Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 12 mars 2012

Av Nina Palm - 12 mars 2012 07:43

Igår fyllde Kajsa Karlsson hela 12 år   ! Hon stampar på i gammal god stil och fungerar som VD hos familjen Strand i Åhus   . Mamma kör hennes bil och bär hennes karameller (citat Prupp-Lotta) och pappa ser till att hon får sina mellanmål   .

_
 

_
Helgen har varit rätt så hundig faktiskt. Jag hade INTE lust alls att åka ut i skogen i lördags när jag vaknade, dels hade jag sovit jättedåligt dels regnade det   . MEN jag samlade iaf ihop mig och rullade iväg och det blev en ganska bra dag ändå tack vare goa träningskompisar och duktiga hundar  . Frasse fick ett rätt ordinärt spår på en 700 meter där jag hade lagt ut 7 apporter, som jag hade markerat med snitslar. Han gick ju över alla pinnar utom en när vi premiärspårade på Revinge och eftersom själva spårningen funkar bra tränade vi alltså på apportmarkering. Säga vad man vill om Frasse Tjo Fräs men han har hjärnan med sig för efter det att jag hjälpt honom med pinne 1 och belönat med godis och bus markerade han resten helt utan anmärkning   . Extra kul var att han höll vettig fart i spåret och var noga. Upptaget blev oxå bra, gick emot påsläppspunkten från sidan och han stannade, snusade omkring och tuffade iväg jättefint. Uppletandet gick oxå bra på det stora hela, han fick dock korn på ett annat föremål när han var på väg in med det första, försökte fiska upp det med i farten s.a.s men misslyckades och var inte hörsam alls när jag kallade in honom något irriterat   . Alltså är han en föremålsbytare han med   .

_
 

_
 

_
Yaxxon är ju inte heller nån världsstjärna på apportmarkering nu sedan han fått naturpinnar i spåret så han fick ett 1200 meter långt spår (fattar inte riktigt hur det kunde bli så långt ..   ) med 8 naturpinnar i, 3 spetsvinklar och med ett ganska djupt upptag i början. Upptaget gick jättebra och han markerade dagen till ära alla pinnar utom en, fast den var å andra sidan väldigt liten   . Spårandet är det inte mycket att säga om alls, lite nonchig i motvind men skärper sig när man säger till och så lär jag utveckla gibbonarmar med tiden   . Uppletandet gick ganska bra men inte riktigt 100, han gjorde en grej (väl dold bakom en kulle) som han faktiskt aldrig gjort förut och som kostade ganska många skick ut i högra hörnet - han hade hittat högerhörnsgrejen, lyft upp den och FLYTTAT den ca 20 m in i rutan   ! Positivt: jag har många skick i honom och avlämnandena börjar kännas mer och mer stabila.

_
 

_
 

_
På kvällen åkte vi till Veberöd för lite Mello-mys med Sophia, Fredde, Vincent, Nicole, Klara och Aldo   . Jag (och några till i soffan   ) hejade på Danny Saucedo men eftersom Loreens låt oxå var bra kändes det helt ok att hon vann   . En supermysig kväll där Spex fick göra entré när Fredde och Aldo hade åkt till jobbet.

_
Igår åkte vi till klubben mitt på dan. Stolarna hade släpats ut på appellplanen och solen sken och rätt många var på plats   . Vi droppade in allt efter som och njöt av duktiga vovvar, strålande sol och gott sällskap. När det var dags för mig att börja träna hade solen dock gått i moln, shit så kallt det blev om händerna   . Frasse fick träna på appellydnaden minus apportering och platsliggning och han var jätteduktig tycker jag. Linförigheten, framförgåendet och läggandet under gång är kanon sen innan och igår fungerade även hopp-sitt (där går jag fram till hindret och backar honom fortfarande och fokuserar på sättandet) och sitt kvar (med belöning bakom). Ikväll ska jag greja med apporteringn och platsen tänkte jag   . Yaxxon och jag körde ett ganska långt pass fritt följ som gick hyfsat. Jag HAR problem med ljud i högerhalter och högervändningar och igår försökte jag hitta ett liiiitet diskret sätt att fixa det. Använde rösten som "blinkers" och det funkade rätt så bra. Vi fortsätter greja med det. Krypet är fint när han håller sig i rätt position, alltså körde vi kryppositioner med ordning och reda   . Skallet gick rätt så bra - påminde om "sitt" innan kommendering för säkerhets skull. Sen var det dags för hoppet och herregud vad jag har misslyckats med det momentet   . Han slår gärna i, sätter sig i ultrarapid på andra sidan hindret (gamnacken is back) och tjyvar gärna. Får ta ett djupt andetag och fixa på riktigt helt enkelt. Eländes elände! Men men. Han kan ju hoppa, han tycker det är buskul och fattar snabbt ... det borde gå att ordna till   .

_
Spex fick oxå trixa lite men inget seriöst - han fick mest komma ut och visa upp sig och tigga godis av församligen   . Det är inte så lätt med skånskan om man säger så   .

_
 

_
Idag får vi se vad som händer. Nu klockan 09.00 har jag förhandling och efter det ska jag börja förbereda 8 psykmål som jag ska ha förhandling i på onsdag   . Efter jobbet väntar prommisar med Hobbisarna, matteläxa med Sebastian jag-kan-räkna-i-huvudet-och-behöver-inte-ställa-upp-talen Palm och lite annat pyssel   .

_
ANTAL STEG I FREDAGS: 9 234

ANTAL STEG I LÖRDAGS: 14 678

ANTAL STEG IGÅR: 10 113

_
Favorit i repris:

_
"En slutsats är stället där du tröttnade på att tänka."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards