Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 1 mars 2012

Av Nina Palm - 1 mars 2012 07:13

Igår var det Onsdagsparty   . Vi började med "nä men vi struntar i platsen idag" och slutade med att lägga 8 hundar plats. En av hundarna var Frasse "under utvärdering" Fräs och min plan som tävlingsledare var att lägga Fräset på ena kanten eftersom han ju minst sagt haft bekymmer med plats i grupp (oxå). Hur det nu var fick vi rumstrera om lite, bl.a på grund av doftälvan Skrullareda och diverse hormoniska hanar  , och vips hade Frasse hamnat mitt i smeten. Jonas värmde honom lugnt och avslappnat, la honom, lämnade honom och traskade iväg på fullt avstånd och Frasse låg kvar, alla 6 minutrarna   . Han pep lite första halvminuten men blev tyst och låg utan anspänning ända till den magiska 3-minutersgränsen när han började pipa lite igen, dock för att tystna ganska snabbt   . Jag lovar att jag nästan höll på att bryta ihop av lycka och lättnad när tiden var ute - för att inte tala om vad Jonas kände   . När Frasse var klar med sin plats och på väg till bilen utbröt jubel på många håll och det är det som är så härligt med Onsdagstårtgruppen - ALLA engagerar sig i allas issues och när nåt till slut går riktigt bra utbryter nästanpå soldans   . Vi har varit igenom mycket genom åren, bl.a har vi fått två skottberörda hundar att ligga plats med skott, vi har fått en skogsrädd kille att våga spåra fullt ut i skogen (bl.a. genom att lägga spår mot alla skogens rotvältor och täta granpartier, parkera ryggor och grejer vid sidan av spåret och lägga ut folk i skogen) och nu har Frasse Fräs legat plats på riktigt. STOR lycka!

_
 

_
Yaxxon fick öva på framåtsändande först - med grupp - och det gick riktigt bra. Nu har jag en osynlig pinne med en godis på innan gruppen och en likadan i slutet men det kändes hur som helst väldigt stabilt och sorterat   . Det verkar som att vi har löst problemet med de sega utgångarna iaf och nästa pass är det dags att plocka bort mittpinnen   . Efter lite fika tog jag ut Yaxxon för ett andra pass och vi började med ett fritt följ som gick riktigt bra, liite ljud i högerstegisarna men inget alarmerande. Stegen fick han oxå traska över och där hoppar han konsekvent över sista steget, det är inget jag kommer att lägga allt för mycket energi på utan jag gör halten nära stegen efteråt och hoppas på det bästa - det funkade ju för Kajsa. Körde ett par tre krypstarter oxå som gick bra och avslutade med några långa inkallningar - ställandet är jättebra medan läggandet är rätt dåligt faktiskt   . Får fundera på hur jag ska lösa det. Troligen är det en koncentrations- eller hörsamhetsgrej   .

_
 

_
Vi avslutade kvällen med en rastningstur innan det bar av hem till Bara för att nanna kudden   .

_
Ikväll är det TS-möte - eller TK-möte som det heter nuförtiden - och jag får se hur det blir med det. Lär bli sen hem pga en förhandling i eftermiddag.

_
Just ja!

Dagens nostalgitripp:

_

Kajsa cirka 6 månader gammal - brittsommar i Åhus år 2000    ... Hon blev lixom aldrig större   . 

_
ANTAL STEG IGÅR: ingen aning, glömde räknaren hemma

_
"Den som inte satsar på att vinna har redan förlorat."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards