Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 19 april 2012

SKOTTLOSSNING!

Av Nina Palm - 19 april 2012 07:22

Igår var ju planen att åka ut till Blåseberga och promenixa med Hobbisarna innan träningen (som inte skulle bli nån träning för min del). Sagt och gjort. På med halsband, tandskydd på Frasse och Yaxxon - safety first    och sen åkte jag iväg. Både Frasse och Yaxxon vindade nyfiket mot en dunge 150 meter bort och jag tänkte väl inte så mycket på det precis men så brann det av ett skott i dungen   . Frasse, som tydligen fick nån form av flashback, satsade mot dungen genom en vältajmad öppning i staketet "jag tar dom mojjan, jag tar dom!"   - ajamen för jävelen NEJ! KOM HIT   ! Som tur är är Frasse en lydig kille så han kom ju tillbaka, om än motvilligt   . Hade just varit snyggt med ett gallerkorgsöverfall på en stackars medborgare eller - ännu värre? - en skottskadad Fräs ... Efter ett tag kom ett skott till och jag tror att de jagade kråkor eller nåt i dungen (får man göra det utan att sätta upp skyltar?). Hur som helst. Vi gick en mysig tur utan vidare missöden innan vi styrde Silver Bullit, iförd sommarskor, mot klubben för lite tävlingsförberedelser   . Vi började med plats med skott, budisar med skott och sen genomkörningar av programmen med publik, domare och hela middevitten. Tänk att så många kom ner utan att träna sina hundar utan bara för att stötta och "störa"  tävlingsekipagen  . Bortsett från mindre missar och lite för många tjyvstartstendenser för mina nerver   såg det bra ut! Nu kan alla rikta sin träning mot mindre detaljer de sista dagarna. Bra bra! Efter genomkörningen var jag rätt trött på min röst och då hade jag ändå glömt bort Ullas stegisar och vändningar på stället   .

_
Efter snabb genomgång och en kopp kaffe bar det av hem mot Bara och medan jag väntade på att Jonas skulle komma hem från jobbet somnade jag på soffan   . Övriga happenings igår var att Spex fick sin rygg röntgad och blev "besiktigad" hos Kerstin på Prima Liv och allt såg bra ut, han hade en riktigt fin rygg t.o.m med "bra avstånd" mellan kotorna ... vad som nu menas med det   ? Nu fortsätter vi att hålla tummen för att "det håller hela vägen" (god damn vad jag är trött på det uttrycket ...   !).

_
  
Spex har fått pömsighetsmedicin   

_
Idag väntar en ganska vanlig torsdag. Det enda som står på agendan är minst två hundrundor och det räcker finfint det faktiskt   .

_
ANTAL STEG: 10 003

_
"Den som inte vågar förlora kan inte vinna."   

_

 
 
Ingen bild

Cina

19 april 2012 08:12

ännu en gång - stort stort tack för igår,
- för din kommendering (förundrades över att du inte var rent hes..)
- för alla som just kom ner o "bara" var publik TACK.

Jag tänkte ett par gånger under kvällen - vilket gäng, wow vilket gäng som jag har runt mig och Yalla <3 Luv you'all

Nina Palm

19 april 2012 08:16

Visst är det sanslöst :)! Fantastisk uppslutning och en hejarklack to die for. Jag är fortfarande inte hes och ärligt talat är jag lite förundrad över det jag med :)). //Kramar

 
Susanne

Susanne

19 april 2012 08:21

I Malmö är väl skottlossning mer regel än undantag, oavsett vad som är målet;-)).
Det var ju som på riktig tävling igår ju, en himmelens massa folk;-).
Lite småstrul här och var med speedade doggar, men men efter spår och annat så...ser man fram emot en massa tårtor!!
Kramis

http://svedalabrudarna.bloggplatsen.se

Nina Palm

19 april 2012 09:29

Där har du iofs en poäng *hehe*. Det var var inte bara mycket folk, jag tyckte allt att publiken var lite dryg oxå *fniss*. Tårtsäsongen har nu officiellt börjat! Tummar tummar tummar :). Kramkram

 
Ingen bild

mariana

19 april 2012 08:36

Tack o lov för lydig Fräs :-O !
Kerstin brukar ha klart för sig, håller tumme :)
Det blev sent på jobb igår och efter att donat med jycksen kraschade jag på soffan, sorry :( Men jag kommer att heja vilt på söndag :)!

Nina Palm

19 april 2012 09:26

Men eller hur!! Milda matilda säger jag bara *puh*. Soffkrascher är motiverade vissa dagar helt enkelt - heja vildast så blir det bra :). //Kraaaaaaaam

 
Petra

Petra

19 april 2012 12:03

God damn vilken onödigt spännande start på promenixen! Tur att du hade nästan hela livgardet, med Fräset i ledning, med dig *fniss*. Jag håller tummarna till helgen!! //kramar

http://www.petraoschafern.bloggplatsen.se

Nina Palm

19 april 2012 13:16

Det var ju lixom planerat med skotträning men kanske inte direkt så där :)). Livgardet är bäst i test ... frågan är ju bara vad som hade hänt om Frasse hade stängt sina A-öron helt?! Tummarna är välkomna! //Kramkram

 
Ingen bild

Tommy

19 april 2012 20:01

F*n vilket bra citat!!!
Den skall planteras i min hjärna!

Nina Palm

20 april 2012 07:16

Visst var det bra! Jag har planterat jag med :). //Kramkram

 
Sabina

Sabina

19 april 2012 20:01

Härligt med bra mellanrum mellan kotorna (höll nästan på att skriva raderna men det är ju sak samma) ;-)!

Tur att jag inte promenixade på Blåseberga igår då alltså, jag är nämligen inte så säker på att jag är lika skottfast som Kamikazen när det är oplanerat *fniss*.

Tummar tummar för lite tårtor nu då (även om jag officiellt inte bör äta såna grejor för att vara i form till Beach säsongen).

// Bamsekramar

http://schaferbus.bloggplatsen.se

Nina Palm

20 april 2012 07:20

Det var allt tur det - tänk att gå förbi dungen och bli överraskad av jordens smäll :(! Nu gick vi ute längs kalkbrottet och inte på vägen tack o lov. Tummar för lite tårtor att titta på funkar oxå ;). //Bamsekramar

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

19 april 2012 23:11

Det var verkligen väldans tur att Fräset hade öronen med sig och lyssnade på dig. Hade inte varit kul att möta en arg Frasse....

Ja nog är ni verkligen ett superhärligt tränings gäng :) Blir nästan lite avis faktiskt. Måste vara super kul att vara ett sånt bra gäng som hjälper varandra i vått och torrt :)

Är det tävling på gång igen måntro? När och var så jag vet när jag ska hålla tummarna.

Så skönt att Spex rygg var bra :) Håller tummarna där också att även resten funkar så han får stanna hos er :)

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

Nina Palm

20 april 2012 07:19

Som tur var hade han gallerkorg men det hade ju varit läskigt ändå - han är ju inte direkt gullig när han sätter den sidan till :). Träningsgänget är helt fantastiskt! Det finns ALLTID nån som vill hänga på eller hjälpa till och det behövs ju sannerligen mellan varven. Jag är så tacksam så du anar inte! Du kan tro att vi håller tummen för att Spex får stanna - dels är han enkel och passar bra hos oss, dels känns det som att det var evigheter sen Jonas var i tjänst :/. Ha en go helg! //Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards