Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 29 maj 2012

Av Nina Palm - 29 maj 2012 08:09

Så var det tisdag och det duggar lätt i Malmö - glömde ta in tvätten imorse så det blir to tumble dry ikväll   . Säger som min systerdotter Fanny: ORKA!   Jaja. Det behövs lite regn känner jag, dock inte på våra nytvättade kläder!

_
Igår blev det en tur till klubben i solens sken. Åkte iväg ganska tidigt för att undvika lockkoman som klockrent infinner sig sekunden efter man satt sig ner när man kommit hem och fixat allt som ska fixas   . På vägen passade jag på att ringa Agria om Kajsas försäkring. Hon är ju lixom dryga 12 år och har varit försäkrad i Agria i alla år med ett skadefall (vid 9 års ålder) och igår kom ett nytt försäkringsbesked med en dryga 40-procentig höjning av premien   . Det visade sig att de förbättrat försäkringen för äldre hundar, som har haft ett maxbelopp i veterinärvårdsförsäkringen på 10 000 kr, genom att höja veterinärvården till 25 000 kr. Öh!? Jaha. Det var inte läge för att erbjuda en tilläggsförsäkring "senior exclusive extra allt" istället   ?! Nu handlar det inte om de stackars 60 kronorna varje månad utan om principen, man höjer väl för fan inte premierna för en hund av rasen schäfer som statistiskt faktiskt går på övertid?!   Nåväl. Jag framförde mina synpunkter iaf och det kändes väldigt bra! De erbjöd mig en olycksfallsförsäkring istället men nä, Kajsa är pigg som en mört och det är klart hon ska behandlas om hon blir sjuk, DOCK inom etiskt rimliga gränser!

_

På klubben var det ganska lugnt måste jag säga. Sommarlovstider   ? Jag och Yaxxon fixade med linförigheten (oh my god   !), hålla apport, ställande, läggande, kort inkallning och plats inför lydnadsettan och allt utom just linförigheten gick riktigt bra IGEN   . Linförigheten var väldigt stökig och ... livlig med startskall och hela baletten. Moget   ! Sändande till ruta och fjärren funkade finfint igår och det känns som att även lydnadstvåan är inom räckhåll. Bra det! Frasse fick komma ut och öva en stund och var övertänd efter att ha suttit och laddat i bilen alldeles för länge   . Jag fick verkligen jobba för att få ner honom på arbetsbar nivå men det gick iaf   . Linförigheten är grymt fin när han inte glider för långt fram - herregud vad den hunden kan sätta sig snabbt! Och herregud vilken ögonkontakt han har!   Körde några sitt kvar med kamprullen bakom och sen inkallningar där han fick springa tillbaka till rullen och - jo - han släppte för dagen faktiskt rullen ganska enkelt på "loss"   . Ibland så!

_
Väl hemma igen tog jag en kvällstur med alla bären innan det var dags att skalla kudden   .

_
Idag stannar jag i Bara. Trädgården ska få sitt, jag ska gå på långisar och njuta av att det faktiskt inte är så himla varmt idag   .

_
ANTAL STEG IGÅR: 13 488

_
"Uppriktiga vänner är det inte gott om, men så är ju efterfrågan inte heller så stor."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards