Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 16 mars 2012

Av Nina Palm - 16 mars 2012 08:12

Idag är det mitt bästa väder; krisp i gräset på morronen, klarblå himmel, sol och ingen direkt vind   . Synd bara att man måste sitta i sin Gruva   .

_
Igår efter jobbet åkte vi ut med Yaxxon, Frasse och Spexet till Revinge för en långpromenad. Jonas hade gått en hyfsad flexitur med Nille Den Lille innan jag kom hem (han är lite knackig just nu  - Nixx alltså, inte Jonas - han markerar lite fram, troligen för att han snubblat eller nåt och är liiite halt på trädfällarbenet   ) så det kändes ok att lämna honom hemma. Här tajmade vi in det hela så att jag kom hem när Jonas och Nixx var ute på tur och alltså kunde flytta ut övriga tre i bilen utan att Nixx märkte det   . Rundan på Revinge gick riktigt bra, Yaxxon gjorde en halvhjärtad morrifieringsattack mot Spex precis i början och fick veta av husse att verkligen inte var ok   och sen var det fred på jorden hela timmen vi var ute   . Inga resta raggar alls faktiskt utan de sprang hit och dit, kollade och donade och hade en riktigt go tur. Yaxxon, som ju är den som är surast, uppförde sig hur bra som helst och det är inte utan att man börjar fundera på om Nixx frånvaro plockade av honom lite "muskler"? Han har ju fått utveckla sina manlighetstalanger fritt tillsammans med Nixx, som troligen är och har varit den snällaste storebror som någonsin funnits. På gott och ont    . Rundan i sig blev lite lätt ångestladdad, vi fick nämligen kryssa mellan sanslösa mängder kor och Spex var dessutom väldigt fascinerad av dem   . Jonas fick köra en snabbrepetition av kommandot "HIT!"   .

_
Väl hemma igen var jag jättetrött IGEN   . Fattar inte vad det är frågan om men jag är sjukt trött just nu och hoppas sannerligen att det går över. Hur som helst vaknade jag iaf till slut och vi kollade på en bra film   .

_
Ikväll får vi se vad som händer. Har lite planer på bollintervall med Yaxxon och promenix med Nixx och Frasse, furminering av Nixx och klosseklippning för samtliga. Vi får se hur mycket jag hinner med innan jag somnar stående   . Jonas jobbar kväll.

_
ANTAL STEG IGÅR: 10 947

_

Å så en Dr Phil:ism

_
"For every rat you see, there are fifty you don't."   


Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards