Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 29 mars 2012

STORMVARNING

Av Nina Palm - 29 mars 2012 08:14

Igår var det Onsdagsparty på klubben och PLANEN var att lägga plats med skott (inte lönt att slösa skott i den stormen), att ässa framåtsändandet (längre från en ässning har vi aldrig varit) och sen kolla över apporteringarna och stegen (oh - my - god!)   . Jaja. Yaxxon fullkomligt älskar när det blåser storm, särskilt när han har medvind och det kan man lugnt säga att han hade i framåtsändandet i första skicket   ... Full rulle kanelbulle och hej å hå-stilen   . Det var inte mycket som blev rätt förutom att skicket blev rakt och att han hade "bra fart ut". Vi har tidigare haft issues med farten ut men detta var ju lixom att ta i om man säger så   . Herregud i himlen! Fick iaf stopp på honom och kunde få honom att gå från gruppen men det kändes verkligen INTE tävlingsklart för 25 öre   . Nu körde vi ett par vändor till men bra blev det inte förrän i sista skicket. Tack iaf till snälla gruppen som stod allt vad de kunde i blåsten   ! Efter lite grejs med DakkyDoo hjälpte Mariana och Magnus mig med apporteringarna och metallapporteringen var dagens första ljuspunkt, herregud så fint han gjorde den   ! Tunga apporten sen och den var ju bra ända till han skulle parkera rumpan på rätt ställe vid avslutet och lämna av ... Han låg i princip ner med apporten i munnen, ivrigt vevandes med svansen. En gamnacke de luxe, all inclusive, extra allt   ! SUCK. Okej. Betyg blir det ju men säkerligen inte så höga. Efter det var det dags för stegen och den är tydligen = partyparty   . Efter en tjyvstart for han över och passade på att hoppa över de sista två stegen på första försöket  . Han hoppade över sista steget ett par gånger oxå innan han testade det nya momentet "stege i galopp" som resulterade i att han ramlade igenom stegen högst upp och hängde där som en ovanligt lycklig märla   . Fördelen med Yaxxon är att han är ganska cool och lätthanterlig så jag och Mariana kunde utan problem pillra upp honom i stående för fortsatt övergång ... med påföljande försök till galtsprång ner på marken direkt efter knicken   . Vi fångade upp honom igen, parkerade alla tassar rätt och sen kunde han faktiskt gå ner ordentligt   . En jäkla tur för Yaxxon att han avslutade vår s.k "träning" med ett urtjusigt skall   . Man kan ju inte direkt säga att jag hade en go känsla i magen när jag satte Yaxxon i bilen men det blåste faktiskt storm och man hörde knappt vad man själv tänkte så ... äsch. Det får bli som det blir. Kvällen avslutades i stugvärmen med alla goa vänner och sen rullade vi hemåt, via Ica Maxi   .

_
Idag väntar en vanlig dag på jobbet och ikväll får vi se vad som händer. Jonas var inne på lite lydnadsträning och efter gårdagens bravader känns det som en ganska bra idé   .

_
Å så GRATTIS Jonas på namnsdagen  !


 

_
ANTAL STEG IGÅR: 8 656   

_
"Happiness is always an inside job."   


 
 
Carina & Nixa

Carina & Nixa

29 mars 2012 09:51

Men vad är det med hundar och storm, egentligen? Våra blir som galna och är liksom överallt samtidigt och dessutom överlyckliga!
Funderar på om det är något slags knark i luften som vid storm kommer i koncentrerad mängd ...
Håller tummarna för att Yaxxon får en vindstilla tävlingsdag :)

http://www.haglunds.net

Nina Palm

29 mars 2012 10:24

För Yaxxons del får jag en känsla av att han gillar när han får luft under svansen :)! Otroligt att STORM kan vara kul! Vi hoppas sannerligen på en vindstilla dag på söndag för annars kan det bli mer cirkus än tävling ... tror jag :). //Kramkram

 
Ingen bild

mariana

29 mars 2012 09:52

Det var mycket Yaxxon igår, sicken stolle :)<3 Men du jobbade bra med honom trots det, mycket bra! Stegen ja, ofattbart hur Yaxxon kan vara lika glad fastän han ligger som en heffaklump ?;) över stegen! Makalösa kille :)!
Dakky och jag tackar för hjälpen, det lydnadspasset kändes riktigt gött. Trots att hon är överallt och ingenstans, den där DakkyDoo :)) // Kraaaaaaaaam

Nina Palm

29 mars 2012 10:22

Mycket Yaxxon va de! På gott och ont :). Jag gjorde vad jag kunde iaf - tack - och jag mordade' honom inte *fniss*. Stegklumpen! Alltså vad säger man? Dakky var duktig, allra roligast var du spontanduktigheten på slutet! Tack för hjälpen själv! //Kraaaaaaaaaam

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

29 mars 2012 09:57

Att träna i stormen låter inte som nån höjdare :( Inte kul när träningen går dåligt när du ska tävla i helgen, men dom säger ju att genrepet ska gå dåligt ;)
Tjyvar han ofta på stegen? Ingrid kör en sak som även jag börjat att göra när vi tränar. Vi går mot stegen men strax innan stegen så vinklar vi åt nått håll, oftast höger. Om man alltid gör så innan man börja, på träning alltså ;) Så brukar dom till slut veta att det blir inget dom första gångerna och tar det förhoppningsvis lugnare sen.

Här blåser det attans kallt ute också :( Ska det va så här kallt när man ska gå ut så får nog både långisar, college tröja och mössan åka fram igen ;)

Ha en skön torsdag :)
Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

Nina Palm

29 mars 2012 10:21

Det var helt värdelöst att träna i stormen kan jag säga men å andra sidan hade jag inte långrastat Yaxxon före träningen heller *skämsmössa på*. Han brukar normalt sett inte tjyva men igår gjorde han det i ungefär ALLA moment så jag undrar om det inte var stormrelaterat :)). Smart att vinkla innan stegen - det borde man kanske satsa på! //Kramar

 
Sabina

Sabina

29 mars 2012 10:13

Så som det blåste igår är det rätt konstigt att vi överhuvudtaget höll oss kvar på planen - eller jag i alla fall :) Yaxxon hade nog medvind på väg upp över stegen oxå <3

// Kram kram

http://schaferbus.bloggplatsen.se

Nina Palm

29 mars 2012 10:19

Jag håller med dig! God damn alltså :(. Yaxxon hade medvind på en massa håll tyckte jag det kändes som *grr*. //Kramar

 
Susanne

Susanne

29 mars 2012 10:53

Killar gott när det blåser i lallepälsen...wiiii!!!
Liite självbevarelsedrift kunde man kanske önskat, när det gäller stegklättring.
Kram

http://svedalabrudarna.bloggplatsen.se

Nina Palm

29 mars 2012 11:34

Ungefär så :)! Och dubbel-wiiii så har du bilden klar *grrr*. Självbevarelsedrift är inte Yaxxons bästa gren och har aldrig varit, iaf inte när det gäller klättring och igår var det nära en krasch på riktigt. //Kramkram

 
Ingen bild

Sussie Gyllenbielke

29 mars 2012 14:56

Oj oj.....ja den där stegen har jag alltid varit livrädd för :) så mitt problem senare med Dagny måste bli A-hindret hi hi!!

Nina Palm

29 mars 2012 15:46

Jag fattar inte heller att alla våra hundar tycker den är hur fräck som helst ... Jättehögt och glest mellan spjälorna! A-hindret är ju rena västanvinden :).

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards