Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 4 maj 2012

Av Nina Palm - 4 maj 2012 07:21

Som sagt. Jag misstänkte ju att det var nåt galet med Frasse i tisdags - han såg verkligen ut att ha blivit attacktjock över en natt - och igår satte jag igång med att dra ner på maten det första jag gjorde och planerade för en rejäl powerwalk på kvällen   . När jag kom hem mötte jag en pigg, glad och dessutom normalformad Frasse i dörren, det där med normalformad såg jag direkt (vilket tyder på att jag inte alldeles har tappat kontrollen över våra djur) och innan jag hann tänka "shit - den bantningskuren vill jag oxå gå igenom!" såg jag världens HAV med spyor på golvet i hallen   . Utan att gå in närmare på detaljer såg jag att spyorna s.a.s inte innehöll nåt direkt färskt utan tvärtom och att en (den sista?) av spyorna var något blodig   . HUR äckligt som helst kan jag säga! Men men. Torkade upp det hela   och sen gick jag ut med Frasse som verkade vara pigg som en pelikan och dessutom levererade han en alldeles perfekt örn   ! Konstigt. När jag kom hem i tisdags var min första tanke magomvridning men så var buken mjuk och fin även om den var tjock och han ömmade ingenstans, sen tänkte jag förstoppning och till sist att han hade svalt nåt föremål som s.a.s blockerade utfarten från magen ... MEN han hade levererat normala örnar hela dagen och gjorde det även efter upptäckten, han fick behålla maten osv och då blev diagnosen: smällfet   . Som sagt. Frasse behöver fortfarande banta lite men inte riktigt i den omfattningen som jag hade tänkt   .

_
Kvällen igår ägnades åt att duscha hundar och gå på rejäla rundor, först donade jag med Frasse och sen med Yaxxon. Mycket praktiskt. Kopplade trädgårdsslangen till kranen i grovköket och duschade en hund ute i trädgården och istället för att hålla på att torka med handduk fick hunden ifråga gå på prommis, både för motionens och torkningens skull   . Synd bara att Frasses bad ledde till att ALL lös underull lossnade och kröp ut förbi täckhåren och att jag därmed dels fick en hund som liknar en loppcirkus, dels har att se fram emot 2 timmars furminering en fredagkväll   .

_
 

Nisse Nybadad 1   

_
 

Nisse Nybadad 2   

_
Nästa offer i badcirkusen blir Nixx men innan dess ska han furmineras en vända till - det kostar på att ha hundar med bra päls   . Yaxxon har jag tydligen lyckats furminera helt perfekt, hans päls blev det benor i när jag sköljde av honom med slangen   . Spigget får Jonas bada på jobbet i veckan   .

_
Badning och promenader tog nästan 2 timmar och sen var det lixom inte så mycket kvar av dagen   .

_
Nixx fick f.ö en runda själv med husse och Spex hade varit på jobbträning hela dan och bl.a. gjort ett riktigt fint räddningssök    . Lite för långt skick i första slaget men med belöning även hos Jonas på stigen hade slagen blivit lite mer normallånga   .

_
Övriga happenings igår var att jag äntligen, till slut och alldeles för sent kom iväg till frissan och fick min utväxt fixad och håret klippt   . Inte en dag för tidigt kan jag säga. Ja och så hälsade jag på hos Milan och Anita en sväng på Paddy's och fick några inbjudningar till det 19:e födelsedagspartyt på krogen i fråga   .

_
Ikväll kommer Sebastian Alexander Palm till oss och det lär bli nån form av fredagsmys. Tyvärr är vädret inte lika fint idag som det varit tidigare i veckan - det regnar lite - men som nybliven trädgårdsinnehavare och vattenräkningsbetalare kan jag se vissa fördelar med det oxå   . Imorron blir det någon form av hundträning och i helgen SKA jag städa bilen - SKA SKA SKA!

_
ANTAL STEG IGÅR: 12 566

_
Favorit i repris:

_
"Varför göra idag det du kan skjuta upp till imorron."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards