Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 20 mars 2012

TUR

Av Nina Palm - 20 mars 2012 08:20

Idag hade jag allt lite tur på morronkvisten   . Jag tog min morronrunda med Hobbisarna i ganska fint väder, torrt underlag och allt det där (= slapp torka tassar) och just när jag gett dem mat hörde jag hur regnet började slå mot rutorna   . Det skriver jag upp på min lista "Bra saker som hände idag"   . En annan bra sak som redan hänt idag var att jag upptäckte att mina hittills mest korvskinnsliknande jeans blivit lite pösiga över lallan   . Goody goody!

_
Igår hade jag oxå tur. På kvällsrundan valde jag att gå med Frasse i PRO-lassot. Vi brukar dela upp ligan när vi inte åker iväg och rastar på nåt bra ställe och igår gick alltså jag med Frasse och Jonas tog Nixx och Yaxxon   . Spex skulle "jobba" natten och fick bara en snabbtur. Hur som helst. När jag kom traskandes med den extremt promenadbehagliga Frasse Tjo Fräs på ett ställe där gatubelysningen pajjat hörde jag plötsligt hur det började prassla i buskarna och innan jag visste ordet av kom två jättestora pälsvidunder fram ur buskarna   - innan jag hann reagera kom ett tredje vidunder stampandes och hade jag varit ute med Yaxxon (och Nixx) hade detta blivit ett trauma av rang   . HERREGUD! Ägaren till vad jag konstaterade var tre collies kom runt en hörna och kallade in sina tre jyckar (med mobilen i högsta hugg) och inget hände men alltså ALLVARLIGT! Kvällskisstid, slingriga promenadvägar, skymd sikt och tre colliehanar på vift   ! Vilken TUR att jag gick rundan med coola Frasse och inte med stridspitten (fult ord, jag vet, jag älskar honom ändå) Yaxxon   . Vilken TUR att ägaren hade bra lydnad på sina hundar   .

_
Så spännande var livet igår. Jobba, hem och väcka Jonas, rasta alla vovvar, käka lite, dammsuga, lockhänga och sen gå på tur med jyxen. Helt ok med mig men inte så fräckt att blogga om   .

_
ANTAL STEG IGÅR: 12 289

_
"Man ska aldrig lura en luring."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards