Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 28 maj 2012

HEJA SVERIGE OCH VERA MED FLERA!

Av Nina Palm - 28 maj 2012 07:04

Ja alltså. Vad säger man? Loreen var ju helt enastående i Eurovision och vann mycket välförtjänt   (även utan röster från Italien, "the land of design och good taste" ... jo tjenare  ). Det var ju inte bara Loreens bidrag som var svenskt utan åtta länder till hade svenska bidrag och med tanke på Abba, Roxette, Robyn, Europe, Max Martin och Denniz Pop - bara för att nämna några - kan man ju lugnt säga att svenskar är rätt duktiga på musik   .

_

Sen kollar man på Mästarnas Mästare och inser att svenskar är rätt vassa på sport oxå - inte bara på nån enstaka obskyr vintersport utan på en väldig massa sporter där både lag- och individprestationer har legat i världstoppen både en och flera gånger - hockey, fotboll, handboll, tennis, bordtennis, golf, skidor på längden, skidor från höjden, skidskytte, segling, cykling, simning, friidrott, ridning, hundsport ... osv osv osv   .

_
Elitloppet igår vanns av en svenskuppfödd pålle och det är ju inte första gången en svensk häst visar framhovarna i större travsammanhang   .

_
Jag tycker att det är HELT osannolikt faktiskt, att ett så litet land som Sverige kan leverera världsstjärnor i sådan mängd och inom så många områden. Jag menar 9.5 miljoner människor bor det här och det är ungefär lika många som bor bara i Chicago och färre än som bor i Paris med omnejd ...    . Kolla här och inse att vi inte är särskilt många.

_
Jag är stolt. På riktigt. Det som - med tanke på omständigheterna - är lite kul är, att "vi" verkligen blir förvånade och besvikna om Sverige inte har minst 10 medaljer med sig hem från VM och OS och inte kvalar till ett enda stackars mästerskap i fotboll   . Jag menar med vår rekryteringsbas befolkningsmässigt borde vi ju inte få mer än en medalj vart 10:e år   . MEN - det är kanske just den inställningen som gör det?

_
 

_
Sen till helgens mer "nära" prestation: Görans, Tommys och Veras uppflytt till elit spår   ! Göran har ju inte riktigt varit i form och kunnat träna med Vera som han velat den senaste tiden och när Tommys Vilja vandrade över regnbågsbron allt för tidigt fick Vera, som är Viljas syster, komma på kollo hos Tommy   . I maskopi med GB anmälde Veras matte Mariana Tommy och Vera till ett antal tävlingar i högre klass (vissa återbud är roligare än andra   ), Tommy dammade av momenten som Vera kan sen länge, åkte iväg och lyckades med uppflytten i första försöket! Ajamen - HUR kul är inte det?! Vi snackar teamwork på hög nivå   .
_
  
Elit-Vera   

_
Helgen har, trots mina ambitiösa planer, varit väldigt ohundig om man inte räknar långrundor och allmän service   . I lördags var jag på Aminas, Jennifers och Jockes dotters, konfirmation och igår var vi faktiskt tvungna att passa på att åka iväg och shoppa upp oss på lite kläder   . Jonas jobbar kvällar och nätter hela veckan som kommer och ffa hans t-shirtförråd behövde uppdateras plus att jag v e r k l i g e n behövde ett par nya hundbyxor. Mina gamla Thierra (inköpta 2006 räknade jag ut  ) fick åka till hundbyxornas himmel direkt efter hemkomsten   . I lördags kväll var vi hemma hos Sophia och Fredde och grillade, kollade på Mello och hade det hur mysigt som helst   och igår kväll fixade jag en del med hemmet som liknade en bomb.

_
 

I sann Sverigeanda inhandlades även en EM-outfit ska tilläggas, den här ska jag ha när jag sitter framför TV:n i min Swedenstol   

_
Faxe börjar bo in sig - minst sagt - och han verkar vara en riktigt glad skit. Lite som Yaxxon var i den åldern (och fortfarande är fast med vissa manliga inslag   ). Lyllig hela tiden och hemskt social. Han älskar att leka med grejer och igår hade han fått sitt första spår, som hade gått ganska långsamt men bra   . Han tyckte dock att linan var lite märklig där den rasslade i gräset bakom honom bara   .

_
Idag får vi se vad som händer. Endera blir det hundträning eller så blir det till att rensa rabatter ... igen   . Två långrundor powerwalkstyle med bären blir det oxå för tyvärr har jag tydligen slappnat av lite för mycket efter min viktnedgång och vips visade det sig att 3 kilo smugit sig tillbaka   .

_
ANTAL STEG IGÅR: 11 271

_
"Det är bara i lexikon som lön kommer före möda."   






 
 
Ingen bild

GBA

28 maj 2012 08:09

Jaaaa, fattar du att jag är (svensk) sportnöörd, dom kämpar såååå å är sååå bra å man blir sååå stolt.

Jättekul för Göran att äntligen få utdelning för sitt jobb med Vera Vamp. Kul för Tommy åxå

Nina Palm

28 maj 2012 09:00

Ja det blir man allt - superstolt :)! Duktiga är "vi" :). Utdelningen kom inte en dag för tidigt - HEJA! Bra teamwork :). //kraaaaaam

 
Susanne

Susanne

28 maj 2012 08:11

Glad att vara svensk minst sagt!!
Många duktiga på många håll och kanter har vi allt:-)

Skönt att det so far funkar med Faxe;-). KUnde ju faktiskt vara en orm som rasslar bakom honom i spåret ju;-)).
Go måndag, hur den än spenderas efer jobb! / kram

http://svedalabrudarna.bloggplatsen.se

Nina Palm

28 maj 2012 08:58

ELler hur! Jag kom just på att vi har en del duktiga skådisar och regissörer dessutom - ingen hejd på framgången :). Det är jätteskönt ... ända till han ska gräva sig in under täcket när man vill nanna *grr*. Go måndag rigt back at you! //Kramkram

 
Ingen bild

mariana

28 maj 2012 08:47

Vilken helg, va:))! Seger på seger, det bara haglade in ;)
Jädrans Tommy, han kunde verkligen hålla oss på sträckbänken. Blev lika spännande som att vänta på resultatet från EVS-festivalen! Men det var det värt :)!
Faxe verkar vara en fin kille, ser fram emot att träffa pågen <3 // Kraaaaaaaaaam

Nina Palm

28 maj 2012 08:57

Segerhagel är bra väder tycker jag :)! HERREGUD så spännande *hehe*. Tänk att Vera är i elit! Allt var värt tycker jag. Faxe ÄR fin och hemskt glad, snart ska han presenteras! //Kraaaaaaaaaam

 
Ingen bild

mariana

28 maj 2012 11:44

Men för bövelen, inte såg jag outfiten! Den är ju FräckLäcker :-))) // Kraaaaaaaaam

Nina Palm

28 maj 2012 12:03

Nä den la jag till senare - jag ska ha den sen i höst när Vera elitar, så ni absolut inte behöver ha skämskudde med er ;). //Kraaaaaam

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards