Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 19 mars 2012

Av Nina Palm - 19 mars 2012 07:26

Igår tog jag en dags ledigt på riktigt - hade vissa planer på att sticka iväg och träna lydnad med Yaxxon och Frasse, gå på långtur och hålla på MEN jag stannade hemma och tog det lugnt. La alla krav åt sidan en dag och bara existerade   . Hundarna överlever en dags riktigt tråkigt och tänk om jag hade brutit benet   ? Just långrundorna är viktiga för mig att ta varje dag men igår - NÄ. Jonas sov större delen av dagen efter att ha kommit hem strax efter 06 på morronen efter ett 11-timmarspass  .

_
Framåt eftermiddan infann sig dock lite inspiration och dessutom kom solen fram så liiite hundaktiviteter blev det ju ... ändå   . Utrustad med köttbullar tränade jag apportering, sitt kvar och platsliggning med Frasse och det gick riktigt bra faktiskt. Apportering på nära avstånd (typ böj dig framåt, lyft upp och håll fast!) först och sen la jag en bit köttbulle bakom Frasse innan jag kastade iväg apporten och det funkade över förväntan. Man kan ju lugnt säga att han lättar när man huttar apporten och eftersom han har ganska dåligt minne (han med   ) tänkte jag anamma sitt kvar-taktiken, dvs. ha belöning och drag bakåt. Inte lönt att korrigera och skälla på en honom. Sitt kvar börjar kännas riktigt stabilt, körde bara en kort utgång med belöning bakom innan jag gick ut på långt avstånd några gånger. Han fick sitta 10-15 sekunder innan jag lät honom ta godisen bakom. Platsliggningen gick oväntat bra, han låg fint med hakan i backen i över 3 minuter   . Just ja - körde faktiskt lite kryp oxå. Han skuttkryper med baken och håller gränsfall överljudsfart i normalstatus så där jobbar vi med "ett steg i taget" + rulla över/stretching med belöningen på marken vilket funkar rätt så bra. Han har lärt sig att backa i krypet och att flytta "in" rumpan och bara det är ju helt fantastiskt   . Yaxxon och Nixx fick komma ut och lattja i solen, de fick leta Frolicar en bra stund och hade tungor långa som slipsar efteråt   . Jag kastar iväg en Frolic i taget i det högra gräset i uppförsbacken på ängen och det kan ju tyckas rätt lindrigt som motion betraktat men jag ska försöka komma ihåg att filma vansinnestempot vid tillfälle   .

_
Annat som hände igår var att all tvätt blev tvättad, golvet mummat och att TV:n fick bekänna färg   .

_

Spex har varit med pappa på jobbet både i lördags natt och igår natt och han har fått spåra på asfalt och varit jätteduktig - förresten alltså   .


Just VVAI-resultat vecka 11 blev 0.5 kilo ner och det totala volangbortfallet är nu: 5.2 kilo (igen). Tycker det är rätt dåligt men det tar ju längre tid när man börjar bli till åren kommen sägs det ju   .

_
ANTAL STEG I LÖRDAGS: 16 393

ANTAL STEG IGÅR: 7 445

_
"Lyssna till föruftet - annars kommer det att göra sig smärtsamt påmint."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards