Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 17 juli 2012

Av Nina Palm - 17 juli 2012 12:22

Jahaja - nu kan man blogga från nallen! Kul :).

Av Nina Palm - 17 juli 2012 07:05

Igår åkte stegräknaren på igen efter en månads vila och som planerat tog jag en hyfsad promenix med Flaxe (arbetsnamn som husse troligen inte är helt nöjd med   ). Faxe är en glad kille som gärna skuttar rundor mellan livets cooligheter så fort han får chansen, alltså har det bara blivit så att jag kallar honom Flaxe eller Flax   . Rundan gick bra och bl.a övade vi på hörsamheten - särskilt när han var strängt upptagen med kissefläckar, fåglar eller kaniner - och det gick riktigt bra. Han lyssnar och reagerar jättefint och den enda nackdelen, som jag ser det, är att han tycker att han är "klar" cirka 1 sekund efter det att han fått sin belöning ... och flaxar iväg mot nästa intryck   . Själva gåendet funkade bra för mig på plant underlag och nu håller jag mig till det ett tag innan jag vågar mig ut i råterräng med höga benlyft och sånt.

_
Annars hände det inte så mycket igår. Jag plockade lite körsbär mellan skurarna, mummade golven (och höll på att dra på mig en muskelbristning i vänstra "bakbenet" när jag halkade på en våt fläck med mina foppatofflor   ). God damn alltså! Ja sen lagade jag mat till Sebastian, som alltid är så snäll och säger att det smakar gott oavsett vad jag ställer till med   . Yaxxon och Frasse fick oxå lite aktivering och jag har faktiskt varit väldigt seriös de senaste träningspassen och punkttränat ett par moment med båda - kvalitet kallas det visst   . Yaxxon fick öva på krypet (efter stretching) och även om han inte är limmad i marken med bakdelen tycker jag att det ser betydligt bättre ut bak än vad det gjort på länge, det gäller bara att jag går långsamt och med lite mindre steg och håller koll på positionen ordentligt   . Vi körde fjärren för lydnadsklass II på olika avstånd och det verkar som att hans upp å sitt-skutt är ett minne blott. Duktig kille! Vi avslutade med fritt följ där han var en aning för "het" - jag fattar icke att detta moment kan vara så jädrans kul - och därför trängde han för mycket. Det fick bli vänstersvängar, vänsterhalter och backningar för hela slanten   . Frasse fick oxå träna på krypstarter efter stretching plus att jag försöker nöta in att belöningen kommer från vänster för att räta ut honom, han gör som de flesta andra stresspellar - kryper in framför fötterna på en   . Sen var det det gamla vanliga med sitt kvar och ligg kvar förståss plus att vi jobbade vidare med projektet "Ett sitt per halt". Frasse har - som sagt - världens snabbaste sättanden vilket är coolt i sig för att han är en schäfer men med det följer att han dunsar ner lite varstans och sen sätter om sig automatiskt när han upptäcker att han hamnat snett/fel = dubbelsitt. Det gäller att vara snabb för att hinna med att visa honom rätt när man ser att han är på väg att krascha sin lalla på trekvart   .

_
Medan vi donade omkring hemma var somliga på jobbet och fick se MFF vinna med 2-0 mot Gais - detta från första parkett   .

_
 

_
En sak som jag fick bekräftad imorse var att det faktiskt är TVÅ vita katter med lite ljusbrun teckning som örlar omkring i området hemmavid - jag har inte varit säker tidigare utan har mest reagerat på att det är värst vad katter kan gå upp och ner i vikt   . Imorse var både det slanka och det lönnfeta kräket ute på fältet samtidigt. Say no more   . Nädå, som tur är har varken Yaxxon eller Frasse vant sig vid att reveljen är tillbaka på normal tid efter semestern så de la inte nån större energi på att jaga sina antagonister   .

_
    

Så här pigg är Yaxxon på morgnarna nu för tiden   .

_
Idag får vi se vad som händer. Jag håller tummen för uppehåll så att jag kan fortsätta greja i rabatterna - det känns som att jag vill ha det gjort innan det börjar gro igen där jag började   .

_
ANTAL STEG IGÅR: 10 666   

_
"Råd är något vi frågar efter när vi redan vet svaret men önskar att vi inte gjorde det."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards