Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 5 mars 2012

Av Nina Palm - 5 mars 2012 07:25

Tillbaka i Gruvan alltså   . Helgen har varit jättemysig med grillpremiär, hundträning, sovmorron och allt. Igår jobbade Jonas 13-22 och när han hade åkt till jobbet satte jag igång med att göra iordning i kuvösen   . Torkade av stolarna och bordet, torkade fönsterkarmarna, mummade golvet och dammsög stolsdynorna och det blev hur fint som helst - välkommen våren  ! Fortsatte med fixa iordning i själva boet och tvätta ett par maskiner tvätt. Sehr huslisch also  !

_
På eftermiddan såg jag på FB att det verkade bli lite action nere på klubben så jag rullade ner för en dos träning med Fraxxon   . Cina, Gosia, Petra och Sabina hade satt på kaffe och dessutom hunnit träna lite innan jag kom. Det var grymt kallt (okej 3 plusgrader men ändå) där nere trots det fina solskenet och jag lovar att gruppa för framåtsändande inte var nån höjdare precis   . Innan jag tog ut Yaxxon rotade jag igenom mina uppletandegrejer och hittade ett par handskar, lite slemmiga men ändå - tack gode gud för det   . Yaxxon fick träna på framåtsändande, fjärr (sitt/ligg), ställande under gång och skall med kommendering. Framåtsändandet börjar bli riktigt tjusigt   , särskilt kul tycker jag det är att han fiskar upp godisen från den osynliga pinnen framför gruppen och faktiskt börjar gå framåt därifrån utan kommando   . Fick rätta till gåendet ett par gånger när han ökade farten mot nästa pinne men ett par skick blev jättebra   . Fjärren började med ett bautaskutt upp från ligg till sitt, tyvärr  . Gör om - gör rätt (för jävelen   ). Är noga med att belöna just sättandena och jag tyckte det blev riktigt bra efter första skuttsättandet. Ställandet under gång har vi betyg på med hand-dk men vi nördar vidare för att slippa det där dk:t så klart. Skall med kommendering funkar så till vida att han inte bryr sig om kommenderingen, däremot studsar han uppåt/bakåt i första skallsekvensen och det är ju så där bra   . Måste se till att vara noga med att betona kommandot "SITT" innan vi börjar. Skallen i första omgången är ofta dubbelskall (eller hur man nu ska säga), han skäller två gånger tätt, liiiten paus, två gånger tätt, liiiten paus osv och i andra omgången skäller han jämnt och bra. Hmmm   ?

_
  
Yaxxon

_
Frasse fick sig en kommendering av momenten i appellklass och det visade sig att han inte bara kan gå linförighet supersnyggt utan även att han kan gå ett riktigt fint framförgående   . Läggandet under gång funkar oxå jättebra. Sitt kvar kan han men han lättar blixtsnabbt med rumpan ibland så nån inkallning blir det inte tal om förrän det är fixat och fixar det sig inte får jag helt enkelt strunta i att träna själva inkallningen   . Hopp över hinder körde jag med lågt hinder eftersom jag vet att han kan ta avstamp från hindret och det är ju en fetnolla all inclusive (vad är det med mig och det där satans hoppet!?   ). Han tjyvade tillbaka en gång och sättandet på andra sidan hindret var lite trögt de första försöken men det fixar vi enkelt - visade det sig - med ändrad målbild   . Apporteringen hade jag provat innan på dan och det var lite Nixx-revival över det   . Den stora skillnaden mellan Frasse och Nixx är dock att Frasse tar åt sig när man säger till honom och att han har tredubbelt bättre minne   . Bara det att jag fick stopp på honom när han tjyvade kändes i sammanhanget helt fantastiskt   . Tugget var sanslöst på första försöket MEN - till skillnad mot Nixx - slutade han tugga och skyndade sig in med apporten när jag viftade med en godis och sa hit-fast   !

_
Nixx fick avsluta dagen med uppletande av liten liten pinne, skall och hopp över jättelågt hinder och var väldigt nöjd med det   .

_
 
Frasse Tjo Fräs

    

_
 

_
  
Beware of the bear - Nille Den Lille  

_
Idag strålar solen - som sagt - från en klarblå himmel och planen för idag är att skynda mig hem efter jobbet för att åka ut på långtur nånstans med hela ligan och Jonas   .

_
ANTAL STEG IGÅR: 9 344

_
"Det är meningslöst att sukta efter mer tid om du redan slösar bort det mesta av den du har."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards