Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 14 maj 2012

Av Nina Palm - 14 maj 2012 08:21

Imorse när jag kom till jobbet ungefär 20 i 7 var det lite belägringskänsla över Kalende- och Själbogatan - polisbilar, poliser, pressbilar och fullt med folk som stod i kö för att komma in till tingsrätten   . Ja just ja. Idag börjar rättegången mot Peter Mangs, serieskytten, kom jag på ... åtalet/utredningen är på tusentals sidor och tydligen ska de rättegånga 3 heldagar i veckan ganska lång tid framöver   .

_
 

_
 

_
 

_
 

_
Jag sitter precis så jag ser infarten till garaget under tingsrätten och man undrar ju lite över pådraget runt själva transporten av Mangs till tingsrätten   .

_
Helgen har varit helt ok bortsett från att jag haft världens äckligaste slemhosta och varit hemskt täppt i näsan   . I fredags blev det iaf lite lydnadsträning med Kamelkungen och det gick bra tycker jag   . Träffade Gosia nere på klubben och grejade med belöningar och tydlighet - jag har en del olater för mig som jag behöver jobba bort, framförallt när det gäller att presentera belöningar, som gör att Yaxxons förväntningar ligger åt en massa olika håll hela tiden = oro i avsluten eller vad man nu ska kalla det hela för, när han lixom liknar en uggla eftersom han vickar på huvet' hit och dit   . Kajsa liknade oxå en uggla mellan varven och detta beror ju troligen på att jag grejat för mycket under lång tid utan att egentligen vara medveten om det   . Hur som helst. Vi körde fritt följ - helt ok, läggande under gång - seg ner med bakdelen, ställande under gång - steg i avslut, skall - riktigt bra, hopp över hinder - riktigt bra   . Efter träningen åkte jag raka spåret hem mot fredagsmys med grillning och iskall öl och några timmare senare somnade jag framför TV:n   . Jonas väckte mig halv 3 på natten och jag fattade ingenting kan jag säga   ... filmen Hamilton var ju jättebra!

_
I lördags var det TS-tävling på klubben - en inofficiell lydnadstävling där alla tävlar mot alla - och Onsdagsgänget både tävlade med den äran och höll i serveringen   . Eller egentligen Irene höll i serveringen medan vi andra gjorde som vi blev tillsagda   . Jonas grillade i iskall blåst och höll på att frysa till glass   . Typiskt att det blev höst just i lördags men alla var vid gott mod även om det säkert tog minst 2 timmar för alla att tina upp efter övningarna   . Vann gjorde Richard Smitt med Chibo (tror jag hunden heter) och Martin Sjölin med Zting medan Eva-Lena och Tango kom tvåa eller - som det blir - trea   . När vi kom hem var det prommis med hundarna som gällde, iförda vinterjackor   , och sen locket med filtar, kuddar och diverse förkylningsattiraljer.

_
Igår vaknade jag av världens läbbigaste hosta och att jag inte kunde andas ordentligt   . Bara tanken på att springa efter Frasse i ett spår och efter Yaxxon i en sökruta var jobbig så tyvärr var det bara att ställa in de planerade skogsövningarna   . Gick och la mig och sov några timmar efter morronkaffet istället och vaknade faktiskt något piggare mitt på dan. Vår trädgård var i stort behov av omvårdnad så vi gick ut i värmen, som alltså ironiskt nog kom tillbaka igår, och fixade. Jonas invigde vår nya maskrosmördare, en sån som de gjort reklam för på TV ett tag, och plockade upp hela 457 maskrosor   . Jag har ju nån störning som gör att jag gärna och nästan alltid räknar saker och eftersom jag plockade upp maskrosorna höll jag fullständig koll på antalet   . Själv rensade jag rabatterna igen, klippte kanter med vår nyinköpta kantklippare. Det är faktiskt mysigt att vara ute tillsammans och dona och Frasse, som är den enda av våra hundar som kan chilla på riktigt, fick ligga ute i lina och tugga tuggis   . Idyllfaktor 12. Övriga exemplar fick tugga sina tuggisar inomhus eftersom deras utevistelser huvudsakligen ägnades åt humlejakt   .

_
 

Maskroskillern

_
 

Kantklipparen

_

 

Den tannalöse mästerchillaren

_
Idag väntar en vanlig dag på jobbet och ikväll ska vi lyfta ut buren ur Silver Bullitt och lasta honom full med trädgårdsavfall, ett nedsågat päronträd och 10 säckar skröfs bl.a., så att Jonas kan köra iväg och kasta allt på Sysav imorron   . Förutom det ska hundarna få komma på långisar och kanske t.o.m få träna lite   .

_
ANTAL STEG I FREDAGS: 8 521

ANTAL STEG I LÖRDAGS: vet ej

ANTAL STEG IGÅR: 9 487

_
"Livet är enklare än du tror; det gäller bara att acceptera det omöjliga, klara sig utan det oumbärliga och uthärda det outhärdliga."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards