Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 12 juni 2012

MYSIG MÅNDAG

Av Nina Palm - 12 juni 2012 06:49

Måndagar hör ju inte direkt till mina favoritdagar i livet - särskilt om jag inte har semester eller nåt i den stilen - men gårdagen var faktiskt hur mysig som helst   . Det började med att Jonas hade ett ärende in till stan just vid lunchtid och att vi passade på att ta en lunch på Mando's   . Solen sken och vi kunde sitta ute och äta spättafilé. Mys! På eftermiddan tog jag en tur in om Engeln Antik och Diamant för en liten pratstund och för att lämna in våra vigselringar, som är i vitt guld, för rodiering   . Tyvärr blir vitt guld gult med tiden och för att fixa det gör man nåt som kallas rodiering.

_
Efter jobbet skjutsade jag Gosia hem eftersom vi slutade samtidigt och väl hemma blev det lite mat, lockhäng och så innan vi tog ut Faxe på en runda i omgivningarna   . Förutom att han var rätt fascinerad av diverse aktiviteter som pågick lite varstans på rundan (han ÄR verkligen som en liten puppie) fick han klättra klätterställning, vilket han tyckte var buskul även om det var liiite svårt att ta sig upp för en rutschkana  . Han fick träna på hörsamhet + lite grundläggande lydnadsövningar när han kom hem   . Han är väldigt störningskänslig eller - snarare - genuint fascinerad av omvärlden   . Hur som helst är han väldigt snabb i allt han gör, gillar konceptet "gör ett trick och du får en karameller eller en boll" och även om han är livlig är han inte som Frasse och Nixx i sin intensitet, utan mer kontrollerbar ... tack gode gud   . Jonas har tagit chansen att börja i rätt ände med position/fot - belöning, sitt och ligg kvar (Faxe är grym på det!), loss (oh yes!) och hörsamhet då alltså. Han kan släppa i aktivitet, mitt under jordens tillkämpade och bara det är ju helt grymt bra   .

_
 

_
När Faxe-aktiviteterna var avklarade fick övriga ligan komma ut på långtur i den helt underbara sommarkvällen   . Alldeles lagom varmt, kvällssol, nästan ingen vind och bästa sällisen - sådana kvällar kan man gränsfall inte få nog av   .

_
 

_
Inte så kul start för Sverige i Fotbolls EM, vi kollade på andra halvlek men herregud - nu är ju vi ju både underskattade och förbannade till nästa match   ! Heja Sverige, friskt humör det är det som susen gör   . England och Frankrike har redan spelat sin "svåra" match och kommer möjligen att spänna vaderna mot Ukraina, som var riktigt bra igår. Sverige räknar de med att fixa poäng mot med ett halvt lag! Lite kul och annorlunda dock att inte allt var Zlatans fel   .

_
Det som händer idag är att Jonas och Faxe ska ut och spåra tillsammans med Magnus och Cobra på dan och ikväll ska vi hem till svärföräldrarna på en fika - det var verkligen länge sen nu!

_
ANTAL STEG IGÅR: 13 885

_
"Den som inte satsar på att vinna har redan förlorat."   

 
 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

12 juni 2012 07:57

Vad trevligt med en mysig måndag. Roligt att det verkar funka bra med Faxe :-). Håller tummarna att det fortsätter så också.
Hoppas att Faxes spår går bra idag då :-)

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

Nina Palm

12 juni 2012 08:18

Efter alla turer vågar man inte ens säga att det funkar bra ... MEN han är iaf duktig och kommer att klara sig fint i livet oavsett om han blir polis eller inte. Jättejobbig känsla det där :(. MEN igår var var han duktig :)! Spåret idag håller vi tummen för! //Kramkram

 
Susanne

Susanne

12 juni 2012 08:36

Fram för fler kvällar som igår!!!!

Faxe verkar ju vara en duktig kille, så vi håller tumme för att det fortsätter på det hållet:-)))

ha en skön kväll med svärisarna så tränar jag lite hund;-)))
Kramis

http://svedalabrudarna.bloggplatsen.se

Nina Palm

12 juni 2012 08:39

Eller hur! Problemet med Faxe är att det går för jävla snabbt allting - *kabang* så sitter han oavsett var lallan hamnar :). MEN det är ju petitesser i just det här sammanhanget så tummar mottages tacksamt :). Träna fint! Kramkram

 
Annette Olsson

Annette Olsson

12 juni 2012 17:13

Härligt med tre dagar kvar..... Se nu till att vädret blir midsommar. Faxe verkar ha vissa likheter med Dixon. Absolut ingen förolämpning! Hur går det med Faxe och övriga gänget?
Håller tummar för bra träningsresultat. Oavsett så är han tjusig.

http://team-dixon

Nina Palm

13 juni 2012 07:28

Jag ska göra vad jag kan :)! Faxe har inte fått umgås med övriga gänget än - känns efter tidigare erfarenheter som att det får vänta till vi säkert vet om han får stanna. MEN de andra har accepterat att han bor hos oss verkar det som :). Han är jättefin, Faxen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards