Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 21 mars 2012

GAMMAL SOM GATAN?

Av Nina Palm - 21 mars 2012 07:58

Jag brukar normalt inte tänka så mycket på hur gammal jag är men idag slog den mig i huvet' med full kraft, åldersnojan  . HERREGUD! Jag tog körkort i januari 1985 (27 år sen), jag studenten 1986 (26 år sen), jag flyttade hemifrån till Lund och började plugga 1987 (25 år sen), tog min examen den 17 mars 1992 (20 år sen) ... och idag fyller Max, min systerson hela 10 år (GRATTIS   !) och i juni fyller Fanny, min systerdotter, 14 år och i juni är det även 14 år sen jag flyttade till Malmö från Stockholm ... Vad i all världen var det som hände   !? Livet, var vad som hände, antagligen   . Hur som helst. Nog om det - fast lite scary är det ändå.

_
 

Max med sin favorit Frasse Tjo Fräs   

_
Igår var det en rätt lugn tisdag på jobbet och när jag kom hem hade Jonas vaknat efter nattpasset och vädrat alla pälsar   . Vi tog det lugnt och fikade lite goda mackor innan Jonas och Spex åkte iväg för att spåra, nånstans - var det nu var - i Malmö, spåret hade gått bra iaf och det var ju kul. Jag kände mig lite busig och tog Frasse och Yaxxon (samlingsbeteckning: Fraxxon) på gemensam långpromenix med dragträning och efter inledande muller ā la "du får inte kissa på mitt kiss"  (karlar  !) hade vi en riktigt mysig tur   . La plats oxå och båda låg jättefint, Frasse helt cool och det var ju extra kul. Nixx fick vila igår, för han hade lite ont i sitt ben   .

_
Sen hände det inte så mycket mer precis men jag fick iaf ihop lite steg på räknaren   .

_
ANTAL STEG IGÅR: 10 123

_
"Punktlighet stjäl bara en massa tid."   

 
 
Susanne

Susanne

21 mars 2012 08:44

Skönt att du fortfarande orkar busa till det med tanke på din aktningsvärda ålder;-))).
Ses ikväll, om tant orkar...// Kramkram

http://svedalabrudarna.bloggplatsen.se

Nina Palm

21 mars 2012 08:52

Visst är det väl tur :)?! Herregud. Tant ska försöka samla krafter till kvällens övningar :). Kramkram

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

21 mars 2012 08:52

Ja nog undrar man ibland var tiden tar vägen....Fast nog är det svårt att fatta att vissa saker var så länge sen, ja menar du är ju bara 25 år kom vi överens om för ett tag ;) Själv funderar jag om ja ev ska bli 27 eller nått nästa gång ;)

Vad roligt att det verkar gå så bra för Spex :) Håller tummarna att det kommer bli Jonas nya tjänstehund :) Har ni hört nått om Frasse då, får ni behålla honom? Hoppas verkligen för annars är dom ju skit taskiga :(

Ha en skön onsdag nu. Här skiner solen så jag bara längtar tills kl 14,00 när jag slutar så man kan få ut och gå :)

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

Nina Palm

21 mars 2012 08:56

Svisch säger det så har veckan gått, bara där borde man ju reagera egentligen. Själv fyller jag 35, det tyckte jag var en perfekt ålder på alla sätt *hehe*. Vi har inte fått besked om Frasse, tydligen är det lite trögflytande på sina håll i organisationen, men än har de inte kommit och hämtat honom :). Det känns ju som att de borde ha gjort det isåfall. Gött att sluta redan 14 - så många timmar med dagsljus kvar! //Kramkram

 
Ingen bild

Cina

21 mars 2012 11:09

time flyes ;) framförallt när vi har kul ;) Det viktigaste, har jag kommit fram till efter backspegeltittande..., är att NU är förbenat viktigt ;) framförallt härligt att det inträffar liksom - att jag har ett NU :)

kram kram

Nina Palm

21 mars 2012 17:19

Vår bästa tid är nu :)! Så får det bli. Kul är viktigt! Kramar

 
Sabina

Sabina

21 mars 2012 13:25

Härligt att Fraxxon kan kombineras på tur trots lite inledande muller :)!

Jättefin bild på Max & idolen. Ses ikväll!

// kram kram

http://schaferbus.bloggplatsen.se

Nina Palm

21 mars 2012 17:18

Nu får de mullra bäst tusan de vill om man säger så *moahahaha*! Ses snart :). Kramkram

 
Ingen bild

mariana

21 mars 2012 15:08

När åldersnojan slår mig slår jag tillbaka, med full kraft. Än vinner jag :) Dessutom har jag slutat fylla år ;) Idag njuter jag av det fina vädret och att onsdagkvällen är i faggorna :D Ses! // Kraaaaaaaaam

Nina Palm

21 mars 2012 17:17

Jag har boxat bort den där nojan nu :)! Tänk så mycket kul som har hänt och tänk så snabbt det går att ta sig förbi tradigheter *svisch*! Ses snart :). Kraaaaaam

 
Petra

Petra

22 mars 2012 08:47

Life is what happens when you're busy making other plans :)! Mysiga långa turer är helt klart dem bästa <3 //kramkram

http://www.petraoschafern.bloggplatsen.se

Nina Palm

22 mars 2012 10:06

Detta lilla visdomsord ska jag lägga på minnet :)! Långturer är apselut de bästa turerna! //kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards