Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 20 april 2012

7 METER

Av Nina Palm - 20 april 2012 07:53

Igår fick hundarna ledigt nästan helt ... eller ledigt och ledigt, de hade en supertradig kväll helt enkelt   . Frasse har fått ett sår på en tass, han har skurit sig lite och han linkar fram som om han vore 103 år gammal och Nixx borde egentligen vila mer än han gör (och vill) så igår var det bara Yaxxon som fick röja. Intervallträning i uppförsbacke med hjälp av bollen blev det och han rusade på bra   . Jag tycker att han börjar se lite manligare ut i kroppen nu faktiskt men det KAN vara inbillning oxå   . Med inställda hundaktiviteter blev det tid över till snabbmumning av golven och fortsatt rensning av rabatterna   . Kom 7 meter till i runthuset-projektet och lyckades fylla en sopsäck med skröfs   . GÖTT! Nu är det "bara" 7 meter kvar av just den rabatten och sen är det bara resten kvar   . Tänkte att jag skulle ta mig runt alltihop och göra det grundligt så det räcker med att hålla efter sen. Det är faktiskt kul att hålla på att dona i trädgården och tiden går fort måste jag säga. Vet - som sagt - inte hur detta kan komma sig för var det nåt jag verkligen tyckte var lika kul som att se tånaglar växa när jag var i tonåren var trädgårdsjobb   . Vi har en ganska diger Att göra-lista när det gäller trädgården och utsidan av huset:


* ta bort/mörda följande: päronträd, 2-3 buskar av okänd sort, dött träd vid brevlådan, 2 überfula granar i de nypåtade rabatterna


* så gräs på ett par ställen


* lägga fler plattor mellan utgången till "ängen" och entrégången


* lägga sten i slutet av rabatten närmast "ängen"


* montera ner blomlådorna under köksfönstret


* sätta blommor i krukorna på framsidan


* sätta upp den nya jättefina ytterbelysningen som vi fick i julklapp 

_
Fattar inte när allt detta ska hinnas med men man får väl ta lite i taget helt enkelt   . Helgen är i stort sett ledig iaf och det är ju skönt. Vi ska ju kolla på tävlingarna på söndag på klubben och imorron blir det ett lydnadspass men däremellan finns det tid. Tror jag. Sen vankas det ju lite långhelger framöver med inarbetade klämdagar för min del   . Undra om vi har nån såg förresten  

_
Idag är det iallafall först och främst fredag och det är fint väder. Jonas är ledig och jag undrar om det inte får bli en tur till Revinge eller skogen med Spex och Yaxxon. Gubbstruttarna får gå på en lugnare runda hemmavid med tanke på rådande hälsostatus   .

_
ANTAL STEG IGÅR: 7 236

_
"Nu är det hjort sa älgen när han blev ren."   

 
 
Ingen bild

Susanne

20 april 2012 08:37

Rabatter är ett riktigt moment 22. Men fint blir det!!
Synd om Frixx och deras tassissarna;-(.
Skön helg önskas och telefonavkollning kommer det att bli, så du utses härmed att vara FB-uppdaterare;-)))).
Skön helg!! Kramis

Nina Palm

20 april 2012 09:57

Det blir hur fint som helst måste jag säga :). Ser nästan nyrenoverat ut på nåt vis *fniss*. Jag åtar mig uppdraget! Direkt :). Nu när jag inte kan vara i Varberg imorron klockan 11 och allt ;). Skön helg och lycka till! //Kramar

 
Sabina

Sabina

20 april 2012 09:37

Lite i taget låter som en bra plan tycker jag :-)! Kan ju vara så att det är roligare att agera trädgårdsmästare i sin egna trädgård än till föräldrarna.

Mindre kul med gamla & skadade vovvar :-( Det var ju en seg följetong det här med Frasse & hans tassar...

Ses kanske i helgen om inte allt är slut när jag slutar jobba.

// Bamsekramar

http://schaferbus.bloggplatsen.se

Nina Palm

20 april 2012 09:56

Troligen är det så - nu får man ju själv både skämmas och ta åt sig äran :). Frasses tass är inte sårig och sjuk, som den varit många gånger förut, nu är den bara skadad och DET är ett lyft :). Faktiskt! Nixx tassar är som de är och han är sliten överallt. Stackars gubbe :(. Ha en go jobbehelg! //Kramar

 
Åsa A

Åsa A

20 april 2012 10:03

Att fixa i trädgården är rena terapin tycker jag, oerhört avkopplande (så länge man inte har allt för stora/tunga projekt förstås). :)

Hoppas Nixx och Frasse piggar på sig snabbt! Ha en härlig helg!

http://asa.kfib.org

Nina Palm

20 april 2012 11:21

Det är faktiskt lite terapiartat att pula omkring och greja :). Fast det där med att såga ner träd och lyfta sten känns liiiite för tungt för min smak :). Ha en härlig helg du med! //Kramkram

 
Ingen bild

mariana

20 april 2012 11:14

Grön asfalt och blommor i krukor - Done ;)!
Pussa på Frasse och Nixx, den stooora pussen till Nixx, gammelmannen <3 Krya på er, båda två!
Ha en go fredag <3 Jag hoppas vi ses i helgen, ska försöka ta mig samman och lyfta på ..... ;)! // Kraaaaaaaaaaaam

Nina Palm

20 april 2012 11:23

Blommor i krukor och liiite asfalt :). Du får komma ihåg att jag fortfarande är nykär i konceptet *hehe*. Gubbarna kryar som bara den, på bekostnad av mitt psykiska välbefinnande (jäkla dårar) och pussen ... nja, okej då :)! Hoppas att du lyfter! //kraaaaaaam

 
Ingen bild

Annette Olsson

20 april 2012 17:44

Gillar bloggen!

 
Ingen bild

Annette Olsson

20 april 2012 18:42

Bloggen är härlig att läsa! Fungerar som en träningsdagbok oxå.
HAr själv funderat på en blogg men känner mig osäker om jag kan fylla den med tillräckligt intressant information. Nåväl din blogg inspirerar och är rolig att läsa, fina talande bilder och man känner sig delaktig i familjen Palms trauman och glädjeämnen.
Kul läsning!

Nina Palm

23 april 2012 07:12

Tack - vad roligt :)! Jag har skrivit dagbok på nätet i 100 år nu och jag tycker själv att det är kul att gå tillbaka och se vad jag gjorde för ett år sen t.ex En del tycker att det är hur jobbigt som helst att skriva medan jag tycker att det är roligt - särskilt när det är en del som läser som man inte vet om utan kommer utan berättar det när man råkar träffas :). //Kramkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards