Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 27 februari 2012

Av Nina Palm - 27 februari 2012 09:03

I fredags, när jag kom hem från jobbet, kastade vi oss i bilen och körde ut till Revinge för att rasta Bären och för att träna platsliggning med Fräset   . Fräset var på hugget kan man säga    men låg som en sten i hela 7 minuter med husse på fullt avstånd och utan hjälpkommandon   . Det känns positivt på riktigt att han både legat och suttit kvar så bra som han faktiskt har gjort den senaste tiden. På vägen hem shoppade vi fredagsmys och egentligen var det locket som gällde resten av kvällen men så fick vi sms från familjen Jarny om fika och kanelbullar ... Det tackar man ju inte nej till när man har sin slarva med maten-dag precis   . Just ja - tips till mina volangattackssystrar: det finns en mycket bra app - ShapeUp - som funkar utmärkt för att hålla koll på vad man äter, hur mkt man rör sig osv! Nu är det bara att leta upp maten med hjälp av telefonen och ange mängd osv och så håller man koll på det hela   ! Tjejp-app   .

_
I lördags åkte vi ut till Karup för att träna sök   . Det var jag, Jonas, Lotta och Inger som körde och så hade vi assistans av Magnus först och av Catta, som var på snabbvisit med Nixxon och Bea, sen   . Rutan var ganska brötig och för Frasses skull hade vi bara ett spår som vallning (helt idiotiskt att det ens förekommer sådan "vallning" - det blir ju ett spårpåsläpp ā la SBK och inget annat  ! ) Rejäl motvind på ena sidan och alltså medvind på andra sidan. Frasses första pass blev rätt bedrövligt ... men det fanns ju anledningar till det tycker jag. Dels hade han vindfiggen i nosen när han skulle gå ut på medvindssidan i första skicket och sen var det ju den s.k  "vallningen" på det   . Efter 18 omskick    kom han iaf ut och fick sin belöning i form av träff (brandslang och kamplek) och efter det gick det bättre och bättre. Andra passet fick han gå på vindsidan först och dessutom hade Jonas en plan för ett ev avvikande i spåret och det passet gick fantastiskt bra    . Yaxxon gick som tåget båda sina pass och i andra vändan körde vi planerade framslag på ca 20 meter - figgen flyttade fram 50 meter och jag flyttade fram 30 meter. Inga problem. Med Yaxxon är problemet snarare att han springer förbi vallningen i sin jakt på vindträff   . Han går snett bakåt och sen framåt lixom men vääääldigt djupt ... typ. Hur som helst - Yaxxon var jätteduktig och det känns gött att veta att vi nog ska kunna lära honom bli en duktig sökhund   .

_
Mellan sökpassen grillade vi och njöt av vårsolen   ... som tyvärr försvann  bakom molnen på slutet. Suck! På kvällen var man ju inte speciellt pigg om man säger så   .

_
Igår samlade vi vuxenpoäng genom att storhandla ... SATAN vad vi behövde grejer   . Tvättmedel, sköljmedel, städmedel, hygienartiklar, mat ... ja, rubbet. MEN nu är skåpen välfyllda och det lär ju iaf bli mindre småshoppande nu ett tag   . Innan storhandlingen åkte vi till Swedala Outlet för att handla strumpor till Jonas, de har Caterpillar-hussor där nämligen, och det visade sig att de hade ett grymt utbud av märkesjeans   . När jag gått ner mina kilon tänker jag åka dit och shoppa, helt klart. Bra priser + att man slipper själva byta om-klyddet man alltid har i stan, dit man bara inte åker i mysbrallor och gympaskor precis. Det var dock - som sagt - inte läge för jeansköp för just mig igår, med mina 5-6 kilos övervikt   . Riktigt deprimerande kan jag tycka det är att det finns jeansmärken där man har en modell för "slim" och en för "skinny" ... Jag trodde det var samma sak?! Däremot köpte jag två tröjor och ett par Björn Borg-kängor, som var jättefina! 2 år senare är mitt skoförråd uppdaterat igen. Jag är verkligen helt hopplös på att shoppa skor men däremot sköter jag dem ordentligt så jag har dem länge   .

_
 

_
En annan bra sak som hände igår var att monteringen av den nya kökslampan kom igång (så klart saknades rätt plugg - det är magiskt det där  ) och att den gamla kökslampan, en radda spotlights, kom upp i garderobsrummet   . Ja och så tvättade vi all tvätt!

_
Hundarna fick en vilodag även om jag körde uppletande med Yaxxon, kvarsittning med Frasse och godisletning med Nixx på morronturen i krispvädret   . Det finns videobevis på dessa aktiviteter men tyvärr har konverteringen misslyckats flera gånger nu när jag försökt ladda upp dem   . SKUMT! Videosarna har sparats, de har laddats upp och allt men icke   . Nu fick det bli Youtube istället!

_

Sakletning Yaxxon


_

 
Kvarsittning Frasse

_

Godisletning för Nixx och så lite namnförvirring   



_
ANTAL STEG I FREDAGS: 11 234
ANTAL STEG I LÖRDAGS: 14 766

ANTAL STEG IGÅR: 8 753

_
"Om du alltid säger "vi får se", händer det aldrig någonting."   



Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards