Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 29 juni 2012

LIVET GÅR VIDARE

Av Nina Palm - 29 juni 2012 11:56

Som många vet vid det här laget fattade vi beslutet att låta våran älskade Nixx somna in tidigare i veckan. Han har ju haft ont i sina tassar länge och det har funkat kanon med Metacam (lite för kanon t.o.m   ) men under den senaste månaden har han blivit allt svagare i bakstället. Han fick successivt mer och mer jobbigt med att lyfta på benet och han hade bry med att sätta ner baktassarna på ojämnt underlag - man såg att han lixom fick koncentrera sig - han ramlade lite för ofta och ... nä, vi kände att det inte gick att låta vår Kung förlora sin värdighet   . Helt enkelt. Han hade säkert både kunnat och velat stampa på ett bra tag till men det är då man som hundägare måste försöka vara stark och det - mina vänner - är fullständigt vedervärdigt   . Nixx var en hund som tog mycket stor plats och nu, när han är borta, undrar vi båda hur vi orkat med honom i nästan 10 år   . Vi vet svaret: han var en fullständigt underbar personlighet och en hund med alla egenskaper på plats ... utom möjligen förmågan att lagra negativa minnesbilder, vilket gjorde träningen med Nixx till en prövning av rang. Som Irene - hans uppfödare - sa när hon bevittnade en lydnadsträning med Nixx: "herregud - jag sitter still och blir ändå rent slut, bara av att se det!". Nixx gjorde allt med liv och lust och var fullständigt orädd i alla avseenden, han var sig själv närmast och såg alla möjligheter att belöna sig själv. Han var ingen lysande tävlingshund - nej - men han fick glänsa en dag och motta publikens jubel och det var den dag han korades i Sjöbo och fick ihop hela 245 poäng (på den tiden var 300 p max)   .

_
 
KORAD Demonen's Nixx

_

Film av godisletning i början av maj 2012 när han fortfarande var okej   

_
Nixx fattas oss enormt. Vi har tränat och donat med Yaxxon, Frasse och Faxe sedan jag skrev sist men när en sån här sak händer - eller håller på att hända - tar det lixom över ens tillvaro helt och allt annat blir oväsentligt. Vi är tacksamma för allt stöd och all medkänsla vi har fått och särskilt mysigt var det att träffa Catta och Nixxon (KORAD Demonen's Nintendo) samma dag som Nixx somnade in   . De där två bröderna - 220:an och 245:an - har följts åt på många sätt och nu har de även kissat på samma buskar i Bara   . Nixxon har mist synen på ena ögat efter en blödning och är lite sliten här och där han med, men inte värre än att det funkar med lite medusin.

_
 

Bröderna Nixxon och Nixx   
_
Förhoppningsvis blir det lite bättre uppdateringar hemifrån hädanefter. Min älskade laptop dog förslitningsdöden i början av veckan efter 4 års trogen tjänst    och detta inlägg författas på en ny fin laptop -  på en "läcker, oskyldigt vit vardags-Vaio"    . Hittills har Bloggplatsen inte hängt sig och med tanke på att den gjorde det var 5:e minut på gamla datorn ... så, ja. Uppdateringar it is!

_
 


Så här ser en läcker, oskyldigt vit vardags-VAIO ut    
_
Återigen ett STORT tack för allt deltagande i en ödslig stund   !


 
 
Petra

Petra

29 juni 2012 14:33

Hej då finaste tossiga Nixx, sov gott <3<3<3

http://www.petraoschafern.bloggplatsen.se

Nina Palm

29 juni 2012 17:17

Bamsekramar

 
Annette Olsson

Annette Olsson

29 juni 2012 15:02

Har aldrig träffat Nixx, men av bilder och Dina beskrivningar så kan jag inte annat än att säga: Jag gråter av rördhet inför en individ med en sådan personighet! Dom jobbigaste är ofta dom som man älskar mest..... gäller både hundar och människor. Jag beundrar Dig och Jonas för allt arbete ni lägger ner på era hundar! Jag önskar Nixx ett riktigt härligt röj ovanför regnbåtsbron. Samtidigt önskar jag er så mycket gott som finns både vad gäller flocken och livet! Kramar annette<3<3<3

http://team-dixon

Nina Palm

29 juni 2012 17:16

Nixx var för mycket, på alla sätt, men på nåt vis lär man sig att alltid vara beredd på allt tok som kan hända :). Jag tror att Nixx håller på att styra upp verksamheten där uppe på andra sidan regnbågsbron, helt klart. Tack för fint inlägg och vi hoppas sannerligen på lugn och ro nu ett tag :). //Kramar

 
Ingen bild

Kattis

29 juni 2012 15:15

Jag får tårar i ögonen när jag läser <3 <3 <3

Nina Palm

29 juni 2012 17:13

Ja det är ju väldigt sorgligt men samtidigt inte ... många känslor blir det. //Bamsekramar

 
Sabina

Sabina

29 juni 2012 21:47

Hur beredd man än är så är man liksom aldrig beredd- på riktigt :-( Tokiga, älskade Nixx <3 <3!!

Så konstigt det känns att aldrig mer läsa om Nixx, han var ju liksom med när jag började följa din blogg. Långt innan jag köpte Reno & lång efter att Reno inte fanns mer.

Jag hoppas innerligt att Nixx röjer järnet på andra sidan regnbågsbron <3 <3 & jag VET att han har haft det bästa hundliv någon hund kan ha<3 !!!

/
Bamsekramar

http://schaferbus.bloggplatsen.se

Nina Palm

30 juni 2012 00:01

Man är inte beredd ens när man är beredd, med bokad tid och allt :(. Det finns ingen som kan berätta hur hjärtat krossas gång på gång medan man "är beredd". Att Nixx inte finns mer är svårt att förstå, han var ju lixom med överallt - både i bloggen och i livet. Jag tror oxå han var rätt nöjd med servicen på Hotell Palm, han levde lixom all inclusive och vi var hans tjänare :). Bamsekramar!

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

30 juni 2012 00:03

Men usch vad sorgligt att ni fått ta bort Nixx :( Men mår dom inte bra så måste man ju tyvärr ta det svåra beslutet.
Förstår att det är tomt utan er fina gosse.

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

Nina Palm

30 juni 2012 08:17

Nu har det gått några dagar till och på nåt konstigt sätt börjar lättnaden smyga sig in, att vi faktiskt klarade att fatta beslutet och att han slapp bli sämre. Tomt är det dock, Nixx visste hur man skapade ett party :). //Kramar

 
Ingen bild

Annika & Papaya

11 juli 2012 13:23

Tunga beslut att ta men rätt. Ännu mera kramar till er <3

Nina Palm

11 juli 2012 15:21

Jag har ju aldrig varit den som fattat beslutet, utan mina töser har ju alla avslutat sina dagar med världens bästa pensionmatte, min mamma. Mamma har fått fatta beslutet och jag är henne evigt tacksam, för detta var tungt på riktigt. Många kramar tillbaka och hoppas att Kalle-Bus och Nixx kan samsas om tronen på andra sidan regnbågsbron *hjärta*.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards