Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 20 juli 2012

SÅ VAR FÖRSTA JOBBVECKAN SNART TILL ÄNDA

Av Nina Palm - 20 juli 2012 07:09

Svisch sa det och så var första arbetsveckan efter semestern till ända   ! Otroligt så fort det kan gå. Vi har rätt mycket att göra per person här på jobbet just nu och det gäller att hålla ångan uppe. Det som är sorgligt är, att det är så många unga och barn som omhändertas på somrarna  . Jag har inga vetenskapliga belägg för detta iofs men det känns som det ramlar in väldigt många LVU och LVM.

_
Igår susade jag hem från jobbet lite i förtid eftersom vi skulle få finbesök av mamma, Elke och Carlo - de två sistnämnda är på besök hos mamma och pappa från Tyskland. Man vill ju gärna mumma av hemmet och servera go'fika i sådana lägen lixom   . Det märkst sannerligen att jag inte har pratat tyska på länge - helt bedrövligt hur orden har försvunnit men jag gjorde iaf mitt bästa ... Skärpning it is   ! Har man nu fått två språk med sig i livet kan man gott prata dem båda. I nästa vecka är det jag som ska galoppera till bokhandeln och shoppa upp mig på lite tyska romaner och därmed basta! Jag förstår ju allt, jag kan läsa allt men när orden skulle ut så "ajamen vad heter det nu då? hur säger man det?"   . Störigt deluxe! Hur som helst fick huset med beröm godkänt och även fikat. Frasse gjorde som vanligt succé och fick 22 bitar muffins och ett papper  () för besväret eftersom han highfivade vilt (och väldigt gulligt) medan Yaxxon prioriterade närkontakt av tredje graden och höll på att hångla livet ur samtliga besökare   . Flaxet uppförde sig oxå fint och försökte leverera sina - troligen - helt unika pangpussar (han pussar så fort att tungan lixom snärtar till i luften   ) där han kom åt.

_
När besöket hade åkt tillbaka mot Åhus var det hög tid att åka ner till klubben för att fira Leif på hans 50-årsdag   . Vi har blivit hemskt skickliga på att överraska folk i vårt gäng måste jag säga, den här gången hade vi, helt trovärdigt, bokat om onsdagspartyt till ett torsdagsparty och medan Leif var ute och tränade med Benzon dukade Irene upp jordens smörgåsbuffé, övriga prånglade in paketer och blommor i stugan och när Leif kommit in och satt sig ner stämde närmare 20 pers upp i skönsång   . Härligt på riktigt!

_
 

_
Vi hade bara Faxe med oss ner till klubben, dels var det regnväder på ingång dels pallade vi inte baxa in buren i Silver Bullit   . Faxe fick sig ett litet lydnadspass till livs. Lite too flaxigt for a white woman inledningsvis men med koppel på och lite urblåsning i form av anskällningar och höga inhopp var han med på banan och var riktigt duktig   . Positionerna börjar ta form och även sitt kvar, inkallning och platsliggning känns som rätt stabila moment. Supersnabb är han i allt han gör och han tappar inte orken i första taget. Otrolig hund. Han kunde verkligen I N G E N T I N G och nu klickar det mesta rätt. Han är tossig och busig men har ändå samma balans som Yaxxon i allt han gör och han är väldigt hörsam   . En riktigt, riktigt fin hund är han, det lilla puckot.

_

_
Väl hemma var jag helt slut och Jonas tog Hobbisarna på kvällstur innan det var goggonanna för mig   .

_
Idag får vi se vad som händer. Jonas jobbar eftermiddag/kväll och hemmet är mummat sen igår. Kanske blir det lite fönsterputsning för min del och - icke minst - körsbärsplockning   . Nu har bären i trädet på framsidan mognat och jag kan säga att körsbär är det godaste jag vet ... jordgubbar, släng er i väggen   .

_
ANTAL STEG IGÅR: 6 312

_
"Om mamma inte hittar en sak är den verkligen borta."   
 

 
 
Sabina

Sabina

20 juli 2012 09:03

Åhh vad roligt att det verkar fungera med Flaxet :-)

Jag läste tyska i 6 år och italienska i 3 år- men kommer sannerligen inte ihåg mycket :-(!! Jag har shoppat upp mig på en italienska kurs & tänkte fräscha upp mig lite under semestern.

/ Bamsekram

http://schaferbus.bloggplatsen.se

Nina Palm

20 juli 2012 10:11

Jag drömde på tyska min första år ... bilingual och ändå *que!?*. Tyvärr förhindrar min pluggallergi mig från att gå en kurs eller plugga! Tragiskt! //Bamsekram

 
Ingen bild

GBA

20 juli 2012 10:48

Låter ju som att livet är PERFEKT på alla plan för gänget Palm, det är välan very nice. Fortsätt på den vägen, tycker jag:)

Kul att Leif blev överraskad, och nöjd skulle jag tro:)

Kraaaam

Nina Palm

20 juli 2012 12:22

Perfekt vetefan men rätt bra om man bortser från död torktumlare, skitväder och en något stelbent matte :). Vi fortsätter på den inslagna vägen *promise*! Leif blev nästanpå lite generad och det är ju aldrig fel :). //Kraaaaaaaaam

 
Petra

Petra

20 juli 2012 11:30

Alltså, jag pluggade ju tyska hela skoltiden men det vete tusan om jag kommer ihåg så värst mycket *tragiskt indeed* :( Tur ni var några stycken som kunde ta ton för Leif :)! //Bamsekramar

http://www.petraoschafern.bloggplatsen.se

Nina Palm

20 juli 2012 12:21

Jag kommer ju ihåg men det vill som lixom inte riktigt komma ut på rätt sätt om man säger så ... *grr*. Men men. NU ska här övas! Vi var imponerande många trots semester, regn och jobb :)! //Bamsekramar

 
Ingen bild

Cina

20 juli 2012 12:15

jag gillar speciellt att åskvädret väntade med att dundra loss med hällregnet lagom till sången var sjungen o prexenterna överlämnade ;)

denna sommaren är perfekt med att outa att fönsterputsning finns i planen....regnar gör det ju ändå liksom ;) Men i helgen så ser det ut att kunna bli lite sooooool...så putsa nu försiktigt ;)

Nina Palm

20 juli 2012 12:20

Ja det var ju faktiskt väldigt effektfullt där med sång, presenter och en jädra smäll :). Fönsterputsning gör sig bäst i regn faktiskt - då syns inte missarna lika mkt! Ha en goooo solig helg! //Kramkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards