Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 17 juni 2012

Av Nina Palm - 17 juni 2012 09:12

Idag är det söndag och imorron är det måndag men se det spelar kula för jag har semester   . Lyx! Det bästa är att jag fick undan alla mål utom två innan jag lämnade förvaltningsrätten. Semestern kommer av förklarliga skäl att vara ganska hundlig – Faxe ska komma i tjänst så fort som möjligt med allt vad det innebär av L-test, uppkörning och allmän lämplighet    och så här långt känns det faktiskt gränsfall obehagligt positivt  . Faxe är helt underbar att ha att göra med    – han är 100 procentigt öppen, social och tillgänglig, han är hörsam och lätt att styra, han är livlig men inte tossig, han äter och sover som han ska och är allmänt lyllig hela tiden. Han har gått från 100-150 meter raka spår i medvind till nästan en kilometer spår efter fyra ”riktiga” träningstillfällen  , han har en härlig och rejäl  kamplust och ett suveränt tillkämpande trots att han inte riktigt visste vad kamplek var när han kom från sin fodervärd. Han söker ögonkontakt naturligt och har förstått koden ”gör det här och du har fördel av det”  . Han har försökt klättra lite och provat att protestera   men har gillat läget när det gäller t.ex tasstorkning efter rundorna. Det enda som är störigt med Faxe är att det är ett jäkla muttrande på de andra hundarna men det lär vi ju lösa med tiden. Grattis Försvarsmakten till ytterligare en riktigt fin vovve  !

_

I fredags började semestern på riktigt med grillmys, rödvin och – dumt nog – päronkonjak   … En hur mysig kväll som helst med en grymt spännande fotbollsmatch där Sverige krigade väl men tyvärr föll, dock med flaggan i topp, slutade med att jag blev jättebakis redan på natten   .Allvarligt! Jag trodde att jag skulle dö där ett tag faktiskt   . Gårdagens träning blev framskjuten till eftermiddan men den blev iaf av … Det frestade på kan man säga men jag genomförde både spårtramp åt Faxe och spårning med Yaxxon och Frasse. HERREGUD så tungt   ! Tur då att Faxe spårade hela det långa spåret hur tjusigt som helst och att både Yaxxon och Frasse gjorde suveräna upptag och markerade alla pinnar (och jag LOVAR att det var gott om pinnar i deras spår). Jag var väldigt nära döden där ett tag men överlevde. Jonas fick ta över linan ett par hundra meter i Fräsets spår iofs men spåret var 900 meter långt så … det räknas inte tycker jag   . När vi kom hem stod två ystra gamla Gråben och stampade i hallen så det var bara att byta skor och bege sig ut på långtur innan lallan hade fått smak på sofflocket s.a.s   

_

Idag skiner solen från en klarblå himmel och vi har inga direkt storslagna planer   . Nån form av träning blir det säkert – troligen fys och lydnad – och sen ska ”Att göra på semestern-listan” skrivas   . Fälla flaggstången och byta lina, såga av körsbärsstubben och fixa till där, spraymåla garderobsdörrarna och spegelramen i hallen vita, riva staketet och köra några vändor till Sysav ...

_
ANTAL STEG IGÅR: 13 495

_
"Det är bättre att ta ut glädjen i förskott än att inte glädja sig alls."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards