Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 25 juli 2012

BRUN & SMAL? NÄ INTE SÄRSKILT :)

Av Nina Palm - 25 juli 2012 07:26

Den här sommaren har jag sannerligen slagit rekord i blekfis och igår, när Jennifer (sommarbrun de luxe) föreslog att vi skulle ta ett plums i poolen på kvällen, kände jag att detta bara MÅSTE åtgärdas. Inte för att det är viktigt att vara brun rent allmänt utan för att man känner sig bra mycket piggare med lite fräknar på näsan   . Sagt och gjort. Fixade kort till Solsystemet och nu ska här bronzas några gånger samtidigt som kak- och godisförbud är återinfört för ett tag framöver   . SEN ska vi bada Jennifer - ok?! 

_
 

Badinbjudan - knallbrun Jennifer med tillhörande bautadelfin   

_
Gårdagen var sannerligen varm - det var 28 grader i skuggan när jag kom hem från jobbet - och därmed ett stort grattis alla som börjat sin semester nu! Det ÄR nåt speciellt med varma soliga dagar i Sverige. Så är det bara. Jonas hade nog varit lite överentusiastisk när han ställde klockan för att "vända tillbaka dygnet" för han var verkligen fortfarande jättetrött när jag landade hemma   . Jag var oxå ganska slut så det fick bli en snabb powernap innan jag stack iväg UTAN BADKLÄDER till Jennifer och Jocke för att ta en fika   .  Jocke hävdade bestämt att jag inte var såååå grönvitblek... ända till jag halade upp brallorna och visade vaderna - då åkte solbrillorna på   . Annars var temat för fikat nackspärr - lite humor att både Jocke och Alex (som troligen icke hade gjort ett enda mål just igår) hade nackspärr åt samma håll   . De lutade om man säger så.

_
 

*ajajaj och ojojoj*

_
Väl hemma igen plockade jag ur diskmaskinen, vattnade blommor och rastade bären innan det blev Tomas Ledin-koll på TV:n. En ganska komaartad tisdag faktiskt men det var väl kanske inte så konstigt med tanke på aktivietsanfallet i måndags   .

_
Idag får vi se vad som händer. Det står och väger mellan en tur till skogen och lite träning på klubben ... Vet inte riktigt vad jag kommer att känna för sen men det visar sig.

_
ANTAL STEG IGÅR: vet ej, glömde räknaren

_
"Det var nära ögat, sa han som blev skjuten i pannan."  


 
 
Ingen bild

Cina

25 juli 2012 07:58

Grattis absolut till de som börjat sin semester nu :) Ungefär som starten på min semester...för så minns jag det, sol o värme första veckan ;) Nu hoppas vi det håller i sig!

Ja usch ja så blek man är...liksom mitt på kroppen ;) skönt att artificiell hjälp finns att köpa.

Nina Palm

25 juli 2012 08:41

Vi hade ju fint i början men sen blev det ju minst sagt lynnigt på väderfronten :/! Mitt på kroppen är värst men för min del även längst ner - i ALLA avseenden :). //Kramkram

 
Ingen bild

Susanne

25 juli 2012 08:29

På med bikini när du strosar runt i trädgården så blir brännan gratis!!!
Angånede övriga aktiviteter så är det ju sagt i en annan blogg....att det måste vara kommunrelaterat!

Ses kanske// kram

Nina Palm

25 juli 2012 08:40

Jag ska så klart komplettera med gratis strosning hemma i trädgården :) - får passa på nu innan Jonas klipper häckarna *moahahahaa*. Kommunrelaterat is is! Vi ser hur vi gör - om inte annat så ses vi en annan dag! //Kramar

 
Sabina

Sabina

25 juli 2012 20:22

Nu äntligen börjar det likna lite sommar - det tradiga är ju att man inte har en grundbränna = räkstatus direkt *not so snyggisch*

Lite fusk kan jag tycka med sån lyxig pool i trädgården, det borde ju innebära handikapp till resten.

// Kram kram

http://schaferbus.bloggplatsen.se

Nina Palm

26 juli 2012 07:14

Grundbrännan är helt klart inte vad den borde vara :/. Trädgårdsslit igår gav lite lätt rosa färg ... som blev till fräknar över natten :). Nästa år ska det finnas en pool även hos oss! //Kramkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards