Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 14 juni 2012

HEJA TYSKLAND!

Av Nina Palm - 14 juni 2012 07:07

I mästerskapstider är det särskilt bra med dubbla lojaliteter - min mamma är ju från Bonn i Tyskland, jag heter Renate i andranamn och därmed har jag ju lixom ett extra land att heja på vilket ju då kändes extra kul igår efter Ukrainamatch och allt, eftersom Tyskland slog Holland efter att ha slagit Portugal i sin första match  ! Tjoho på det! Skulle det nu gå åt skogen både för Sverige och Tyskland kan jag reservheja på Spanien eftersom mamma och pappa träffades på Mallorca en gång tiden, en träff som alltså var en grundläggande förutsättning för min existens   . Vad som helst, bara inte Italien eller England vinner   . Zlatan får ursäkta   .

_
Igår var det träning på klubben, lite sommarlovssegt så där   . Till sist fick iaf Kamelkungen komma ut och göra några trick med inriktning på BL*. Sändade till jätteliten ruta från 20-25 meter, med och utan boll bakom rutan, sändande till kon (inför eliten) och slutligen vidare från konen till rutan. Sändandena mot rutan direkt och till konen gick alldeles utmärkt medan det här med rutan via konen var lite svårt men med hjälp av en alldeles utmärkt handler så hamnade han rätt där några gånger oxå   . Nästa projekt blir att lära honom att springa åt höger och vänster med dirigering av mig rakt framifrån   . Det fräsigaste med allt det här sändandet hit och dit är att jag faktiskt fått väldigt bra kontroll på min hund - han stannar, kommer, stannar, går bortåt och grejar trots att jag står långt bort och bara kommenderar   . Framförallt kan jag använda hans absolut bästa belöning, bollen, utan att allt rockar loss som det gjorde förut. Fjärren sitt/ligg sitter som en smäck nu och några bakåtskutt har jag inte sett till på länge *peppar peppar*   . Efter Lottas ingripande i torsdags har jag dessutom sluppit "högerljuden" och igår var t.o.m husse nöjd med vad han såg   . Kamelkungen KAN!

_
Frasse får sitt lydnadspass ikväll. Han varvar lite för mycket när vi är på klubben och i just de momenten, eller delar av moment, som vi tränar på känns det som att det är extremt viktigt att vi inte misslyckas eller blir osams   . Platsliggningen ska jag dock flytta ner till klubben och göra med grupp alldeles strax och jag behöver även kommendering för att vi s.a.s ska "gå in oss".

_
Faxen har fått ganska mycket spårträning de senaste dagarna. Vi har ju satsat på droppspår med gottelåda som slut och det har stadigt gått framåt, träning efter träning, och igår åkte Jonas ut till kollegorna på Revinge för att visa upp underverket   . Faxe hade fått ett 300 meter långt spår utan dropp som han hade skött jättefint, nån enstaka avgång blev det ju så klart men han letade sig tillbaka fint   . Lite nos- och kampövningar i "miljö" hade han oxå klarat jättefint och läget känns fortsatt positivt   . Eller - egentligen - ännu mer positivt   !

_
 

Faxe spårar   

_
Faxe fick oxå komma ut på appellplanen igår för att vänja sig vid att vara i närheten av en massa hundar och sitta eller ligga still samtidigt   ... det var ju en pärs inledningsvis men på slutet försvann mina känslor av att vilja strypa honom på plats   .

_
Ikväll väntar K9-party i Trelleborg och jag är ensamstående med fyra puckon   . Tre av puckona ska få långtur med husse nu på dan medan jag tar det fjärde på långtur ikväll - måste lixom komma ut och röra på mig   . Förutom långturen väntar, som sagt, ett litet lydnadspass med Frasse Tjo Fräs och kloklippning   och furminering. Grabbarna måste ju vara snygga imorron när Tant Karlsson kommer hem   .

_
 

Kajsa Karlsson   

_
ANTAL STEG IGÅR: 10 447

_
"Som man ropar får man svar."  


(* BögLydnad)

 
 
Ingen bild

Susanne

14 juni 2012 08:12

Haha poor grabbs! Kajsa is back in town, hualia......
det var en helt underbar kväll igår och alla verkade lyckas bra med sina träningar med så det blev ju lite som pricken över I:et!
Have a nice lonesome night;-)
Kram

Nina Palm

14 juni 2012 09:08

Ja nu lär det bli ordning på torpet :). Du får inte ligga där, kom inte hit, ge fan i MITT vatten, lukta inte mig i öronen *pust* ... Men underbart ändå! Härlig kväll igår på alla sätt - massor med prickar över i:na! //Kramar

 
Sabina

Sabina

15 juni 2012 22:24

"Som man ropar får man svar" var det ja <3 <3! Right back at ya :)!

Yaxxon Kamelkungen Palm var verkligen i fas igår- sändandet inkl handler
skills har jag på film ;). Underbart med en donna som kan sätta pågarna på plats OCH slipper höra på några åsikter medans *fniss*

/Bamsekramar

http://schaferbus.bloggplatsen.se

Nina Palm

17 juni 2012 09:39

Tack :)! Film?! Vafalls :)? Den måste jag ju bara se ju! Han var riktigt duktig Kamelkungen, nästan lite chockartat där ett tag *svim*. Kajsa är stundtals mycket nöjd med sin funktionsnedsättning, det är jag helt säker på! //Bamsekramar

 
Lisa

Lisa

17 juni 2012 23:26

oj, vilken fin hund! :)

http://kisa.blogg.se

Nina Palm

17 juni 2012 23:29

Ja en av de finaste i världen *hjärta* :))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards