Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 11 maj 2012

Av Nina Palm - 11 maj 2012 07:22

Igår när jag körde hem från jobbet började det regna lite lätt och det var ju inget som påverkade mina planer på hundträning direkt, man är ju innehavare av diverse regnskydd menar jag, men när jag hade kommit hem, rastat hundarna och vilat en stund kan man säga att det inte regnade "lite lätt" längre utan det fullkomligen VRÄKTE ner   ! Som om inte detta vore nog hade det börjat blåsa satan oxå och i sånt väder är det varken kul eller speciellt givande att träna hund   . Jag vägrar träna för tränandets skull. Jahaja. Det var ju bara sätta igång med sanering av hemmet inför helgen istället   . Passade på att tvätta lite oxå när jag ändå var igång och så här i efterhand var det ju inte alls så dumt att ta en mumningsafton   . Just ja, klippte alla klossingar oxå   .

_
Hundarna fick ha en riktigt trist kväll med enbart kortisar och var vederbörligen överstöriga   . I det läget är det en stor (bokstavligen) nackdel att ha tre travemündefärjor   .

_

_
Det är då man saknar sin lilla optimistjolle ... Kajsa K, som å andra sidan under hela sitt liv kompenserat sin ringa storlek med att skälla väldigt högt, gällt och gärna, precis som de flesta andra småhundar gör     .

_
 

_
Idag ska det enligt prognoserna sluta regna ... Vi får väl se hur det blir med det för det har regnat hela morgonen och det ser inte ut att ljusna precis  . Jonas kommer hem och jag kommer inte längre att vara ensamstående med tre travmündefärjor   . Antagligen kommer detta att firas med lite fredagsmys   . Innan myset tänkte jag göra ett nytt försök att få till lite träning med Fraxxon.

_
ANTAL STEG IGÅR: 8 499

_
"Nu tar vi höjd på nästa nivå."   


Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards