Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 30 maj 2012

10 044 KRONOR

Av Nina Palm - 30 maj 2012 07:17

Igår storshoppade vi ... kan man säga   . På vägen till jobbet fick Jonas punka på Djävulsmaskinens ena framdäck   . Nu vet jag vad punkteringsfritt betyder (förutom "skitdyrt" alltså), nämligen att man kan köra ett par mil trots punktering. Detta innebar att Jonas kunde köra raka spåret till Kenneths däck för att byta båda framdäcken (man kan såklart inte bara byta ett däck i ett hjulpar om man har punkteringsfria däck  ) men eftersom det visade sig att även bakdäcken var mer eller mindre slut fick han byta alla fyra till det facila priset av 10 044 kr. Prick. TUR att Polismyndigheten passat på att betala ut en hel del retroaktiv lön just den 25 maj 2012 kan man säga   . Iallafullafall, nu har vi fräscha och trafiksäkra däck på bilen och en planerad service på det så ...   .

_
  
Djävulsmaskinen eller, som den lite skämtsamt brukar kallas: Det Kostar Att Ligga På Topp     

_
Hur som helst. Det blev en ganska lugn kväll hemma igår. Räddade tvätten undan drunkningsdöden och satte torktumlaren i arbete, mummade golv, gick på två hyfsade rundor med Bären och klippte klossingar på Nixx och Yaxxon   . Frasses klor är av naturen lite kortare så han får vänta ett par dar till med manikyren   ... eller pedikyren snarare. Frasse fick träna lite på sin runda. Hans promenadavstånd har blivit lite i längsta laget på sistone och det började jag åtgärda igår med hörsamhetsträning (vik ett öra bakåt när matte ropar och du får ett klick + godis), gå "här" och lite sånt. Körde även ett pass fritt följ som blev helt ok och så 28 vändor framförgående utan koppel inför framåtsändandet   . Duktigt Fräs. Just kommandot "framåt" är han världsklass på, bara det att han sätter iväg som en kanonkula   vilket i sammanhanget är rätt obra så nu övar vi på att GÅ GÅ GÅ. Ja just ja. Ibland är det extra bra tajming i träningen helt enkelt, tänker på hörsamheten nu alltså. När vi gick där på vägen, jag och Frasse, hörde jag en joggare komma flåsandes i rätt hög fart bakifrån och då tog jag Frasse in till sidan och säkrade upp med att ta honom i halsbandet ... och vips hade vi ett fasttagandemoment   . Mellan varven har jag helt enkelt otur när jag tänker och då är det en jäkla tur att Frasse sorterar som han ska, för från att ha laddat från klorna för att sätta efter den stackars intet ont anandes joggaren kunde han, efter (något panikslaget) kommando "fot", direkt gå över i Frolicfilen   . Vi var lite extra glada att husse inte var med just då   .

_
I övrigt intet nytt under solen. Jag försökte beställa reservdelar till vår dammsugare i form av ett nytt golvmunstycke och ett handtag hos Reservex men tyvärr hittade jag inte produktnumret på maskinen ifråga. Den heter Z5631 Oxygen Hygenic men nåt produktnummer lyckades jag icke krimma fram   . Får ringa dem idag istället.

_
Ikväll väntar Onsdagsparty med Veras elittårta   .

_

Smolken i bägaren just idag är, att vi är så ledsna för Lottas och hela familjen Andreassons skull som igår miste sin älskade Hobbe på grund av sjukdom.

_
 

Hej då fina Hobbebobbe - det var roligt att få känna dig    

_
ANTAL STEG IGÅR: 11 122

_
"Vissa dagar i livet är som en trappa, man måste välja om man vill gå upp eller ner."  


 


 
 
Sabina

Sabina

30 maj 2012 08:39

Det var ju en väldigt diskret summa *gulp*! Härligt med lite vardagsetikett- det har det grejats med här oxå ;)

Fina fina Hobbe <3 !!

/ Bamsekramar -ses ikväll till tåårtan.

http://schaferbus.bloggplatsen.se

Nina Palm

30 maj 2012 08:52

Tydligen så ÄR det en diskret summa - goda vänner (jag nämner inga namn) fick betala 20 000 kr för ungefär likadana nya däck alldeles nyss! Jättesorgligt med Hobbe :(. Vi har en del gamla kämpar i gruppen och de kommer att lämna oss en efter en och det smärtar på alla sätt. //Bamsekramar och så klart ses vi ikväll!

 
Ingen bild

Susanne

30 maj 2012 09:00

Utan däck lite svårt att köra så man får bara bita i det sura och ta det retroaktiva,;-))))), men ändå skönt att just det fanns;-).
Hobbe Hobbsson<3<3.
Men vi ses ikväll runt en tårta:-)))/ Kramis

Nina Palm

30 maj 2012 09:05

Ja det är ju en sanning av rang det :). Det retroaktiva kom en bra månad om man säger så. Vi samlas definitivt runt en tårta ikväll *wiiii*! Kramkram

 
Ingen bild

mariana

30 maj 2012 09:50

Nog för att pengar ska rulla men det behövde ju inte gå undan på detta viset ;) Fast det är rätt skönt med ok-iga däck!
Nästan så jag höll andan när jag läste raderna om Frasse, men vad duktigt jobbat :)!
Finaste Hobbe <3
Tårtan kommer o vi med den!
..och så var det där mailet....;) // Kraaaaaam

Nina Palm

30 maj 2012 11:35

Eller hur! Det är skönt med däck för då vet man att man troligen inte behöver köpa nya på ett tag + att man har större chans att stanna på vägen vid skyfall :). Ja det var duktigt jobbat må jag säga - men med dessa budisar som INTE slutar i civilsändandebevakningar bort jag kanske ha varit coolare *hehe*. MAILET är skickat! Ses i kväll! //Kraaaaaaaaam

 
Ingen bild

Cina

30 maj 2012 12:25

hankar på tanken om pengar ska rulla....de 10.000 rullar ni förhoppningsvis länge på :) Vilken bautaräkning liksom :s

ha ett toppen Onsdagsparty :)

Nina Palm

31 maj 2012 06:54

Jo och mer bokstavligt än så här rullar de sällan :)). Jag börjar förstå att vi kom rätt billigt undan ändå - jämförelsevis - så HEJA Kenneths Däck! Hoppas att du hade en go onsdag du med! Kramkram

 
Petra

Petra

30 maj 2012 13:15

Det kostar sannerligen att ligga på topp:s. Vilken spänning en helt vanlig tisdag!

Även fast man vet att tiden kommer då det är dags att säga hej då, så är det lika sorgligt & smärtsamt var gång<3. /kramar

http://www.petraoschafern.bloggplatsen.se

Nina Palm

31 maj 2012 06:58

Det gör ju det! Det hade ju varit väldigt spännande att få punka på ett vanligt däck med reservdäcket under hundfylld bur ... Man är aldrig beredd, så är det. //Kramar

 
Noomi

Noomi

30 maj 2012 17:01

Sorgligt med kompis Hobbe :(
Trista pengar när det krånglar med bilen. Konstigt att det så ofta händer när det nyss har landat lite tillfälligt extra på kontot. Pust, vilken tur att Frasse sorterade om. Hade nog inte varit så poppis om han hade fällt den stackars joggaren ;)
KRAM

http://www.dizzyweb.se

Nina Palm

31 maj 2012 06:57

Jättesorgligt :(. Svårt att ta in. Det är ju iofs stor TUR när saker går sönder lägligt men det hade ju varit roligare att köpa nya solsängar om man säger så ... Dagens i-landsproblem, absolut men. Ja. Frasse har mitt i alltihop en välfungerande valnöt - tack gode gud för det! //Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards