt det där *yada yada yada* men allvarligt, OS-elden är lite som Melodifestivalen, tidigare vinnare (alternativt hjältar) bara SKA vara med på ett viktigt hörn  . Det blev sent i säng iaf och lördagens träning fick skjutas fram en timme drygt   .

_
Väl ute i skogen var det kokevarmt och jag hade dessutom en märklig känning på baksidan av högra knät och till skillnad från mina nästan overkligt ambitiösa träningskompisar, som trampade spår åt sig själva och åt varandra hej vilt, blev det bara uppletande för Yaxxon och uppletande och budisar för Frasse   . Yaxxon hade sex föremål ute och jag hade ingen aning om nånting. Han gick som tåget och han missade inte näragrejerna och hade heller inga problem att gå ut på djupet där han just hittat en näragrej   . Avlämnandena var riktigt fina IGEN   ! Frasse gjorde processen kort med sina fyra föremål och kommandot UT! fungerade, dagen till ära   . Inga föremålsbyten heller trots sidvind och jag var övernöjd, som Sebbe brukar säga. Budisarna har han helt klart förstått vitsen med (springer man så får man karameller) och bortsett från ett tjyvstartsförsök från mottagaren Leif gick alla sex skicken bra   . Faxes första spår var väl gränsfall helt värdelöst    medan det andra, där Jonas hade lagt ut lite godisar i, här och där, gick alldeles utmärkt. 75 procent av godisarna låg kvar i skogen efteråt iofs men han var markbunden och fokuserad hela vägen   . Konstigt det där. Ena spåret kräkmedel och det andra kanon. Jaja. Han är ung och har inte spårat så mycket.

_
På kvällen, efter vederbörlig powernap och lite tvättrelaterat jox, vankades grillning IGEN   .

_
Igår kom äntligen svalkan på besök en runda till Bara   . Love it! Blev inspirerad och körde iväg med Yaxxon för ett lydnadspass ... eller vad man ska kalla det   . Herregud, är egentligen allt jag har att säga om det för det var ju rent hemskt så toppad han var. Det är lixom inte ens lönt att bli arg på honom när han är så där, han är bara så LYCKLIG   . Boink, boink, boink all over the place och det är ingen reda med nånting. MEN vi gjorde iaf klart alla moment som vi påbörjat och med lite tur kommer han ihåg nåt till nästa gång   . Är han på det där humöret på fredag när vi ska tävla krävs det en extremt välvillig domare för att vi ska klara av att kravla oss över 160 poäng - DEN saken är säker   . MEN mitt allt boinkande och frustande hit och dit syns det iaf (intalar jag mig - lätt desperat) att han kan sina trix, innerst inne. Typ.

_
Annars hände det inte så mkt igår precis. Jonas rastade F:en när jag var borta bara. En lugn och fin dag med välbehövlig svalka och lite regn.

_
Idag får vi se vad som händer. Det blir iaf lite lydnadsträning med Yaxxon och Frasse + långprommisar medan Faxe får sitt idag på dan eftersom han och hussan är på jobbträning   .

_
ANTAL STEG I FREDAGS: 8 656

ANTAL STEG I LÖRDAGS: 10 112

ANTAL STEG IGÅR: 7 441

(skärpning)

_
"Ingen är så blind som den som inte vill se."   

 
 
Ingen bild

Cina

30 juli 2012 10:08

Det krävde verkligen lite extra vilja i lördags att liksom yallafall komma igång med spårtrampandet...men sen så ;-)
Gott med den lite svalare söndagen ;-)

Nina Palm

30 juli 2012 12:28

Ja det var grymt bra jobbat av er alla! *tummen upp* Nästan så att jag fick ångest faktiskt :). I like svalare mellan varven iaf! //Kramkram

 
Ingen bild

Susanne

30 juli 2012 10:14

Varmt var det men vovvarna och ja även vi kämpade på❤.
Kul med lycklig hund... Dock inte fullt ut i alla lägen ;-)).
God träning ikväll!// kram

Nina Palm

30 juli 2012 12:30

Det var sannerligen en kämpainsats :). Lycklig hund är absolut kul men ... ja. Du ser det framför dig antar jag *hehe*. God träning själv! Och du - HUR gjorde du hjärtat!? Iphonen? //kramkram

 
Sabina

Sabina

30 juli 2012 11:16

Jag missade inte skyfallet & Khan fick sig en krash-kurs i att springa bredvid sidan snyggt och prydligt.

Yaxxon lär ju plocka ihop några charmpoäng om inget annat <3 <3 Klart ni kan!

// Bamsekramar

http://schaferbus.bloggplatsen.se

Nina Palm

30 juli 2012 12:31

Skyfall är ju lite att ta i förståss :(. Tur att Khan fattar snabbt! Han är väldigt charmig när han håller på men nu har jag kollat domarlistan och ... nä - det kommer icke att hjälpa :))! //Kramar

 
Ingen bild

Susanne

30 juli 2012 13:49

Iphonen it is😏.
Ser om gubbarna funkar med 👍

Nina Palm

30 juli 2012 15:30

Det gjorde de inte :(! Skit oxå!

 
Petra

Petra

30 juli 2012 18:11

Klart Yaxxon kan när han vill, längst inne:)! Här väntas på leverans från engelska Wiggle, nya hundskor efter mitt konditionsinfall *ajaj*. //Kramkram

http://www.petraoschafern.bloggplatsen.se

Nina Palm

30 juli 2012 20:06

Hundskor? Wiggle låter ju både mänskligt och hundligt *googlar* direkt! Yaxxon kan en väldig massa grejer han :). //Kramkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards