Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 19 maj 2012

Av Nina Palm - 19 maj 2012 10:10

Ledig lördag och idag har jag vaknat till servade vovvar och laddad kaffebryggare eftersom Jonas jobbat natt – very good rutin måste jag säga   . Nu kan jag sitta här och surfa och zappa rundor på TV:n och bara ha det gött en stund utan att känna nån stress   .

_
Igår var det  några stycken klämdagslediga som träffades i skogen för lite spårträning   . Jag trampade spår åt Ulla medan Susanne trampade åt Yaxxon och när Jonas kom ut lite senare trampade han ett spår åt Frasse Fräs   . Yaxxon har inte spårat på länge – jag tappade sugen lite efter tävlandet  – och gjorde ett så där bra första upptag   . Lite för fort, lite för stökigt men han kom iaf iväg på rätt håll och hittade första pinnen innan vi gjorde ett andra upptag som blev riktigt bra   . Spåret i övrigt gick helt ok – han missade en pinne och blindmarkerade för en hittepåpinne och genade på ett ställe men han jobbade på fint och jag var nöjd   . Tack Susanne för ett roligt spår! Frasses spår var ju en prövning kan jag säga   … sju vanliga apporter och tre skogspinnar hade Jonas lagt ut i spåret och Frasse gick över två vanliga apporter som jag fick kalla tillbaka honom till. Frasse låg på som en rem i spåret och jag höll på att dö av andnöd, tack gode gud för pinnstoppen   … Jag är fortfarande slemmig och hostig och att galoppera efter ett Fräs i ett spår är väl kanske inte den optimala sysselsättningen i det läget. Det är ingen lek att bromsa dryga 40 kilo spåridiot samtidigt som man gör vad man kan för att undvika att bryta benen av sig   . Hur som helst – spåret gick lysande, spetsarna Jonas hade lagt ut var rena delikatesser, spår ända in i spetsen och så ut igen. Frasse fick även springa budisar till Mariana, som lyckades få tillbaka honom vid en tjyvstart – HA   ! Han tycker det är buskul att springa och hämta karameller och han är mycket målinriktad. Yaxxon gjorde ett uppletande som var så nära skolboken man kan komma   – han hade svårt med ett föremål men jobbade på urfint i alla skick och jag tror vi fick in alla föremål på tre minuter trots sid-från-vind. Efter träningen åkte vi hem till Sophia och Fredde och fikade  

_
I torsdags var det röd dag men tyvärr var det helt värdelöst väder och Jonas jobbade eftermiddag   . Jag var på väg in till klubben men så började det ösregna och hagla halvvägs framme   och jag ändrade mina planer och tog en sväng in om Blomsterlandet och handlade två fina bollformade perenner till de blå krukorna på framsidan. Piffat och klart   ! Tränade lite lydnad med Yaxxon och Frasse på tomten efter prommisarna och båda var duktiga tycker jag   . Frasse sitter kvar riktigt stabilt och just i torsdags kändes det som att han inte ens hade en tanke på att gnugga sig framåt på sin lalla, som han brukar göra. Jag kallade in honom och lät honom sitta kvar om vartannat och … nä, inga problem   . Tränade apporteringar av olika grejer, som jag gick ut och la. Han fick apportera min nyckelknippa, en pinne och flexikopplet. Kastar inte grejerna än utan börjar s.a.s bakifrån eftersom Frasse är som Frasse är, om han förstår att han får massor av fördelar med att hämta och lämna tillbaka kanske han inte bli allt för toppad av att man kastar iväg ett föremål ..? Jaja. Vi får se   .

_

_
Yaxxon fick öva på fria följet, som ironiskt nog både är det roligaste han vet och det han (vi) gör sämst (eller iaf ojämnast och mest toppat)   . Det gick ganska bra ändå, snabba reaktioner och hyfsat normala sättanden (dvs. inte så gamnacke)   . Vi tränade utskick och gående mot en boll – lysande lyssning faktiskt – och så kedjade vi läggande under gång, inkallning och ställande under gång. Duktig Kamelkung även om det blev nåt litet steg från ståendet när jag anslöt   .

_

Yaxxon och bollen   
_
I onsdags ... packade vi Silver Bullitt full av blandat mög och körde till Sysav i Staffanstorp. Bilstackaren såg tjockare ut än vanligt men vad gör man inte för att slippa köra två gånger  ?   På kvällen var det meningen att vi skulle till Paddy's och fira etablissemangets 19-årsjubileum men tyvärr var det så knökfullt att vi inte fick nånstans att sitta så vi gick till Bishop's och käkade en god middag istället  . Mysigt det med  !  

_
Idag får vi se vad som händer. Jonas nussar efter nattpass och Sebastian är hos Liam, som jobbar idag, och sen ska han iväg på släktmiddag hos mormor  . Vi var hos Jennifer och barnen igår och käkade mumsig grillmiddag och Sebbe blev helt enkelt kvar där. Om jag får ihop logistiken ska det bli lite hundträning idag hade jag tänkt.

_
ANTAL STEG I TORSDAGS: 11 027
ANTAL STEG IGÅR: 15 237

_
"Om man varken ser framåt eller bakåt, får man se upp,"   



Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards