Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 5 maj 2012

Av Nina Palm - 5 maj 2012 07:57

Jepp. Så är det, 5 år = TRÄ  . Undrar vem som kommit på ordningen på de här materialen ... ?

_
   

_
Tyvärr passade Jonas på att bli jätteförkyld och dålig prick idag så jag har fått roa mig på egen hand  . Men det funkade bra det med  . Packade Hobbisarna i bilen och körde ner till klubben för att träna lite lydnad med Yaxxon och umgås lite i allra största allmänhet  . Lydnadspasset var som ett lydnadspass - eller egentligen två lydnadspass - ska vara: riktigt bra, mindre bra och rätt dåligt  . Linförigheten och fria följet fungerade verkligen inte idag (heller  )  eller jo, det fungerade ju efter ett tag men vägen dit var full av plogningar, trängningar, skall och elände       .  När vi hade ältat en bra stund, fixat och trixat gick det bra och det som jag faktiskt - vid närmare eftertanke - var riktigt nöjd med var stegisarna åt alla håll och vändningarna där Yaxxon startade direkt på mina steg  . Ställandet och läggandet under gång gick bra och han kunde dessutom skilja på dem  . Det vi behöver jobba på är avsluten, att han står kvar stabilt och att han inte sätter sig upp innan kommondot. Krypstretch och kryp sen och det var lite för mycket stim för min smak, han flöt i position och det blev att öva på att stanna, stanna och stanna  . Skallet var tvärtom jämfört med förra passet, idag satt han fint men däremot skällde han mesigt. Det är iofs inte så svårt att fixa, jag tar honom bara lätt i halsbandet och då börjar han skälla som en hel karl  . Efter kaffepaus körde vi andra passet där jag nog fick en snilleblixt bara så där  - körde apporteringen för lydnadsettan (håll fast) och efter det fick han hålla fast både metallen och tungen innan själva apporteringarna och fick bollen som belöning och istället för att nästan ligga ner vid avlämnande  satt han faktiskt nästan som en normal hund  . Dagens träning avslutades med ett par riktigt fina framåtsändanden inklusive inkallning  . På vägen hem gick jag en hyfsad runda ute i våra gamla jaktmarker och passade på att träna gående med Frasse, undrar om han inte har övat på detta förut för det var värst vad han kunde gå rakt och fint  . Körde även inkallningsingångar och ingångar från alla möjliga håll med fokus på att sikta rätt på första.

_
Igår hände det inte så mycket mer än att Frasse fick sig en redig furminering till livs - bildserien får beskriva det hela:
_
  
Före

_
  
Efter

_
  
Spår

_
Ja så grillade vi gott och hade fredagsmys förståss  .

_
ANTAL STEG IGÅR: 7 655

_
"Gå fort och le mycket så ser ingen om du är ful."   


 

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards