Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 23 mars 2012

TACK FÖR TITTARNA :)!

Av Nina Palm - 23 mars 2012 09:36

Nu rör man sig ju i det absoluta bottenslammet i bloggvärlden besöksmässigt - jämförelsevis - men det är ändå ganska kul om det är ett par stycken som läser bloggen mellan varven. Idag har bloggen slått rekord i antal besökare per månad och ändå är det bara den 23 mars   ! Första gången över 1000 besökare - haj fajv på det   !

_
Jag har bloggat eller skrivit dagbok på nätet i flera år - varav ett par tre år på Blogtown, tyvärr   . Blogtown försvann och med det alla inlägg där.

_
Iallafall. Igår var det en rätt vanlig torsdag - jobba, handla, äta, hunda och sova   . Inga revolutionerande händelser alls mer än att jag blev varse att det här med att träna med Yaxxon och binda fast Nixx i en lyktstolpe under tiden inte var en av de mest lysande idéer jag haft   . Jag gjorde ju liknande försök när Nixx skulle lära sig att krypa och Kajsa skulle lära sig att krypa bättre ... Nu var det iofs cirka 100 år sen och det var livat redan då, att ha Nixx fastbunden i en lyktstolpe, men jag trodde i min enfald att han hade lugnat ner sig. Icke sa Nicke   . Både Kajsa och Yaxxon är världsklass på att vara fastbundna i lyktstolpar medan Nixx tydligen ser det som ett öde värre än döden. Hur som helst. Det gick INTE så bra att träna inkallning med läggande med en vrålande Nixx vid sidan av men däremot gick det hyfsat att träna ställande under gång   . Det gick inte så bra att träna skall ackompagnerad av skall heller men däremot gick det bra att träna krypstarter. Man kan säga att gårdagens plan på långis med lite lydnadsträning på vägen inte verkställdes fullt ut utan det blev långprommis med fokus på dragträning istället   . Jag älskar Nixx av hela mitt hjärta men ibland undrar jag sannerligen hur det kan komma sig att jag (vi) inte strypt honom en enda gång under de här dryga 9 åren   . Vi har varit nära - väldigt nära - och än idag driver han oss till vansinne med oförminskad entusiasm. Och jo - han fick en hög frolicbitar att sysselsätta sig med, vilket han så klart gjorde med sällan skådad frenesi - när jag väl kom tillbaka och skulle befria honom från stolpödet   .

_

_
Som sagt. Det blev lite fysträning igår iaf och liiite lydnadsträning. Frasse gick långrunda med husse han och hade det lugnt och fint i sitt PRO-lasso     . Spexet hade tränat räddningssök på jobbet hela dan och var ganska trött och fick pausa sin lilla spiggkropp med tillhörande valnöt   . Sökträningen hade iaf gått bra   . Själva springandet och sökandet är härligt entusiastiskt och det de övar på mest just nu är anskällningarna/markeringarna. Han fattade inte alls vitsen med att skälla på föremål men det lär han sig snabbt   . Han är duktig, den där aspiranten   .

_
Idag kommer Sebastian till oss och eftersom Liam blivit utkastad hemifrån av sin storasyster, som ska fira sin 15-årsdag hemma, FF med sina kompisar, ska dessa två "va" hemma hos oss. Imorron väntar skogsträning och på söndag säkert nån annan form av träning men framförallt ska jag vika söndan till SOVMORRON   .

_
ANTAL STEG IGÅR: 11 456

_
"Djupt inombords är jag en väldigt ytlig person."   

 
 
Ingen bild

Mariana

23 mars 2012 10:33

Grattis till 1000:milaren o tack för att vi får titta :)! Allzooo, Nixx i en lyktstolpe, jag får kramp :))) Underbara Dåre <3<3<3, och hur sant är inte: en bild säger mer än ... :)<3
Heja Spexet, vad kul att det går så bra, duktig kille!
Ha en mysig afton och en härlig helg :)! // Kraaaaaaaaaaaam

Nina Palm

23 mars 2012 10:46

Tack tack :)! Lite stolt är jag allt. Om du får kramp lovar jag den krampen är en västanvind i jämförelse med min kramp, på en gräsmatta, vid en cykelväg, i Bara *grrrrr*! Han är inte klok på en fläck, den där Brodern. Bilden bevisar det. Ha en gosig helg ni med *klick klick*! //Kraaaaaaaaaaam

 
Ingen bild

Christer

23 mars 2012 10:47

Tror inte jag missat ngt inlägg senaste året..bara att inse att Ni har den yttersta respekt från mig på det sätt som Ni roddar/tränar/sliter (välj det som passar) med era pälsar! Själv fick jag bort det me´sta av Tykos tokdragande i kopplet med ett snabbt nyp ytligt i ljumsken (i tre månader!) varvat med att att avsluta promenaden snabbt. Hem istället och in i skamvrån..Så kör på, vi hoppas att ni anmäler Er till ngn av våra tävlingar, 21-22 april - spår Lkl + Elit, eller i höst, sök/rapport!

Nina Palm

23 mars 2012 13:21

Tack vad snällt skrivet :)! Dragträningen är planerad - det är tydligen väldigt nyttigt för dem att dra och trampa under sig/ifrån och därför gör vi det ... när jag säger FÖRE! Säger jag INTE säger före blir det nyp i ljumsken ;). Vi har hemmatävlingar i spår den 22 april men sök i höst kan nog vara intressant! //Ha en go helg!

 
Susanne

Susanne

23 mars 2012 10:53

Cykelvägar som brukar vara såå bra;-))).
Ibland får jag oxå den tanken..att binda upp den ena medans den andre får jobba..men det stannar vid tanken...
Gjorde det när Kian levde och var det drygt då, ja.....därför gör jag det inte nu:-)))

Skönt att Spexepågen kan!!!
Kramis

http://svedalabrudarna.bloggplatsen.se

Nina Palm

23 mars 2012 13:23

Cykelvägar är världens bästa uppfinning men de förlorar sin tjusning när man har en skällande galning i närheten :). Jag tror inte det blir aktuellt med fler "binda upp den ena"-projekt. Nej! Kramar

 
Sabina

Sabina

23 mars 2012 15:40

*ASG* Missnöjd Nixx i lyktstolpe - kan ha varit en intressant film eller foto för den delen ;-) Kul att det går så bra med Spex- heja heja!

Härligt med många besökare- blir liksom lite extra kul att blogga på nåt vis.

// Kramar

http://schaferbus.bloggplatsen.se

Nina Palm

23 mars 2012 17:27

Intressant som foto möjligen men som film ... Hörselskador för livet! Gud bevare oss väl :). Spexstatus känns stabil - tack i lov :)! Ha en gosig fredag! Kramar

 
Ingen bild

sussie/Mixa

23 mars 2012 20:27

Haha! Blev flera höga skratt idag när jag läste bloggen, som jag för övrigt läser varje dag men sällan kommenterar...förlåt!
Hoppas ni får en skön helg!
Stor kram

Nina Palm

23 mars 2012 20:45

Det är helt ok att inte kommentera :))! Det är alltid gött att kunna roa nån - särskilt när man själv varit helt o-road s.a.s ;). Ha en gosig helg! Bamsekramar

 
Petra

Petra

25 mars 2012 08:51

Nixx uppbunden i en stolpe-vrålandes...jag ser infernot framför mig *asg*. Ett tillfälle där "this would be hilarious if it wasnt happening to me", verkligen beskriver känslan:)! Kramar

http://www.petraoschafern.bloggplatsen.se

Nina Palm

26 mars 2012 10:05

Vid tillfälle ska jag visa dig exakt hur Nixx låter och ser ut när han är i skäll-fas. Du kommer icke att tro dina ögon ... inte dina öron heller för den delen :)). "This would be ..." är helt klart en korrekt beskrivning :). //Kramar (jag tror jag snor uttrycket och har det som ett slags visdomsord idag)

 
Ingen bild

Annika & Papaya

25 mars 2012 21:32

Att läsa din blogg ingår i rutinerna:-) Du har gett mig många goa skratt under åren!
Kram

Nina Palm

26 mars 2012 10:04

Åh du är bara goast! GRATTIS till gårdagens troliga SM-kval - världsklass, ni är faktiskt onödigt duktiga :)! Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards