Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 18 juli 2012

Av Nina Palm - 18 juli 2012 08:54

Hej hopp! Inledningsvis vill jag skicka en liten påminnelse om att Stigmansgårdens personal hittat en kvarglömd svart hoodtröja och en svart regnjacka efter det att vi åkt hem och ännu har ingen hört av sig   ? Liiite konstigt med tanke på vädret som varit efter lägret ... kan man ju tycka. Kanske. OM någon saknar en tröja, en jacka eller både ock - maila wallenstal@tiveden.com! De skickar kläderna mot närmare beskrivning   .

_
Igår när jag kom hem var det bara att sjunka ner på locket en stund - nyrastade bär och shoppingen fixad   . Gött! Efter en stunds relalalaxa tog vi oss samman och gick ut för att klippa gräset (Jonas) och rensa klart ena sidans rabatter (Nina). Nu är det bara andra sidan kvar och den är betydligt lindrigare kan jag säga   . Skulle behöva tvätta fönster oxå men det får vänta till helgen och därmed basta   . Just nu längtar jag järnet till skatteåterbäringen för vi skulle sannerligen behöva en ny (och vattentät) brevlåda och fixa till hela huslooken till att bli mer anno 2012 med nytt husnummer   . I love vårt hus! När Jonas och Flax hade åkt till jobbet tog jag ut Hobbisarna på varsin runda med tillhörande träning. Yaxxon fick krypa, fritt följa och fjärra. Han var duktig tycker jag och med lite tur ska vi nog kunna tråckla oss till ett förstapris i lydnadstvåan inom kort   . Skulle behöva öva lite mer på ruuuutan känner jag men det är ju ett par veckor kvar. Frasse fick nörda fritt följ, sitt kvar och platsliggning. Platsliggning nördar man ju iofs inte men han fick ligga still i en sisådär 5-6 minuter och det gjorde han bra - en bautarumprullning vid prick 3 minuter, men det var allt   . En kul grej hände förresten på rundan med Frasse. Han for iväg som ett pucko en sisådär 50-75 meter och kastade ner nosen i högt gräs och när han tittade upp igen hade han en tennisboll i munnen. Åh NEEEEJ! - tänkte jag - en boll utan snöre i kombination med Frasses inte helt optimala släppande   ! Jag kallade in honom iaf, han kom och satte sig, jag sa loss och han släppte ... inte   . Okej. Plockade fram en godis och sa loss igen och han släppte ... inte   . Okej. Tog honom lätt i örat, sa loss och han släppte   ! Så klart kastade jag bollen som belöning (efter lite tolerans och fördröjning) och när han kom tillbaka igen sa jag loss samtidigt som jag närmade mig örat med handen och då släppte han igen och fick bollen som belöning   . Sen kunde vi leka hit - loss - kasta helt utan problem en stund innan jag lurade iväg honom med kastad godis och gömde bollen. Bollar utan snöre - särskilt tennisbollar - är nämligen ett big BIG nono hos oss   . Vad som var kul med detta? Ja det förstår alla som sett Frasses sk. "släppanden" genom åren och som vet att jag kämpat med detta ett tag nu ... inte bara med själva släppandet i sig utan med min frustration, min ilska och min känsla av att vilja mörda honom på plats när han sätter den sidan till   .

_
Idag går rättegången mot dåren Mangs in på sin sista dag (tror jag iaf) och det verkar som om tingsrätten skärpt upp säkerheten igen. Kan ju säkert vara så att någon, som börjat oroa sig för att han frias, kan tänka sig att skjuta honom. För säkerhets skull. (FEL IGEN! Tydligen en rättegång om ett mord vid en grillkiosk på Lindängen som pågår, detta enligt en kollega här på jobbet.)

_
  
Utsikt från mitt fönster prick nu (snygga underarmar får man ju lova att säga) - Mangs kom för en stund sen i den bepansrade Volvon  

_
Idag får vi se vad som händer. Sebastian ska köras hem till mamma och så ska vi hämta ersättningskannan till kaffebryggaren på Homebutiken   . Har en idé om att sätta igång att börja spraymåla de bajsbruna garderobsdörrarna i hallen så att de blir vita innan pensionen ... Jaja. Vi får se.

_
ANTAL STEG IGÅR: 8 333

_
"Det är bara i lexikon som lön kommer före möda."  

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards