Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 26 maj 2012

Av Nina Palm - 26 maj 2012 07:21

Ledig morgon. Hobbisarna är servade och ligger utslagna lite varstans   och Jonas har tagit med sig Faxe på det tredje morronpasset i rad (fasansfulla grejer tydligen  ). Jag skulle ha tränat spår på Revinge idag men så kom jag ihåg att jag skulle på Aminas konfirmation idag och då hinns träning inte med  . Jaja. Det är som det är med det. Får försöka ta mig ut i bushen imorron istället kanske.
_

Igår spontanflexade jag ut vid lunchtid efter föredragningar av en bunke mål. Åkte raka spåret hem och hämtade hundarna och körde till klubben för att träna lite lydnad med Yaxxon tillsammans med Gosia, som var ledig  . Nu är ju inte jag den som är den men herrejösses vad duktig han var igår min Kamelkung   – han gjorde ALLT rätt på en och samma dag! Vi skickade till liiiten ruta (och styrde in vid behov – lite som att parkera en bil faktiskt), vi fjärrade, vi kallade in i full fart från bara 10 meter och hoppade, allt utan ett enda fel och dessutom blev både momenten OCH avsluten i läggande och ställande under gång perfekta …   Nästan liiite obehagligt pass så här i efterhand men där och då kände jag mig faktiskt som en riktigt duktig förare  . Innan klubben åkte jag och provianterade på båda sortens apotek vilket gick oväntat smidigt faktiskt  . Väl hemma var det tid för fredagsmys all inclusive med grillen i centrum. Vi kommer troligen att  grilla ihjäl oss  .

_

Faxe verkar finna sig till rätta här och nu har han dessutom premiärlandat några örnar (det verkade som att han var lite väl lik Yaxxon där ett tag … om man säger så  ) och den killen är icke blyg på en fläck. När han blir bajjenödig kröker han rygg prick där han är – inget gå åt sidan ut i gräset där inte  . Nästan om gamla Dexi, som gärna stoppade huvet’ i en buske och levererade på stigen eller vägen bakom  . Förutom att maskineriet verkar funka som det ska – han äter, dricker, går på toa – så har han sovit gott i min säng i natt (jag sov på soffan för att vakta Yaxxon som var lite rörig i sin mage igår), han har upptäckt trappan till övervåningen och tar ett par varv i den när han får chansen och han verkar vara gosig och glad i allra största allmänhet  . Han verkar ha vuxit upp med ordning och reda iaf – han sitter fint och väntar på maten och vet att ögonkontakt är en förutsättning för vassego’ och han kan stanna fint utanför dörren medan man går in och hämtar en torkhandduk för tassarna  . Han är lätt att hantera och har hittills inte visat några dumheter på det viset. DÄREMOT kan jag tycka att han är lite väl hetsig när någon av de andra hundarna råkar komma för nära grinden så det jobbar vi med. Big BIG nono  . Vi har nog med brummande mellan Frasse och Yaxxon, som genomlever en kris i sitt förhållande sedan den senaste boxningsmatchen  . Tack gode gud för Nixx! Han bråkar aldrig, han slåss aldrig, han bara visar sig, bara är och ALLA hundar vet att han är president, nåt som han varit sen han föddes  .

_

Presidenten     

_
"Den här planeten används tydligen som dårhus av andra planeter."  

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards