Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 25 april 2012

PROJEKT LEKA MERA

Av Nina Palm - 25 april 2012 07:37

Igår skrev jag att jag skulle börja införa mer kampbelöningar för Yaxxons del istället för att bara hutta åt honom en boll eller en karamell. Inte för att han blir direkt deppig av bollar och karameller utan för att jag känner att han ibland kan vara lite väl utåtriktad när vi tränar och att jag därmed blir degraderad till hissmusik   . Han sticker inte ifrån mig eller så men däremot kan han snöa in på grejer och inte "höra" vad jag säger   . Jonas körde ju nästan uteslutande med kamplek som belöning för Yaxxon, när han körde honom och fortfarande, när han går med Yaxxon, tappar Yaxxon varken "kontakten" eller ljudar i högerhalterna/vändningarna   . Anledningen till att jag inte haft kamplek som belöning är 1. det är skitjobbigt att kampa med 39 kilo tossig schäfer 2. Yaxxon siktar rätt dåligt med sina bissingar ibland och då gör det jävligt ont och 3. jag tycker att det är svårt att tajma bra moment + ta fram grejen + leka   . Hur som helst. Nu har Jonas inte tjatat om det här på ett tag och därmed har min "kärringen mot strömmen"-ådra har mattats av och ... ja, ok jag provar väl DÅ   . Igår tog jag alltså med mig Kamelkungen på tur och hade med mig den läderkampdutt som han hade ett förhållande med i Karlsborg   . Han såg när jag stoppade kampdutten i fickan innan vi gick hemifrån och han cirkulerade runt mig som en liten måne hela rundan innan vi kom till den planerade träningsplatsen. Jag började med att ställa upp och kampbelöna en start och herrejösses vad han högg i   . Jag var INTE beredd alls och åkte kasebana efter hundskrället 10-tals meter innan jag fick stopp på det hela   . Okej. Gör om, gör rätt. Jag tycker att vi fick till det ganska bra bortsett från att jag pga. rädsla för att bli biten i fingrarna reflexmässigt höll dutten lite för högt = Yaxxon laddade rakt upp och rev mig på benen flera gånger men det var det värt kan jag säga för att han var både helt tyst och 100 % fokuserad på mig trots förbipasserade hundar bl.a   . Herregud som jag ser ut på benen dock ...   . Vi tränade ett ganska långt pass fritt följ, ställande under gång och kryp (här använde jag godisar dock) och det gick bra. Ställandet har vi inte övat på på ett tag och jag fick påminna honom om att stå kvar när jag var på väg tillbaka ett par gånger. Han stannade, jag gick iväg och när jag anslutit igen medan han stod kvar fick han sin kampbelöning. Gibbonarmar är för övrigt en ytterligare biverkning av just den här belöningsformen  . När vi var klara och fortsatte vår runda hittade vi en lekplats, perfekt att leka sakletning på. När Yaxxon var yngre la jag spår genom klätterställningar och han var en jäkel på att åka rutschkana då faktiskt *funderar på om jag har några bilder kvar nånstans*.

_

_

Jodå - visst hade jag bilder   . Yaxxon på lekplatsen på Köpenhamnsvägen:

_
 

_
 

_
 

_
Väl hemma hadeJonas gått på en rätt lång runda med Nixx och Frasse och en med Spexet och man kan ju säga att vi hade tur med vädret för när jag kom ut ur duschen en stund senare ÖSTE regnet ner   . Nån cykeltur blev det alltså inte, det blåste som bara den och cykla i backiga Bara i motvind med Yaxxon kändes som - nä, överkurs   .

_
Idag öser regnet ner över Malmö och måtte det lugna sig till ikväll när det är Onsdagsparty   .

_
ANTAL STEG IGÅR: 11 935

_
"Vad är det för fel på sanningen eftersom den bara kryper fram?"   


 
 
Susanne

Susanne

25 april 2012 08:32

Hihi, OFS!!! Tänk så bra det är!!!!:-))))), var det ngn, inga namn...som påminde mig om häromveckan,hahaha.
Duktig Y och lite märken ska man ha efter en bra kampträning.

Hoppas ni får uppehåll ikväll/ Kramis

http://svedalabrudarna.bloggplatsen.se

Nina Palm

25 april 2012 08:40

Hmm. Nu har senildemensen kickat in .. OFS? Jag förstår att det är en välgenomtänkt förkortning ... "Lite" märken - jo då så att :)). Hoppas att solen lyser över Svedala oxå! //Kramkram

 
Marie

Marie

25 april 2012 08:42

Kommer ihåg det där med kampandet och Jäger .. det gör så ONT att leka som DE vill leka...men det är bara att bita i det sura äpplet (eller i mitt fall har jag konstaterat att jag inte ska ha hanhund)
Ha så skoj med lekandet *ha ha ha* fast en rejäl hurring kan han få om han biter i annat än kampmojen, de KAN sikta och VET var de biter...;-)

http://www.vixax.com

Nina Palm

25 april 2012 08:55

I know and I hate it :)! Du kan tro att han fick en propp till slut *grrr*. Jäkla dåre att vara vild ... och TUNG. Handhundar har sina fördelar men till dessa hör INTE storleken. Jonas prospect Spex väger bara 32 kilo och liknar en tjej - de e grejer de! Krya på dig nu och hoppas att du snart får komma hem. //Kramar

 
Sabina

Sabina

25 april 2012 09:17

Amen asså jag tycker 33 kg är rätt jobbigt jag *fniss*. Men kampbelöning är ju the shit om man ska ha fokus på matte tycker även Khan.

Fräcka bilder på Kamelkungen på rutschkanan <3!!


/Bamsekramar

http://schaferbus.bloggplatsen.se

Nina Palm

25 april 2012 09:41

Nu väger du ju iofs 33 kilo mindre än vad jag gör ... typ, så det är sak samma :). Visst är han fin på sin rutschkana, Kamelkungen! //Bamsekramar

 
Ingen bild

mariana

25 april 2012 09:29

Ja, inte är Vera o Dakky några hanar men kampen gör ont i alla fall ;)! Men vad gör man inte för konstens skull :) Härliga bilder på Kamelslyngeln. Ingen tvekan där inte! Hoppas onsdagen blir skön, trots vått regn <3 // Kraaaaaaaaaaaaaam

Nina Palm

25 april 2012 09:43

Ja och lite gympa behöver man ju alltid :). Han tycker det är väldigt kul att klättra, vid närmare eftertanke: hur många kameler tycker det? Ha en go onsdag ni ock och måtte det sluta regna till vi kommer hem *håller tumme*! //Kraaaaaaaaaaam

 
Petra

Petra

25 april 2012 11:58

Du kan ju få låna Diva så kasar jag efter Yaxxon- som omväxling:) Projekt Leka Mera pågår alltså från Malmö till Bara! Ses ikväll!//Kramar

http://www.petraoschafern.bloggplatsen.se

Nina Palm

25 april 2012 12:22

Var glad att du får hutta grejerna och inte få dem huggna ur handen (i bästa fall) *fniss*. Vi ses absolut ikväll :)! //Kramar

 
Ingen bild

Annika & Papaya

25 april 2012 12:30

Åka kasebana efter 39 kg taggad schäferhane...asså, jag måste säga att jag hade betalt mycket för att få se det där!! Haha!!
Jag har också lagt karamellpåsen på hyllan (tas fram vid enstaka tillfällen) och kör sedan förra veckan bara med kamp och lite boll! Och Hälga...she loves it! Tur att hon bara väger 32 kg!
Ha´en fortsatt härlig dag Nina! Kram på dig

Nina Palm

25 april 2012 12:45

Du jag lovar att jag varken kände mig graciös och tjusig eller proffsig! Tänk dig bredbent och framåtlutad, som C-Å Cederhök i Albert och Herbert! Ja å så jättarg förståss :)). Karamellpåsen plockas för närvarande enbart fram vid krypträning - återkommer med resultat! Hälgas 32 pannor låter liiite mer hanterligt iaf :). //Ha en härlig dag till dig med och bamsekramar!

 
Ingen bild

Vicky

25 april 2012 12:49

Kampa är ju det bästa Y-bisarna vet <3 Ett belöningsord så behöver inte kamptrasan åka fram med avhuggna fingrar som följd :-) Ja lite märken ska man ha efter en lyckad träning ;-) Klam

Nina Palm

26 april 2012 06:41

I know :)! MEN så är det ju så där med att sikta, jobbade med belöningsord igår :). Liite märken ... hm. Okej *fniss*. //Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards