Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 26 mars 2012

SOMMARTIDER HEJHEJ SOMMARTIDER!

Av Nina Palm - 26 mars 2012 10:05

Min absoluta hatlåt får agera rubrik till dagens blogginlägg. Jag vet inte vad det är men när jag hör den låten undviker jag helst att blunda för det enda jag ser framför mig då är sketpackade raggare i Åhusparken som hoppar jämfota (i den mån det går) och luftboxas uppåt samtidigt som de sjunger med i refrängen   .

_
Well. Sommartid är det iaf och det brukar ta mig ungefär en vecka att komma ur tanken "nu är klockan egentligen bara ..."   . Annars uppskattar jag att kvällarna är ljusare och allt det där - så klart   . Sen blir det ju inte ett dugg sämre av att vi har världens finaste väder här nere sen igår - sol, 10-13 plusgrader och väldigt diskret vind    .


_
I fredags hände det inte så vidare värst mycket precis: god middag med lite vin och sen godis och lockhäng med Sebastian och Liam   . Shit bara så trött man är på fredagkvällarna - helt värdelöst att känna sömntutan komma smygandes redan vid 23   .

_
I lördags var det dimmigt och rått ute när vi skulle åka och träna   . Vi var ganska många i bushen och vi som skulle köra sök begav oss till en annan del av skogen s.a.s Yaxxon har inte fått träna sök på ett tag men gjorde ett riktigt bra jobb ändå, vårt fortsatta  issue är skallmarkeringarna - han skäller bra när han väl kommer igång men det är som om han har en pära i halsen   . Detta får vi träna på mer inriktat. Skicken, framslagen och själva söket funkar väldigt bra tycker jag och han tycker att det är hemskt trevligt att leta busar   . Spex hade vi ju lixom ingen koll på alls nivåmässigt men han gjorde ett jättefint jobb - tvärtom (så klart - vad annars!?) mot Frasse visade Spex tendenser till mer spring i benen än hjärna och slagen där han inte fick träff eller vindvittring direkt var ju lite väl spännande   . 200 meter rakt ut i skoböjden kan iaf dras ner till 100 meter ... kanske   ? Markeringarna hade Jonas jobbat med veckan innan på jobbet och Spex var helt ren i lördags, inte en en enda figge fick agera bromshjälp   . Innan vi åkte hem pga lite tidsbrist körde jag ett alldeles utmärkt uppletande med Yaxxon och Jonas körde ett andra pass sök med Spex, detta för att kolla om han hade en endaste aning om vad det här med tomskick var för något. Tomskicken var - som sagt - rätt yviga och vallningen brydde han sig inte om alls (han kan alltså inte ha märkt att spårvittringen försvann pga hjärnbrist och springöverskott) så det får man ju greja med om man nu vill undvika att han springer ihjäl sig   .

_
I lördags kväll skulle Jonas hem till gräsänkligen Peter på lite lördagsmys och jag fick följa med som utfyllnad   . Vi åt en jättegod middag och pratade vovve hela kvällen lång. Peters tjänstehund Hex (AKA Hex Persson) gjorde vad han kunde för att hångla upp oss allihop och varvade detta med att springa in sovrummet och snutta på en kudde   . Manlig malle!   

_
 

_
Hex syrra är oxå en ovanlig tjej, en schäfertik på 8 år som är dvärg - My, urgullig   . Från början trodde de att My bara skulle bli nåt år gammal, hypofysdvärgar lever normalt sett inte längre, men My har visat sig vara en riktigt ståldvärg   .

_

_
Igår lämnade dimman Malmöregionen och vi åkte till Önnestad för att fira Max på hans 10-årsdag och eftersom Frasse är Max stora favorit fick han följa med oss på kalas   . Troligen kommer Frasse aldrig mer att kunna uppföra sig som folk när han är på bjudning ... Han var så "gollig" att han fick diska ā la minute nämligen   . Jaja - är man poppis så är man.

_
 

Alltså allvarligt ... min lillasyster gör sitt bästa för att sabotera all eventuell uppfostran   

_
  
Jag kan offra mig på en kvarts hallontårta med vaniljkräm om det skulle behövas   ...

_
Det var en helt underbar kalasdag och Max, Fanny, Sebbe och kusin Emma hoppade studsmatta och spelade fotboll i trädgården. Kalasväder   ?

_
Väl hemma var det dags att roa övriga delar av pälsbeståndet medan Frasse tog sig en powernap efter sin gedigna köksinsats *rap* - vi är lite glada ändå, för att Frasse fick diska vid bordet, så här i efterhand. För när han skulle diska i maskinen hemma i fredags råkade han nämligen haka i en trådback med en hörntand (imponerande i sig med tanke på hans skrala tandbestånd   ). När han upptäckte att han satt fast ryckte han så klart trådbacken med sig med en jävulsk krasch som följd och vi har numera endast 5  tallrikar (assietterna oräknade)  kvar  . Frasse fick sparken som diskare efter kraschen   !

_
Kul i VVAI-projektet är att jag tappade ett helt kilo förra veckan och summan av volangminskningen är nu: 6.2 kilo   . "Bara" 4.8 kilo kvar ...

_
Sagt av Petra om vardagens dråpligheter:

_
"This  would be hilarious is wasn't happening to me."   
 

 
 
Ingen bild

mariana

26 mars 2012 13:22

Det är våryra på riktigt :) Men stackars Frasse, han hade ju hört det där med "inget kalas utan kras" och såg bara till att infria det i förskott ;)<3 Härliga bilder på fina Pötnosar! // Kraaaaaaaaam

Nina Palm

26 mars 2012 14:22

"Inget kalas utan kras." Hmm - här ramlar klokdomsorden in med en väldig fart :). Han infriade med kraft *grr*. Kul - 5 tallrikar kvar av en sort som inte IKEA gör längre! Visst är de goa, de små Pötisarna! //Kraaaaaaam

 
Ingen bild

Susanne

26 mars 2012 15:14

På tallrik ätes efterrätt men om man tänker efter rätt kan tallrik även vara den skog som på tall rik är. Btw...så finns det inget syftningsfel alls i anekdoten:-))
heja Frasse, han får ju ha ngn form av tjänstgöring nu efter han blev uppsagd;-)).
En bra helg här med alltså och mycket sol på det idag...ja man kan ha det sämre!!!// kramis

Nina Palm

26 mars 2012 16:06

Hahaha :))! Många ord blir det! Frasse tar alla former av tjänstgöring på största allvar - herregud! Solen fortsätter skina över oss :). Kramar

 
Ingen bild

Annika & Papaya

26 mars 2012 17:55

Minus 6,2!! Duktig du är!
Kram

Nina Palm

26 mars 2012 20:45

Tack :)! Just nu känner jag mig allt lite duktig! Kramar

 
Sabina

Sabina

26 mars 2012 19:08

Jag tycker förstår att Frasse åtminstone bör få stil poäng för sina disk-talanger. Jag menar vad är oddsen att 1. Fasta när man nästan är tannalös och 2. lyckas få med sig massa tallrikar när man ska ta sig loss ;) Nä- stilpoäng hälsar Kamikazen <3 <3

Det var inget dåligt VVAI resultat- HEJA HEJA! Jag har råkat glömma bort mitt projekt *oops* Jag börjar på måndag ;)

// Kram kram

http://schaferbus.bloggplatsen.se

Nina Palm

26 mars 2012 20:44

Frasse är en vandrande högoddsare ;)! Fastna utan bissingar ÄR snudd på världsklass *fniss*. Jag råkade glömma VVAI jag med den här veckan så felsökning pågår på vågavdelningen :)! Kramar

 
Petra

Petra

27 mars 2012 19:14

Herregud- de där momentsen avlöser varandra :). Nixx i en lylstolpe, Frasse i en diskmaskin *fniss*. Tur- i alla fall - att han fick lite återupprättning på kalaset. /kramar

http://www.petraoschafern.bloggplatsen.se

Nina Palm

27 mars 2012 21:34

Frasse i diskmaskin var en installation som lämnade en del i övrigt att önska *krasch*! Nu är iaf nya tallrikar inhandlade och vi kan äta middag alla tre på en gång igen :). Kramkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards