Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 27 mars 2012

DEKLARERAD OCH KLAR

Av Nina Palm - 27 mars 2012 08:15

Det är dags att deklarera försäljningen av lägenheten och uppletande av renoveringskvitton har legat i röret ett bra tag nu   . Allt för att minska reavinsten eller - egentligen - allt för att man inte beskattas för grejer man gjort för att piffa till lägenheten under årens lopp. Igår tog jag till slut tag i det hela och hittade det mesta utom badrumsrenoveringskvittot ... Jag greps nästan av panik för det var rätt mycket pengar men jag satte mig ändå ner för att fundera över var i all världen det kvittot hade tagit vägen   . HA! Det var hemma hos mamma och pappa kom jag på och vips hade mammat scannat in det och mailat det till mig   . Nu är jag deklarerad och klar, allt är underskrivet och nu ska jag bara fixa ett par tre frimärken   .

_
Efter deklarationsattacken och genomgången av kvitton, papper och diverse garantibevis var jag helt färdig kan jag säga och hädanefter ska jag sortera in precis ALLT i märkta pärmar för så här kan man ju bara inte ha det  vart 10:e år  .

_
Anyway. Efter pappersexercisen slog det mig som en blixt från klar himmel att jag och Yaxxon ska tävla spår på söndag och att det nog vore rätt bra om jag tränade lite lydnad   . Medan Jonas gick på runda med Nixx och Frasse tog jag ut Yaxxon på tur, hittade en bra gräsplätt och körde faktiskt ett bra pass lydnad med fokus på TA DIG SAMMAN   ! Saken är den, att Yaxxon tycker det är sjukt kul med lydnad och det kan man ju tycka verkar väldigt positivt MEN det har den nackdelen att det mesta blir hellre än bra   . Man ser att han faktiskt kan det mesta men eftersom han tjo o tjim:ar så mycket han bara kan (och får  ... han är ju så gullig lixom   ) blir det som det blir med slutresultatet av momenten - en apportlek här, ett skall för mycket där, lite raketkryp och - icke minst - ljud i högersvängar/högerhalter ... Kort sagt, det blir onödigt mycket slarv   . Igår var alltså planen att hålla Yaxxon i tukt och förmaning och inte ge efter en millimeter. Det låter väldigt trist och det är det men så duktig han var ... eller blev  . Jag kunde t.o.m använda bollen som belöning utan att han spann loss och det kändes iaf som att han förstod att det verkligen inte var läge att stimma rundor. Vi körde ett ganska långt pass fritt följ och efter inledande trängningar och småljud åt höger, som jag visade mitt missnöje med (not so klickerisch - I know   ), gick han jättebra och det jag var särskilt nöjd med var - icke helt otippat - hans tystnad i alla vändningar och att han var parallell och snabb i både höger- och bakåtförflyttningarna   . Det kostade på men det blev bra och vi har nu officiellt kört vårt sista "okej då"-pass! Inkallningar med stå och ligg blev det oxå och ställandet funkar riktigt bra medan läggandet är något sämre, dock inte så värdelöst som det var för en vecka sen. Nu gör han en ganska gullig grej (å så var man där igen - "gullegullegullgull"   ) - han tvärnitar, tänker 2 sek och sen lägger han sig pladask   . Krypet sen och där har vi gått tillbaka till att mest öva halter, han kan tappa kontakten med mitt vänsterben och det är inte high five på det kan man säga   ! Avslutade krypträningen med två fullängdskryp med alla halter och svängar och de gick bra. En aning hög bak stundtals men ingen alarmerande. Jag var nöjd.  Sista momentet blev skall och kvällen till ära drog han till med flera riktigt täta och fina skallserier med tillhörande tystnad   .

_

Den här positionen och rakheten KAN vi få till ... särskilt när GBA är med    

_
 

Den här kryppositionen är alltså streng verboten   !

_

Spex hade jobbträning igår och jag fattade aldrig riktigt vad de hade tränat på men han hade iaf fått jaga bort en läbbig buse i mörker och det hade han gjort bra   . Jag var så uppe i min kvittoletning att jag får erkänna att jag lyssnade lite dåligt men just den detaljen snappade jag upp   . Nåt sökslag hade det blivit och så hade han fått börja skälla på föremål vilket inte hade gått så där jättebra men det är ju bara en inlärningsgrej.

_
 
Spex kanske inte är så bra på att skälla på föremål men däremot är han världsklass på att jaga luft, vilket han visar på den här bilden 

_
Idag får vi se vad som händer. Deklarationen ska skickas in, mina jeans ska lämnas in för byte av blixtlås, Sebbe ska hämtas och efter det åker vi till IKEA för att köpa nya tallrikar (jädrans Frasse   ) och tre lampskärmar   . Sen ska jag nog "laga" nåt till barnet på Food Court   .

_
ANTAL STEG IGÅR: 12 281

_
"Inget kalas utan kras."   

  




 
 
Ingen bild

Inga-Lill m X&R

27 mars 2012 10:10

Råkade jag påminna dig om söndagen ;o) ???

Nina Palm

27 mars 2012 10:32

Ja - det är ingen ände på tankspriddheten :))! Fick för mig att det var påskmåndan *suck*. TACK! //Kramis

 
Ingen bild

Susanne

27 mars 2012 10:34

Tävling låter ju spännande!!!!
Deklarera, ja det får man kanske göra det med.

Syresättning är väl aldrig fel;-))
Kramis

Nina Palm

27 mars 2012 12:28

Jättespännande :)! Den här gången hoppas vi att vi kommer runt spåret i tid oxå *hehe*. Deklarera är hur enkelt som helst om man inte har klyddat till det med business ;). //Kramkram

 
Ingen bild

mariana

27 mars 2012 10:53

Jag tycker Frasse är duktig som "intresserar och lägger sig i" ;)
Tumme hålls på söndag <3! // Kraaaaaaaaaam

Nina Palm

27 mars 2012 12:27

Jag tror att det är väldigt svårt för Frasse att INTE få dig att tycka att han är duktig *fniss*. Fast - visst - vi har ju planerat ny porslin lääääänge nu :). Tumme är aldrig fel! //Kraaaaaaaaaaaaaam

 
Noomi

Noomi

27 mars 2012 15:40

Haha, vi behandlar tydligen våra grabbar på ganska likartat sätt. Hellre än bra gäller Hobbe också i vissa avseenden - han är ju också så SÖÖÖÖÖT - men huvudsaken ändå att attityden är rätt. Det ska vara KUL att träna. Sen vill man ju ha bra resultat på tävling också, inte alltid en lätt balansgång tycker jag. Hur som - kul att det är dags för årsdebut till helgen! Vi håller tassar o tummar i vanlig ordning :)
kRAM

http://www.dizzyweb.se

Nina Palm

27 mars 2012 21:36

Attityden är då inget fel på men det kostar ju en del i betyg det där gulliga lixom :). Det som charmar i appellen sänker i eliten ... säger de som vet *hehe*. Vi har lixom lite väl kul mellan varven - särskilt Yaxxon ;). Tackar för tummar och tassar! //Kramar

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

27 mars 2012 22:12

Vad spännande med tävling :) Vi håller alla tummar vi har på söndag då att det ska gå bra :)

I morgon så blir det en tur till uppfödarens veterinär för att se hur Vinja ligger till i löpet. Så med lite tur så blir det en tur till kavaljeren i morgon eller dom närmaste dagarna :)

Visst är det härligt ute nu med med alla blommor som börjar dyka upp, så nu väntar man bara på att det ska bli lite grönare ute också.

Sköt om dig.
Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

Nina Palm

28 mars 2012 07:25

Ja man måste ju lixom börja nånstans - tävlar man inte blir det lixom inga cert heller *hehe*. Vi ska försöka göra en mer intensiv karriär än vad jag och Kajsa hade :). Spännande med kavaljer - vilken blir det :)? Sköt om dig du med! //Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards