Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 21 juli 2012

LÖRDAG

Av Nina Palm - 21 juli 2012 09:24

Lediga lördag välkommen   ! Vad dagen har att erbjuda återstår att se ... Vi skulle behöva spåra lite, jag skulle behöva tvätta fönster och sen vill vi gärna åka till Vipdogs Öppet Hus men så börjar Jonas att jobba kl 19 ... Aja - det löser sig   .

_
Igår när jag kom från jobbet fick ett slags energianfall   - I didn't see that one coming - och startade med att plocka en helsikes massa körsbär innan jag vek tvätt, satte igång en ny maskin och badade Yaxxon, som nu förhoppningsvis ska vara färdigfälld   . Han liknar en hittehund från bortre delen av det före detta östblocket just nu - vi bytte ju mat till ett märke som heter Gain (Active) för ett tag sen, för att testa nåt nytt till bra pris   .  Även om innehållet var helt ok både fett- (viktigt) och proteinmässigt kan man sammanfattningsvis säga att maten inte fastnade på Yaxxon   . Nu är vi tillbaka hos Pro Plan, där vi kommer att stanna, och jag tycker att han börjar bli lite mindre kantig faktiskt   .

_

Nybadad och bajsnödig Yaxxon   

_
ANTAL STEG IGÅR: 7 455

_
"Snålheten bedrar visheten."   

 
 
Ingen bild

Cina

21 juli 2012 09:41

lite springa springa, runt runt så örnen kan gå in för landning ;)

Go' lördag - förhoppningsvis med lagom energi ;)

Nina Palm

21 juli 2012 11:04

Eller hur! Han är icke som de andra barnen, den där :). Lagom energi börjar smyga sig på! //Kramar

 
Petra

Petra

21 juli 2012 10:13

Det är bäst att köra på medan ångan är uppe lixom :). Det där med mat är en djungel, Diva har blivit satt på omvänd diet det benskranglet :). Lycka till med ledighetsplaneringen! //kramkram

http://www.petraoschafern.bloggplatsen.se

Nina Palm

21 juli 2012 11:03

Ja och billigt är ju bra men icke alls bäst. Prova Standart Extra - superbra mat, Cobra funkar kanon på det och vi har kört det förut (innan Jonas fick kennelrabatt på ProPlan). Vinns på Jägerzoo och är inte så fasligt dyrt. Lycka till behövs sannerligen! //Kramar

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

22 juli 2012 22:06

Såklart man blir nödig när man springer omkring så där som en galning. Det måste ju trycka på då ;)

Nej det där med foder är verkligen en djungel och inte så lätt att veta vad som är bra eller inte. Ibland så testar man ett nytt och det funkar kanon och ibland blir det värsta floppen.

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

Nina Palm

23 juli 2012 07:17

Galning är ordet - det tog ju ett par varv innan jag kom på att det här är nog kul att filma :). Ja alltså, man vet ju aldrig. Min gamla Dexi åt Doggy Röd hela sitt liv och mådde utmärkt på det medan Shotti inte funkade på Robur men däremot på Nutra Nuggets. Inte för att de blev sjuka men du vet - päls, muskler och bajs. Otroligt! Kajsa funkar på det mesta, bara hon får exakt samma dos varje dag :). Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards