Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 4 juni 2012

Av Nina Palm - 4 juni 2012 07:06

I fredags var det alltså dags för mig och Kamelkungen att debutera i BL* och jag hade ju väntat mig att en del saker skulle kunna hända, dock inte det som faktiskt hände - nämligen att Yaxxon fick en fullständig porrpsykos  . Intet ont anandes la jag honom plats, lämnade honom för att - när jag vände mig om - upptäcka att han inte låg som han brukar, dvs. med hakan i marken mellan framtassarna utan med världens absolut längsta hals och fladdrande näsborrar i riktning en liten söt tollartik som låg till vänster om honom   . Jag har ALDRIG varit så nervös på en platsliggning i hela mitt liv   . Såg framför mig att gruppens (Lydnad 1 Grupp A på själva tävlingen alltså - inte Onsdagstårtgruppen) enda någorlunda rutinerade elithund skulle gå upp och försöka hångla upp en stackars tollartik (och därmed troligen skrämma livet ur henne) och dra på sig en avstängning   . För att inte tala om skampromenaden av planen ... Yaxxon är lixom inte direkt den finkänsliga och gulliga typen när han sätter den sidan till   . MEN han låg kvar, fick en 10:a och när allt detta var över och kopplet satt på började han vråla, skrika och råma som ett riktigt pucko samtidigt som han kastade sig efter sin - tydligen - ursexiga platsliggningsgranne (som f.ö var kastrerad). Jättekul   . Vi tog oss ironiskt nog igenom lydnadsprogrammet på "ren lydnad" för nåt annat var det inte tal om - han gick och vädrade ner mot campingen i stort sett hela uppvärmningen och inte blev det bättre under själva tävlingsprogrammet. Han var lixom inte där överhuvudtaget (vilket däremot hans golfbollsstora och stenhårda bitestiklar var   ) men han gjorde iaf vad jag sa åt honom och vi fick ihop 172 p och ett förstapris   . Sämsta momentet var läggandet där han tog en kvart tjugo minuter på sig att hissa ner röven och fick en 6:a för besväret annars var det mest 8.5:or, nån 9:a och ett par 10:or. Hur som helst. Nu är vi i lydnadsklass 2 och det är dags att leta tävling och anmäla igen.

_
 

I lydnadsklass 2   

_  
Allra roligast var det att Anna och Cobra fick ihop ett förstapris på sin första riktiga tävling nånsin   !

_
 

I lydnadsklass 2   

_
  
Onsdagstårtgruppens uppflyttningar nr 3 och 4 för 2012   

_
I lördags åkte jag och Frasse till Önnestad för att fira Fanny på hennes 14-årsdag   . Herregud vad tiden går och nu är det - förutom 14 år sen jag blev moster - hela 14 år sen jag lämnade Stockholm för Malmö   .

_

14 år och en snäcka av rang - Fanny Christina Johansson     

_
Frasse fick följa med av de enkla anledningarna att han är familjen Johanssons favorit (man undrar helt ärligt varför - se bilder nedan!) och för att han inte hade porrat loss på någon lydnadstävling nyligen  .

_
  
Frasse med sina biggest fans - min lillasyster och min mamma   

_

Han närmar sig skickligt målet .... 

_

Han gör en attack ...  

_
 

... och avslutar jobbet   . Man förstår att Kajsa är helt hopplös att ha att göra med nu för tiden   .

_
Väl hemma i Bara hade Jonas vaknat efter nattpass och det var bara att bättra på make-upen, kasta sig i bilen och åka på nästa kalas   . Jonas kusin Malin firade med jordens grill- och poolparty att hon hade tagit sin sjuksköterskeexamen i fredags   . En helmysig kväll med god mat, kul sällskap och - faktiskt - helt utan drunkningsincidenter eller andra sjukvårdskrävande happenings  .

_
Igår åkte vi ut till Vollsjö för att besöka Vipdogs Öppet Hus-dag   . Vi shoppade lite småsaker och hade en go mingeldag all inclusive innan vi satte oss i bilen för att åka till Revinge med Faxe för att långrasta honom - utan koppel   . Det är ju  alltid liiite nervöst att släppa en hund man inte riktigt har koll på lös men för att träna på inkallningar och lära in lämpligt promenadavstånd. MEN man  måste ju vid väl valda tillfällen, och utrustad med leksaker och godis, ta tjuren vid hornen   . Rundan gick över förväntan, Faxe vet nu helt klart vad han heter och dessutom tycker han att det är stil att leka med människor så vi tappade inte bort honom en enda gång *puh*   .

_
 

_
 

_
När vi kom hem och hade rastat övriga fyrbeningar och servat samtliga slog lockkoman till med full kraft - HERREGUD så trötta vi var   . Det är lite överkurs att ha så många grejer planerade på en och samma helg faktiskt ... När vi väl hade pausat en stund tog vi iallafall en långtur med Hobbisarna innan det var dags att skalla kudden på riktigt för att orka upp till dagens övningar.
_
Idag åker Jonas och Faxe iväg till Åhus på lite teambuildingartade aktiviteter med jobbet och mina planer är att bara vara hemma och ta det piano med lite akutåtgärder på hemvårdsfronten och gå på långisar med Bären.

_
"Förlora en timme på morgonen och du jagar den hela dagen"   

_
(* BögLydnad)




Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards